Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verdampen is de boodschap! Analyse.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

    Ik was een tijdje terug bij een meeting met meerdere wiet growers en ik had mijn Plenty vaporizer meegenomen. Vreemd genoeg durfden de meesten het ding niet eens te proberen. Toch fanatieke blowers allemaal.

    Ik schroef de temperatuur tijdens een sessie steeds iets verder op om zoveel mogelijk uit de wiet te halen zonder meteen dikke wolken te trekken. De eerste haaltjes op lage temperatuur geven doorgaans de terpenen en dus de smaak ervan. Dat proef je echt goed met een vaporizer. Stuk beter dan met een joint.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

      Zo zie je maar dat de beleving van cannabis roken toch heel erg kan verschillen per persoon.
      Als het om smaak gaat, en ik moet dat in cijfers uitdrukken, geef ik een joint (zoals ik die fabriceer) een 8 en de smaak uit 'n vaporizer een 3.
      Daar zit echt veel verschil in.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment



        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

          Ik proef ook liever de weed, zeker met eigen kweek;
          In een vaporizer is dat inderdaad enorm puur van smaak, bij een joint niet,maar wel dat nicotine bij-effect, zwaarder.; Maar toch ook vooral de eerste opwarmende halen vind ik het lekkerste in een vapo, tegen het einde toe kan deze ook erg scherp worden van smaak. Dat komt bij een joint niet zo op, daar is de gehele joint meer stabiel. Puur roken vond ik vroeger ook te scherp.

          Nu na 2 maand zonder tabak heb ik wel een beter effect van vaporizen dan toen terwijl ik rookte. Joints waren ook lekker, maar nu zou de tabak me niet meer smaken erin. (bij de eerste stop-poging/herval gemerkt, dus dat gaan we nu niet weer testen) Amnesia smaakt wel erg kruidig, dat had ik nooit in een joint zo ervaren.

          @Wietefras: zo heb ik menig zogenaamd fanatieke blower hoe dan ook onderuit weten gaan. Zeggen dat ze zoveel smoren, en ze slaan langs alle kanten groen uit; En wat mag het nut zijn van de "grootste" blower te zijn? lol, ik wil die naam liever juist niet hebben Zolang ik er maar van geniet en relax is t mij super ok!

          Comment


            Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

            Dus die davinci is aan te raden? Staat in promo. Die pennen trekken op niks na nader onderzoek. Denk dat het bij verdampen echt belangrijk is om de temperatuur te kunnen regelen. Nu, moet dat reservoir van zo'n davinci leeg? Of gaat dat automatisch op? Een joint kan je doven en effe wegleggen. Hier wsl niet. Maar roken is voor mij echt geen optie meer. Nooit graag gedaan en als je kanker van dichtbij hebt meegemaakt dan ga je toch effe twee keer nadenken.
            Maar elke keer een uur wachten tot de boter zen werk doet, dat begint ook te vervelen. Geeft voor mij nog wel steeds het beste en langste effect.

            Comment


              Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

              @Beowulf, mijn zoon heeft ivm astma klachten een classic volcano gekocht en in gebruik en dat bevalt prima. Je bent alleen wel aan huis gebonden omdat er buiten doorgaans geen stopcontact voorhanden is . Ik denk dat hij misschien 2 x per week buiten de deur nog een joint rookt, de rest "vaped" hij thuis.
              Je zou de internet shop moeten bellen of je de davinci of andere vaporizer thuis kan uitproberen, in principe geldt de wet kopen op afstand waarbij je het gekochte binnen 1 of 2 weken mag retourneren. Het regelen van de temperatuur is echt aan te raden. Je begint "laag" en gaat steeds "hoger" zo verdampen alle terpenen uit je wiet.

              Klote ziekte
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                Die volcano is mij nu net iets te prijzig. En dan moet je die balonnen regelmatig verversen. Lijkt mij zo omslachtig. Vandaar viel mijn oog op de davinci. Die glazen vapegenie, lijkt idd een hoog crack gehalte te hebben Dan lijkt een pen nog gemakkelijker en beter.

                Comment


                  Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                  Ik ben net de trotse eigenaar geworden van de Mighty Vaporizer (http://www.storz-bickel.com/shop_us/...hty-vaporizer/http://www.zamnesia.com/content/284-...s-for-cannabis) een lijstje gemaakt die ik nu bij me heb en misschien heeft iemand anders er ook iets aan.


                  THC: euforie / pijnstillend / relaxatie
                  CBD: werkt THC tegen / angstremmer / paranoia-remmer.
                  Delta-8-THC: Gelijkaardig aan THC maar stabieler, minder psychoactief. Walging-reducerend.
                  1,8-cineole: verbeterde bloedcirculatie v.d. hersenen / stimulant / anti-viraal / ontstekingsremmend / antibioticum.



                  THC: euforie / pijnstillend / relaxatie
                  CBD: werkt THC tegen / angstremmer / paranoia-remmer.
                  Delta-8-THC: Gelijkaardig aan THC maar stabieler, minder psychoactief / walging-reducerend
                  D-limonene: anti-mutageen (kankerpreventie) / antidepressiva / immuunsysteem versterkende eigenschappen.
                  P-cymene: anti-bioticum / anti-candida (schimmelgist)



                  THC: euforie / pijnstillend / relaxatie
                  CBD: werkt THC tegen / angstremmer / paranoia-remmer.
                  Delta-8-THC: Gelijkaardig aan THC maar stabieler, minder psychoactief. Walging-reducerend.
                  Apigenin: Oestrogeen / angstremmend / ontstekingsremmend.



                  THC: euforie / pijnstillend / relaxatie
                  Canflavin A: ontstekingsvermijdend (COX inhibitor)



                  THC: euforie / pijnstillend / relaxatie
                  CBN: Vernietigd THC / sedatief



                  THC: euforie / pijnstillend / relaxatie
                  Linalool: antidepressiva / sedatief / immuunsysteem versterkende eigenschappen.

                  Comment


                    Comment


                      Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                      Goed om te horen Thomas en Early
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                        Die volcano is mij nu net iets te prijzig. En dan moet je die balonnen regelmatig verversen. Lijkt mij zo omslachtig. Vandaar viel mijn oog op de davinci. Die glazen vapegenie, lijkt idd een hoog crack gehalte te hebben Dan lijkt een pen nog gemakkelijker en beter.
                        Ik heb ook een DaVinci en ben er zeer tevreden over. Degelijk ding dat goed zijn werk doet. Gewoon de wiet in de kamer doen, dichtklappen, mondstuk erop plaatsen, temperatuur instellen en na een minuutje is hij op temperatuur en klaar om te gebruiken.
                        Nadien ook gewoon makkelijk om de kamer proper te maken met het kleine borsteltje dat erbij zit.
                        5x Jack Herer & een AMS'je!

                        Comment


                          Last edited by LionKeeper; 23 April 2015, 19:16.

                          Comment


                            Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                            Je zegt dat je er een dag mee toekomt met 1 gram. Pak je de tweede keer een hogere temperatuur? Verdampt die gram niet standaard in 1 keer dan?

                            Comment


                              Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                              Ik rook meestal op 177 graden, dat vind ik het leukste effect doorheen de dag + je hebt af en toe de positieve stoffen van 176 en 178 graden.

                              Ik rook zo'n kamer echt op het gemak uit - zo'n uurtje of zo met tussenpauzes, en dan ben ik nog een uurtje lekker chill, waarna ik mij moet inhouden om niet opnieuw aan te steken Je kan maar 1 keer je weed roken, maar als ik lekker stoned wil worden gaat het inderdaad een stukje sneller er door. 185 graden is een lekkere body-stoned (veel CBN), vanaf 199 graden ben je echt head-stoned. Dan is zo'n kamer sneller leeg natuurlijk. Net zoals je sneller KO gaat wanneer je een fles whiskey salamanderd, in plaats van een glaasje te sippen.

                              Je kan alles maar 1 keer roken natuurlijk. Eindproduct van valorisatie is een bruinachtige crunchy geurloze verzameling kruimels die ik gewoon in de vuilbak kieper. En je rookt echt alles op. Geen damp meer? Wel: ff uitblazen, ff hervullen en laat het ding maar opwarmen. Superhandig.

                              Ja ik ben enthousiast

                              Greetz,
                              Thomas

                              Comment


                                Re: Verdampen is de boodschap! Analyse.

                                Maar dan is het ni zo dat na een 10 tal minuten die kamer leeg is, alles bruin en geen damp meer? Want je houdt alles op temperatuur. Een joint kan je uitdoen en terug aansteken. Als je dat ding stopt, blijft die dan ni lang genoeg op temperatuur zodat alles verdampt? Dat is mij ni volledig duidelijk. Die atomizers koelen direct af, maar die zijn brol en de temperatuur valt ni te controleren.
                                Bij de volcano gaat alles direct die ballon in.

                                Zo vaporizen op lage temperatuur lijkt mij idd de beste oplossing.

                                Comment

                                Bezig...
                                X