Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help mij!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help mij!!

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,

    Klopt het dat deze plant een tekort heeft aan stikstof heeft?
    Zo ja, hoe kan ik dit dan oplossen?
    Het is een afghan die al een behoorlijk aantal weken in de groei staat. Ik was een paar week op vakantie en de planten werden wel verzorgd. Maar na een paar dagen begon deze langzaam van onder af, naar boven toe, steeds geler te worden.

    hopelijk kan iemand van jullie mij helpen!

    groetjes
    image1.jpg

    #2
    Re: Help mij!!

    Heeft meerdere bladen dat? want het lijkt dat het blad dood is en dat is vrij normaal vooral and de onderste bladeren

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Help mij!!

      Het lijkt wel heelveel aan stickstofgebrek

      Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Help mij!!

        ja, meerdere bladeren hebben dat. dit blad is inderdaad dood, maar zo worden ze denk ik langzaam allemaal als ik er niks aan doe.
        ik zal nog even een foto maken van de hele plant en die zo ook even uploaden.

        bedankt voor je reactie en mee denken!

        Comment


          #5
          Re: Help mij!!

          Maak eens foto van de hele plant ? Mijn blauwe jurk ligt bij de stomerij
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Help mij!!

            image2.jpgimage3.jpghier zie je dat dit plantje meer van die gele blaadjes heeft. Het blad van de aller eerste foto is wel de extreemste van de plant.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            er zijn al meerdere bladeren af gevallen zoals wel te zien is. Het liefst zou ik willen dat er niet nog veel meer van de plant er aan gaat, maar is deze nog te redden?

            Comment


              #7
              Re: Help mij!!

              Te nat volgens mij
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #8
                Re: Help mij!!

                Alleen te nat en geen voedingstoffen te kort?
                Ik heb nu voor het eerst drie plantjes dus heb er nog nauwelijks verstand van...
                in ieder geval bedankt voor je reactie

                Comment


                  #9
                  Re: Help mij!!

                  te nat denk ik ook en een stikstof gebrek..

                  Comment


                    #10
                    Re: Help mij!!

                    Hoofdoorzaak is te nat. Zou eerst de aarde laten opdrogen. Nadien weer water geven niet te veel met een 1/3 dosis van de voeding die je hebt.
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment


                      #11
                      Re: Help mij!!

                      Doordat de aarde veel te nat is ontstaan er blokkades waardoor er tekorten ontstaan. Als je pech heb zijn je wortels al ziek--->> rot.

                      Ik weet niet of deze plant nog te redden is, je zou bladvoedibg kunnen geven om te zorgen dat de plant nog wat voeding krijgt.

                      Watvoor soort is het en in hoeveel liter staan ze? Zien al je planten er zo uit ?

                      Laat een foto zien van al je planten?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: Help mij!!

                        hmmm helaas. Hoelang duurt het ongeveer voordat de aarde weer wat opgedroogd is? Ik denk niet dat de wortels echt al ziek zijn. Denk dat ik de laatste dagen gewoon wat teveel water heb gegeven omdat ik wou dat ze wat voeding in de grond zouden hebben. Niet de slimste actie. Het is een afghaan. Ze staan volgens mij in 12 liter bakken. Er zitten geen gaatjes onderin wat overtollig water weg kan sluizen.. ik weet niet of dat een mede oorzaak kan zijn? Ik zal zometeen nog wel van elke een foto maken en hierop posten. Eentje daarvan ziet er nog best redelijk uit. Maar de andere heb ik al opgegeven. Volgens mij is dat ook een mannetje, dus baal ik niet enorm. Ik zou het wel jammer vinden als de andere twee het ook niet gaan overleven...
                        ik hoop het beste maar, en zal ze eventjes geen water geven!
                        bedankt voor jullie reacties!

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        image3.jpg
                        Dit is diegene waarvan ik vermoed dat het een mannetje is. Hij ziet er behoorlijk slecht uit en ik denk dat hij het niet gaat overleven wat ik ook doe...
                        image2.jpg
                        Deze vind ik er zelf nog best goed uitzien.. het is nog een relatief klein plantje vergeleken met de rest.. maar verder heeft het (nog) geen extreme tekenen dat het een tekort heeft aan voedingstoffen. Ik heb mijn hoop gevestigd op dit plantje
                        Ik ben benieuwd wat jullie van de andere twee vinden en denken of het nog iets word.
                        image1.jpg
                        Dit is nummer drie.. Deze kenden jullie al. Het is wel de grootste van alledrie en het was een behoorlijk mooie plant vond ik zelf, totdat langzaam alle bladeren er af vielen...

                        Ik ben benieuwd wat jullie van de andere twee vinden en denken of het nog iets word.
                        sorry trouwens dat mijn foto's op z'n kant gepost worden.. ik weet alleen zo gauw niet hoe ik dat kan veranderen..

                        Comment


                          #13
                          Re: Help mij!!

                          Ik zou snel wat gaten boren. Die wortels hebben ook zuurstof nodig. En hef je pot eens op voor je water geeft.

                          Zwaar= geen water
                          Licht= water geven.

                          Dat drogen kan wel een dag of 3 duren afhankelijk hoe nat ze staan.
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                          Comment


                            #14
                            Re: Help mij!!

                            Zorg dat ze in een pot staan met gaten in de bodem, je bent nu je planten aan het verdrinken.

                            Pot ze zsm over naar een 20 liter pot met gaten onderin en vul het aan met droge aarde.

                            Als het kan boor je nu al wat gaten onderin deze pot. Hoe ziet de aarde eruit ? Stevig of modderig ?

                            Zoals ik al zei, door te natte grond treden er blokkades op waardoor de wortel geen voedingsstoffen op KAN nemen en zo ontstaat achterstand in groei .

                            Ze staan zeker ook nog achter glas ?
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Help mij!!

                              bedankt voor de top thugz.

                              en ja ik zal er wel even gaten in boren. aarde ziet er niet modderig uit. eerder stevig dan modderig..
                              en ja ze staan met slecht weer achter glas, en aangezien dit Nederland is, is dat grotendeels van de tijd. als het mooi weer is zet ik ze wel vaak even buiten. Maar achter glas werkt toch gewoon? ik heb hele grote planten gezien die ook gewoon achter het raam stonden en nooit buiten kwamen..

                              Comment

                              Bezig...
                              X