Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toppen, ja of neen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toppen, ja of neen?

    Korting op 420shop
    Hoi beste leden,

    ik twijfel sterk of deze plant al dan niet getopt zou worden. Dit is een Frissian dew van Dutch Passion, zij heeft redelijk wat te verduren gekregen, nl 2x omgestoten door de kat en zodoende ferme groeiachterstand en zeer compact en dichte groei..
    Mijn vraag was dus of deze plant beter of niet getopt zou worden? Voor zover ik weet komen er dan 2 nieuwe internodes waar de eerstkomende nodes zich bevinden, maar zal id afbloei door de meerdere toppen de plant dan niet NOG compacter worden, of is dat juist de bedoeling?
    Ik ben er zeker van dat ik er later nog zal om lachen maar voor nu ben ik eftjes de weg kwijt
    Of mss een supercrop om alles wat op gelijke hoogte te brengen mail.google.com.jpeg -of juist niet toppen? Ik ben niet zeker

    ganja greetings..

    R.
    Last edited by Rietslang; 2 August 2015, 14:27. Reden: foto en klein tekstbijvoeging
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Re: toppen, ja of neen?

    Dan gaat je hoofdtop zich verdelen in twee kleinere toppen, die je anders als 1 hoofdtop zou hebben.

    Heb je geen foto?
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: toppen, ja of neen?

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...5&d=1438522005
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #4
        Re: toppen, ja of neen?

        Die zou ik nu niet meer toppen.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: toppen, ja of neen?

          voorbloei is in zicht ofzo Witte?
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #6
            Re: toppen, ja of neen?

            Heeft geen nut meer, die gaat niet veel meer groeien.

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-een-plant
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              #7
              Re: toppen, ja of neen?

              Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
              Die heb ik niet lang na men post idd gelezen.. Mo dan nog wist ik niet zeker mede de tegenslagen..

              En hoe weet je dat dan De Witte? ad pot formaat te zien mss? er zit idd niet zo heel veel groei meer in neen, het is een vreemd plantje, ik heb dezelfde in volle grond en die gaat massa snel
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #8
                Re: toppen, ja of neen?

                Ik zou hem niet toppen, simpelweg omdat ze zelf al de volle potentie benut qua vorm.
                Toppen is interessant als de plant niet lekker opvult en vrij slungelig blijft. (vaak sativa-types)
                Maar als je zo'n mooie kerstboom hebt staan, joh, dan kun je alleen toppen omdat je daar zin in hebt. Tenminste, da's de enige goede reden die ik kan bedenken.
                Uiteindelijk zal deze plant dan wat vierkanter worden (bovenin breed uitlopen, en onderin net zo hard doorgaan).

                Dus: toppen ja neen? Doe wat je zelf wilt. Nodig is het niet.
                Dieven daarentegen is wel een goed idee. Ik kan me voorstellen dat er onderin flink wat onderbelichte takjes zitten die nodeloos energie vreten. Vaak strekken die de pan uit, en hebben die maar 1-4 internodes, terwijl de dikke takken er veel meer hebben. Als ze duidelijk bleker kijken dan de rest, dan weet je genoeg. Als ze niet uit het bladerdak kunnen komen, dan mag je die weg halen als je wilt.

                Als je niet aan toppen wilt beginnen, dan is het altijd leuk om de hoofdtop eens 'n knakje te geven. Dan gebeurt er ongeveer hetzelfde, maar in iets mindere mate. Ook leuk om te zien altijd.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: toppen, ja of neen?

                  Knakken zou ik ook al interresanter vinden om de toppen wat gelijker licht te laten vangen.
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #10
                    Re: toppen, ja of neen?

                    Ok hartelijk dank voor de info en tips
                    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                    Comment

                    Bezig...
                    X