Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

    Korting op 420shop
    Een toplaag cacaodoppen op de grond rond je planten, werkt prima tegen slakken.
    Die hebben daar een hekel aan en zolang er geen andere manier is om op je plant te komen dan over die doppen kruipen, hebben je planten dus geen last meer van slakken!
    En het is ook nog eens volledig biologisch verantwoord natuurlijk.

    #2
    Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

    okay is het peoberen waard
    al werkt koffie prut ook prima

    thanx grtzz birdie

    Comment


      #3
      Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

      Oh, je had het in een ander topic ook al gezegd, en daar had ik ook al gereageerd.
      Cacaodoppen zijn leuk en ruiken lekker, maar die gaan absoluut flink schimmelen, en je plant aantasten.

      Ik heb geen fotootje van hoe mijn plant-tussen-de-doppen er vorig jaar uitzag, maar het was een triest gezicht.
      Ik zou het niet aanraden.

      Een halfvol blikje bier ingraven werkt hier wel afdoende.
      Iets er overheen tegen de regen en voila.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

        De onderlaag gaat schimmelen ja, dat natuurlijke proces geeft ook voeding af aan de grond. Normaalgezien hebben je planten daar geen nadeel van.

        Comment


          #5
          Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

          Ik dacht dat een beetje zout rondstrooien ook hielp? Doet mn vriendin in iedergeval voor de planten die zij in de tuin heeft staan.

          Comment


            #6
            Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

            volgens mij kan je ook kopertape van 3m rond je pot plakken schijnt dat slakken daar een hekel aan hebben.
            in de volle grond zou je dan een boomnetje er om heen kunnen doen (wat je in de boomgaard rond fruitbomen ziet zitten)
            en dan daar die kopertape rond plakken.

            Comment


              #7
              Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

              Pep fles door midden doen en gat in maken aan de onder kant over je plantje zetten eerst gefunctioneerd het als kasje voor ej plant en later beschermt het je plantje tegen slakken... tegen de de stengel zo dik is fles verwijderen
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

                koffiedrap.
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment


                  #9
                  Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

                  Dus gewoon de drap uit gebruikte koffiefilters een beetje rond je plant strooien? Of moet je het echt tegen de stam aanzetten.

                  btw, de plant is toch zo uit het flesje gegroeid?

                  Comment


                    #10
                    Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door joba View Post
                    Dus gewoon de drap uit gebruikte koffiefilters een beetje rond je plant strooien? Of moet je het echt tegen de stam aanzetten.

                    btw, de plant is toch zo uit het flesje gegroeid?
                    Iemand hier een antwoord op? Kan ik gewoon de drap uit de koffiefilters er naast strooien en dat is genoeg?

                    Comment


                      #11
                      Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

                      koperdraad of koperleiding rond je potten of stam leggen werkt perfect
                      regelmatig NPK korrels strooien rond je planten werkt ook door de zouten daar houden slakken niet van

                      Ajo
                      Ventje
                      Living in Second live for real

                      Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                      Comment


                        #12
                        Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

                        Een glas bier neer zetten (geen grap), slakken komen er op af, en na een slok gaan ze de pijp uit.

                        Grtz.

                        Comment


                          #13
                          Het is een ware invasie nu. Gatver!

                          Slakkenkorrels werken prima (als ze niet wegspoelen door de buien) bier heb ik ook geprobeerd maar vind de korrels sneller werken.

                          Comment


                            #14
                            Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

                            Ik maak altijd een cirkeltje met aluminiumfolie. Ik vind het zo een prutswerk om altijd opnieuw koffieresiduo, slakkenkorrels of dergelijke terug te strooien . En iedereen heeft wel altijd aluminiumfolie in huis, of niet soms?

                            Xjeers

                            Comment


                              #15
                              Re: Tip voor de buitenkwekers om slakken tegen te gaan.

                              Ik stamp slakken gewoon dood of gooi ze naar de buren. En het is slim er voor te zorgen dat ze geen verstopplaats hebben in de buurt van je planten. Nooit problemen gehad!
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X