Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Stemma doet stout...

    @Hulk, dank je! Ik vind de Blue Mystic ook het mooist je kan de kleur van haar bladeren vergelijken met de naalden van een blauwspar.

    26 september

    Gisteren trof ik bij de Crimea Blue op de aarde wat oranjeachtige eitjes aan, volgens de aanwezige chatcomissiezijn het oorwurmen (nuttig !)
    of naaktslakken (niet nuttig !)
    P1050630-1.jpg

    Vandaag een heerlijk ochtendzonnetje die de dauw op de plantjes laat verdampen.

    P1050642-1-1.jpgP1050674-2-2-1.jpg

    Tot de volgende update !
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Re: Stemma doet stout...

      die GF2 kan wel een parka gebruiken
      die cluster doet me eerder aan slak dan oorworm denken
      half november worden sommige wietplanten ware slakkentrekpleisters, vooral in vochtig gebied
      ja mooi zonnetje vandaag, het begin van een kleine najaarszomer
      dat de oudewijvenzomer het nog wat moge uithouden (in de Alpen ligt er al sneeuw)

      mooie priemende zonnestralen en ze hebben nog een goede hoogte bereikt, die planten van je
      het groeit duidelijk wat sneller in die geweven potten van je tov plastiek

      keep it on

      Comment


        Re: Stemma doet stout...

        Dank je B2 !

        27 september

        De geoogste afjes waren eigenlijk al weer te droog dus snel van de takken af geknipt.
        De Auto Jack ziet wat bruiner dan de Blue Mammoth, mmmm het zal toch geen rot zijn ?

        P1050698-1-1.jpg20150927-133036WCPj-1.jpg
        20150927-132946WCPj-1.jpg20150927-140337WCPj-1.jpg
        20150927-132916WCPj-1.jpg20150927-132800WCPj-1.jpg
        20150927-140200WCPj-1.jpg20150927-132716WCPj-1.jpg
        20150927-140714WCPj-1.jpg20150927-140031WCPj-1.jpg
        20150927-131552WCPj-1.jpg20150927-141642WCP-1.jpg






        De uitgesorteerde rotte plekjes, na het bestuderen van de ander Auto Jack zie ik zoveel "rare" trichomen
        dat ik overweeg om alles weg te doen of na te denken over andere doeleinden
        P1050708-1.jpg

        De overgebleven Auto Jack doet ook haar best om de kliko in te komen, welnu morgen mag ze !
        P1050712-1-1.jpgP1050713-1-1.jpg


        De Blue Mammoth ziet er een stuk beter uit alhoewel op de eerste foto in het midden zien de trichomen ook een beetje raar

        20150927-235243WCPjbm-1.jpg20150927-234353WCPjbm-1.jpg
        20150927-234322WCPjbm-1.jpg20150927-234155WCPjbm-1.jpg
        20150927-234033WCPjbm-1.jpg


        De opbrengst van de Auto Jack
        AJ1=35 gram de AJ2=14 gram samen 48 gram minus 12 gram verdachte toppen. Maakt 36 gram waarvan ik niet weet wat ik moet.
        De breeder beloofde 150 tot 200 gram dat hebben we gered als we de natte rot mee rekenen
        P1050718-1.jpg

        De opbrengst van de Blue Mammoth
        BM1=35 gram en BM3=32 gram. Totaal 67 gram
        De breeder beloofde 15 tot 20 gram per plant dus ik kan dit tot een MEGAKLAPPER rekenen.
        Vorig jaar had ik bij deze strain max 15 gr. per plant dus het toppen en de bodemmix heeft geloond!
        P1050721-1.jpg


        Hoe vinden jullie de trichomen foto's eruit zien ?




        Tot hgds de 80 volgende#$% update ....





        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Comment


            Re: Stemma doet stout...

            @Flint, Omdat ik dan wat te klagen heb en interessant kan lopen doen met schimmel foto's.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              Re: Stemma doet stout...

              Goede keus Stemma! Zo te zien is het meer dan alleen botrytis, maar ook dactylium-achtige witte schimmels. Die komt vaak als tweede, om de restjes op te peuzelen. Zwarte schimmels zijn er nogal veel, dus die ga ik niet proberen te identificeren.
              Overigens wel leuk om te vermelden: de meeste schimmels die wit of groenblauw kleuren, zijn vrijwel ongevaarlijk (ja niet bij inademing, maar bij consumptie). De zwarte daarentegen.. Die zijn nogal link. Dat gaat niet voor allemaal op natuurlijk, maar het is een algemene regel in de schimmelfanboy-groepjes dat zwart betekent dat je de hele kweek kan weggooien. Behalve bij oesterzwammen, die vreten ervan alsof het kaas is.

              De trichomenpics zien er prachtig uit. Misschien moeten we daar ook maar een verzameltopic voor openen?
              Succes met de afrondingen!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Re: Stemma doet stout...

                Dank je LR2 !

                Ik vind het opvallend hoe slecht je kan onderscheiden of een top nou veilig is of niet. Nu zal de gemiddelde cannabisgebruiker niet gelijk omvallen van een schimmelspoor, maar ik vind het zorgelijk voor medische gebruikers met een hele lage weerstand.
                Dan kan een schimmelpluisje voor een hoop narigheid zorgen. Ik wil daar nog een topic over starten. Ook om samen met de forumleden een mogelijke manier te bedenken om een "veilige" wietolie te maken of samen te concluderen dat dit niet kan.

                Gisteren vond ik een methode die lijkt te werken om "besmette" toppen snel te vinden. Als je met een felle zaklamp (wit licht-cree) langs en in je gedroogde toppen schijnt zie je de trichomen glinsteren. Als je een "kristalheldere" glans ziet is de top OK, zie je een "doffere" glans dan is de top aangetast. Althans zo werkte het bij mij gisteren, geverifieerd met mijn microscoop.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Stemma doet stout...

                  mooie microscooptrichomenfoto's inderdaad
                  altijd een genot om door je topic heen te gaan

                  de komende tijd zal ik die 'shine on light'-methode eens testen

                  succes met het verdere verloop

                  Comment


                    Re: Stemma doet stout...

                    Licht de schimmel niet op onder UV C licht? Zie je toch vaak in de films? Goed idee Stemma, ik heb daar ook best moeite om de schimmel goed te herkennen.. Heb alleen geen black light om het te testen..
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      Re: Stemma doet stout...

                      Ik zou het niet weten Greyvol, maar ik ga dat verder bekijken.

                      Ik denk dat dit voor jou ook heel belangrijk is om geen pathogene schimmels binnen te krijgen.

                      Ik heb hier een topic gestart Botrytis --> wiet (olie) voor medisch gebruik ?


                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: Stemma doet stout...

                        Leuk bezig stemma, en nog succes ermee.
                        Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                        Comment


                          Re: Stemma doet stout...

                          Mijn vertrouwen in autoflowers neemt nog verder af met elk bericht dat ik lees over autoflowers, buiten.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            Re: Stemma doet stout...

                            @B2N en Vertrouw Niemand


                            @GPS, ik moest gister serieus aan een zombie film denken met die schimmel draden
                            ben erg benieuwd wat ik nog bij mijn gewone fem's ga tegen komen. Dat zal ook niet schimmelvrij zijn, vrees ik....
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              Lets not criticize but legalize

                              Comment


                                Re: Stemma doet stout...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
                                Licht de schimmel niet op onder UV C licht? Zie je toch vaak in de films? Goed idee Stemma, ik heb daar ook best moeite om de schimmel goed te herkennen.. Heb alleen geen black light om het te testen..
                                Van UV-C gaan schimmels kapot. In Vijver en aquarium filters werkt men ook met UV-C. Golfgrasvelden behandeld men ook met UV-C en in de tomaten teelt wordt kortstondige intensieve belichting met UV-C ook toegepast tegen schimmels. Ook in ziekenhuizen wordt het ingezet als desinfectie middel. UV-C breekt het DNA .

                                http://www.americanairandwater.com/mold/mold-uv.htm

                                Comment

                                Bezig...
                                X