Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blad probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blad probleem

    Korting op 420shop
    Beste forum leden wat denken jullie de oorzaak zou zijn?

    light mix aarde , eerste 10dagen wortel stimulator en sinds dag of 3 groei voeding.


    begon lichtjes met gele blaadjes
    veel foto's vergeleken op het internet , mijn eerste gedacht was dat ze tekorten hadden & daardoor wat geel trokken & gestopt met wortel stimulator en dan over geschakeld naar groei voeding

    maar misschien waren ze juist wel overbemest & te nat? nu beginnen de randen wat geler te komen en lichtjes te krullen , trekken niet scheef

    groeten

    DSC_0005 (Copier).JPGDSC_0006 (Copier).JPGDSC_0009 (Copier).JPGDSC_0005 (Copier).JPGDSC_0006 (Copier).JPGDSC_0009 (Copier).JPGDSC_0010 (Copier).JPGDSC_0011 (Copier).JPGDSC_0010 (Copier).JPGDSC_0011 (Copier).JPG

    #2
    Re: blad probleem

    Je geeft veel te veel water denk ik

    Comment


      #3
      Re: blad probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door sandro0042 View Post
      Je geeft veel te veel water denk ik
      was vandaag opnieuw droog maar zal eventjes skippen tot morgen zie hoe ze reageerd en de lamp ietsj hoger gehangen kan die 2 zaken dan misschien al elimeneren.
      morgen dan afgezuurd Ph water zonder extra voeding.

      afwachten

      Comment


        #4
        Re: blad probleem

        Dus zo staan ze al 14 dagen ?
        Dan zou ik ze eens overpotten in een flinke emmer verse aarde.
        Die aarde maak je vooraf vochtig, zo dat er netaan een druppel water uitkomt als je een handje uitknijpt.
        Dat is de juiste vochtigheid.
        Dan de plantjes erin overpotten en dan de potten wegen, in je handen, of op een weegschaal, zodat je ongeveer het gewicht kunt inschatten.
        Zo probeer je ze altijd te houden. Worden ze lichter, geef je water, zijn ze hetzelfde/zwaarder geef je geen water.
        Weeg je de potten elke dag even in je handen, dan ga je dat snel doorhebben.
        Ik pak de planten in de huiskamer ook weleens op, om te voelen of ze nat/droog staan.

        En je hebt het over voeding, maar wat bedoel je daarmee, welke voeding, en hoeveel ?
        Een weekje na overpotten in lightmix kun je beginnen met de halve dosis groeivoeding.

        Dan nog het meest belangrijke punt: Licht.
        Wat heb je, en hoe hangt het ?
        Als je plantjes in het donker zet krijgen ze soms ook zulk blad.

        Dan de pH nog, afwijkingen kunnen ook zulke gevolgen hebben.
        pH 6 tot 6.3 aanhouden en meten met een digitale meter.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: blad probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Dus zo staan ze al 14 dagen ?
          Dan zou ik ze eens overpotten in een flinke emmer verse aarde.
          Die aarde maak je vooraf vochtig, zo dat er netaan een druppel water uitkomt als je een handje uitknijpt.
          Dat is de juiste vochtigheid.
          Dan de plantjes erin overpotten en dan de potten wegen, in je handen, of op een weegschaal, zodat je ongeveer het gewicht kunt inschatten.
          Zo probeer je ze altijd te houden. Worden ze lichter, geef je water, zijn ze hetzelfde/zwaarder geef je geen water.
          Weeg je de potten elke dag even in je handen, dan ga je dat snel doorhebben.
          Ik pak de planten in de huiskamer ook weleens op, om te voelen of ze nat/droog staan.

          En je hebt het over voeding, maar wat bedoel je daarmee, welke voeding, en hoeveel ?
          Een weekje na overpotten in lightmix kun je beginnen met de halve dosis groeivoeding.

          Dan nog het meest belangrijke punt: Licht.
          Wat heb je, en hoe hangt het ?
          Als je plantjes in het donker zet krijgen ze soms ook zulk blad.

          Dan de pH nog, afwijkingen kunnen ook zulke gevolgen hebben.
          pH 6 tot 6.3 aanhouden en meten met een digitale meter.
          allereerst dank u

          neen waren de eerste paar dagen goed is nog maar sinds kort, maar als ik bedenk heb ik inderdaad de wortelvoeding ( biobizz) miniem opgekrikt omdat ik dacht dat ze het nodig hadden aangezien ze ""groter en groter "" werdend an kwamen ze lichtjes geel en ben ik overgestapt naar minimum groei voeding (biobizz) waarschijnlijk te overvoed met de wortel voeding en daar dan in fout gegaan door overteschakelen naar groei

          licht is 150w hps op 10/15cm
          aarde lightmix
          ph hier is afgezuurd tot 6 + / - ( is met zooon druppel test dus niet 100% accuraat )


          zal kijken voor ze inderdaad over te potten alreeds in men 11liter potten heb dan ook grotere buffer

          Comment


            #6
            Re: blad probleem

            Ik denk dat je Idd wat Q ook zegt zoiezo nieuwe aarde , dan ff lekker alleen wat water geven die kleintjes hebben eigenlijk nog nul nodig enkel wat water is meer als voldoende .

            En als je dan straks naar je voorgroei gaat starten met voeding , is mijn advies om heel rustig te starten een baby krijgt ook niet meteen een volle fles , kijken voelen luisteren hoe de plant reageert en daar op anticiperen .

            Comment


              #7
              Re: blad probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door higher View Post
              Ik denk dat je Idd wat Q ook zegt zoiezo nieuwe aarde , dan ff lekker alleen wat water geven die kleintjes hebben eigenlijk nog nul nodig enkel wat water is meer als voldoende .

              En als je dan straks naar je voorgroei gaat starten met voeding , is mijn advies om heel rustig te starten een baby krijgt ook niet meteen een volle fles , kijken voelen luisteren hoe de plant reageert en daar op anticiperen .
              inderdaad klinkt logish

              heb ze vandaag in mijn 11 liter potten gedaan die van gisteren wat ingewaterd waren nu eventjes zo laten zien hoe ze zich gedragen.

              groeten

              Comment


                #8
                Re: blad probleem

                QnQ kan je me vertellen waarom je ph 6/6.3 hanteert. Mij is altijd verteld 5.8. gewoon nieuwsgierig!!

                Comment


                  #9
                  Re: blad probleem

                  Omdat ik ervaren heb dat onder de 6 te laag is.
                  Ik hanteer tijdens de groei een pH van rond de 6.2
                  Als het bij jou met een pH van 5.8 goed gaat, dan moet je dat blijven doen eh..

                  Nou hoef je met Biobizz eigenlijk niets te doen aan de pH, maar dan heb je wel een fijne buffer nodig, vandaar het overpotten in grotere potten.
                  Even een weekje een lichte dosis wortelstim. meegeven, en daarna begin je met 0.5ml/L Biogrow.
                  En dan zou ik niet meer afzuren. (desnoods 50/50 regenwater geven als het kan)
                  In het begin zal de pH iets te hoog zijn, maar naarmate je de voeding opvoert zal de pH lager worden.

                  Met afzuren raakt de calciumbuffer sneller op, dan heb je eigenlijk ook Alg-a-mic en Bioheaven erbij nodig.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: blad probleem

                    @nick the grower
                    ik hanteer ph 6 omdat dit volgens zoon druppels is en niet 100% correct is

                    @qnq
                    inderdaad had al veel gelezen dat bij bio kweek ph niet echt nodig is en echt wil afzuren beter met citroenzuur maar aangezien ik ph- staan heb kan ik die evengoed gebruiken , optimaal is het niet

                    ze zijn ondertussen overgepot en 1 plantje heeft zich uitstekend herpakt mooi groen , het andere blijft groeien maar met wat bladverkleuring.

                    groeten

                    Comment

                    Bezig...
                    X