Maar als ik nou gewoon mijn zaadjes in de tuin zet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • geen idee
    Senior Stoner
    Member
    • Apr 2016
    • 37

    #1

    Maar als ik nou gewoon mijn zaadjes in de tuin zet?

    Korting op 420shop
    Ik zie hier fantastische manieren om geweldige grond te maken.
    en lees van alles over supplementen,mineralen, perliet en weet ik wat meer

    Maar alles (groente en fruit en zo ) lijkt hier in de tuin prima te groeien

    Stel nou, ik zet gewoon wat gekiemde zaadjes hier in de tuin.
    Niets bijzonders, voldoende zon en water beetje compost uit de compost bak
    En wellicht wat kippen of schapen mest

    Wat gaat er dan eigenlijk fout?
    Is de opbrengst lager,
    Of is de smaak niet goed
    Wordt het dan hoofdpijn?
    Heb je dan alleen de grondstof voor een stuk touw (ook leuk natuurlijk)?
    Iets anders?


    Ik hoef namelijk geen grote opbrengst en wil het liefst geen sterke wiet maar juist vrij zwakke

    Is er een goede rede om het niet gewoon simpel te houden?
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #2
    Re: Maar als ik nou gewoon mijn zaadjes in de tuin zet?

    Nee hoor, ieder kiest zijn eigen manier
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Maar als ik nou gewoon mijn zaadjes in de tuin zet?

      Als je grond goed is hoef je alleen de beestjes op afstand te houden.
      Y8qfg.gif
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #4
        Re: Maar als ik nou gewoon mijn zaadjes in de tuin zet?

        Gewoon doen in volle grond doen de planten het beste enige nadeel is dat je planten kunnen veranderen in Bomen
        God was never on your side..

        Comment

        • Pirat
          Senior Stoner
          • Mar 2016
          • 48

          #5
          Re: Maar als ik nou gewoon mijn zaadjes in de tuin zet?

          Toen ik begon te lezen op dit forum begon ik te twijfelen of het wel zou lukken gewoon buiten in een paar potten op het balkon..... maar gezien het resultaat van vorig jaar had ik er wel vertrouwen in voor dit jaar om eens uit zaad te proberen.



          En volgens mij zijn het nog steeds gewone planten met een +kantje, lol.

          Comment

          • Modest
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2010
            • 1390

            #6
            Re: Maar als ik nou gewoon mijn zaadjes in de tuin zet?

            Jup, enkel nog wat vroeg om te gaan platen. Als je in Juni zaait krijg je ook best nog grote struiken.
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment

            • geen idee
              Senior Stoner
              Member
              • Apr 2016
              • 37

              #7
              Re: Maar als ik nou gewoon mijn zaadjes in de tuin zet?

              Nou bedankt dat is een geruststelling,
              nou nog de juiste zaden bedenken

              er groeien bij ons op een plekje veel brandnetels voor de soep.
              ik zal daar een stukje leeg maken want dat schijnt de beste grond er voor te zijn


              iemand hier een idee hier over (dit topic)
              (wat is een niet te sterke in thc/cdb gehalte plant)

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Maar als ik nou gewoon mijn zaadjes in de tuin zet?

                Succes met alle wortels wegkrijgen van die brandnetels.
                Lekker werkje als het 20 graden wordt
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • geen idee
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Apr 2016
                  • 37

                  #9
                  Re: Maar als ik nou gewoon mijn zaadjes in de tuin zet?

                  das geen probleem

                  eerst soep maken
                  en de rest drogen voor het maken van touw (serieus)
                  dan de stompjes er uit met een spitvork
                  gooi ik er gelijk wat compost en kippen stront doorheen

                  we gebruiken brandnetel ook wel als groen bemester
                  en voor de gier tegen wat beestjes en als voeding

                  dus met die brandnetels werken dat komt wel goed
                  moeten we hier toch al elk jaar doen

                  Comment

                  Bezig...