Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zonlicht door raam, of buiten in schaduw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zonlicht door raam, of buiten in schaduw?

    Korting op 420shop
    Ik zit met een vraag. Ik heb mijn 5 plantjes met mooi weer lekker buiten op het balkon staan.
    Hier schijnt de zon van opkomst tot een uur of 13:30.
    Nu vraag ik mij af wat beter is. De planten lekker buiten laten staan in de schaduw.
    Of verplaatsen naar de vensterbank, in de zon, achter het raam.
    Houdt het glas ook 'iets' tegen, waardoor het beter is de plantjes buiten te laten staan?
    Wie kan mij adviseren.

    #2
    Re: Zonlicht door raam, of buiten in schaduw?

    zoveel mogelijk in de zon

    Comment


      #3
      Re: Zonlicht door raam, of buiten in schaduw?

      Even een ander topic gelezen. Er staat het volgende:

      #9
      belladonna
      Special member



      Registratie opAug 2008LocationIn een mooi huis Leeftijd41Berichten5.528


      Strekken komt om dat ze achter een raam staan en een raam houd zo 80% van de zon tegen die jou planten wel willen



      Kan ik hieruit dan opmaken dat ze net zo goed buiten kunnen blijven staan? Of is dat beetje zonlicht vanachter het raam altijd beter?

      Comment


        #4
        Re: Zonlicht door raam, of buiten in schaduw?

        Het glas houdt iets tegen natuurlijk, voornamelijk UV-stralen. Maar 80% minder licht is een belachelijk gegeven. (weggelaten dat je de zon niet tegen kunt houden, het licht wel) Zet in het donker eens een dimbare lamp aan, en zet hem op 20% licht. Dat is ongeveer kaarslicht. Loop eens in een tuinkas of serre (waar de zon naar binnen schijnt) naar binnen en naar buiten. Het zou er binnen dan schaduwachtig uit moeten zien, alsof je een mega donkere zonnebril op hebt. Maar is dat werkelijk zo, als je eens goed nadenkt? Het zou dan buiten donkerder moeten lijken als je door je raam naar buiten kijkt, want 80% van het licht bereikt jou niet. Je zou dan zelfs in de schaduw kunnen zitten als je een stuk glas boven je hoofd houdt. Is dat zo? Nee natuurlijk niet.
        Maar buiten is beter ivm beestjes, frisse lucht, verse regen, weerstand, temperatuur en ga zo maar door. Achter het raam kan goed, maar je mist UV-stralen, die zorgen voor flink wat THC. Je hebt een licht- en spectrumfiltering dankzij glas, waardoor je plant gekke sprongen kan maken. Ik zou voor buiten gaan, dat is minder moeite, ruikt minder en zorgt voor een gezondere plant.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X