Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Autoflower op het balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Autoflower op het balkon

    Korting op 420shop
    Hallo lezers,

    Ik ga voor het eerst zelf wiet planten kweken. Ik heb nu al op het forum zitten zoeken hoe ik het wil gaan aanpakken maar blijf toch met wat vragen zitten.
    De situatie is het volgende:

    Ik woon sinds kort nu in een woning boven een garage van 30 m2 en er is weinig ruimte in huis maar heb mijn balkon van 6m2 op het noorden gericht.
    En als de zon wegvalt op mijn balkon heb ik nog de mogelijkheid de deur open te zetten en ze zo verder zon te geven in mijn gang die gericht is op het zuiden.

    Ik kies dan ook voor het soort Autoflower omdat de plant mooi klein blijft.
    En nog een reden is dat ik zo de planten elke keer als ik weg ga weer binnen kan verplaatsen en dieven kan tegengaan.

    Maar kan een wietplant wel groeien als ie eventueel in huis staat achter het glas?
    Hopelijk kan ik eventueel 2x oogsten deze zomer als het straks allemaal goed groeit. Ik dacht straks 4x 20 liter emmer en misschien eentje in 40 liter proberen.

    Maar nu mijn balkonnetje voor het fietspad hangt is de straatverlichting dan geen probleem?
    Want de soort auto flower heb ik op het forum gelezen heeft een genetische eigenschap om ongeacht het aantal licht uren na een redelijk snelle tijd toch in de bloei te gaan. Maar word de bloei van de plant dan alsnog niet teveel verstoord als ik ze binnen in me huiskamer zet of als ze toch buiten staan en dan licht vangen van een lantaarnpaal 4 meter verderop.

    Iedergeval ben ik super enthousiast om deze week me zaden van dutchpassion te gaan bestellen. Wil 7 stuks van Autocolorado cookie gaan proberen. Ziet er erg lekker uit. Maar twijfel of ik anders 3 Autocolorado cookie moet doen en dan 3 Automazar omdat ik daar veel goeie revieuws over hoor. Iedergeval moet het Indica dominant worden!

    Erg lastig allemaal maar ben er super enthousiast over en veel kennis te vinden hier op dit forum.
    Kan niet wachten tot het allemaal gaat beginnen.
    Ik zal kijken over ik nog een kweek verslagje erbij kan gaan maken als het gaat beginnen!
    Mvg, The_bird
    Attached Files
    Last edited by THEBIRD; 15 April 2016, 10:32.
    Groene vingers

    #2
    Re: Eerste Autoflower op het balkon

    De bloei wordt niet verstoord, maar de nachtrust wel door steeds wisselende lichttijden.
    Dat levert stress op voor de plant, waardoor die kan veranderen in een hermafrodiet (wijfman/manwijf) en dan houd je toppen vol zaad over, die niet te roken zijn.

    Beter dus de stabiliteit van de lantaarn (elke dag dezelfde tijd aan en uit; daar went de plant aan) dan van je woonkamer.

    Verder raad ik je aan om betere titels te verzinnen voor vragentopics; niemand kan uit de titel halen wat jouw vraag is, en iemand anders met dezelfde vraag zal hier dus niet direct kijken. Diegene zal een nieuw topic starten (met eenzelfde slechte titel) en zo blijven we dagelijks dezelfde vragen beantwoorden terwijl de antwoorden gewoon op het forum te vinden zijn.
    Met die insteek heb je dit topic waarschijnlijk ook gemaakt; je kon iets niet vinden maar zat toch met een prangende vraag. Dat komt omdat dit riedeltje zichzelf blijft herhalen als niemand er wat van zegt en als niemand duidelijke titels schrijft. Het houdt zichzelf een beetje in stand.
    Trek er niet te zwaar aan, het is geen aanval op jou ofzo, maar een tip+uitleg waar we waarschijnlijk allemaal beter van worden.

    Succes met je grow! Maar gezien je enthousiasme komt dat zeker goed!
    Mazar is trouwens een aanrader, erg zoet soortje.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Eerste Autoflower op het balkon

      Krijgt de plant eenmaal in de bloei dan wel genoeg nacht rust als ik hem op het balkon laat staan?
      Ik las iets dat het 12/12 uur moest zijn maar straks in de zomer is het naast de lantaarnpaal ook nog een 15 uur licht.
      Moet ik anders gaan denken om ze af te gaan dekken of maakt die lantaarn paal met licht niet veel uit?
      Me gordijnen verduisteren goed dat dat ze niet stoort.

      Verder dankjewel voor de uitleg, het zal me een stuk op weg helpen
      En ik zal in de toekomst maar eens beter nadenken hoe ik me vragen zal stellen, voor alles zo een eerste keer.
      Ik had 2 avonden informatie gezocht en had nog steeds moeite op een goed antwoord te vinden.
      Nogmaals thnx voor de uitleg !
      Groene vingers

      Comment


        #4
        Re: Eerste Autoflower op het balkon

        Dat 12/12 gaat niet om de rust. Als er 12/12 licht donker is gaan gewone wietplanten in bloei. Jij hebt een af en die gaat automatisch in bloei dus daar heb je niks mee te maken.

        Comment


          #5
          Re: Eerste Autoflower op het balkon

          Oke duidelijk.
          Groene vingers

          Comment


            #6
            Re: Eerste Autoflower op het balkon

            hello,
            maak u aub niet te veel zorgen,lees veel en ik kan u verzekeren dat je met een minimum aan producten en dergelijke zeer mooie resultaten kan bereiken,ik kweek al lang met de zaadjes van wietzaadjes.nl,ik vind die hun huismerk zeer goed,betaalbaar en een zeer goede service,gratis levering en heb met hun big devil,ak en noem maar op,al zeer goede resultaten gehad

            Comment


              #7
              Re: Eerste Autoflower op het balkon

              Hallo,
              Ik lees momenteel elke dag weer een hele hoop, alle vragen zijn hier zo te vinden op het forum als ik maar goed zoek
              Ik heb vandaag zaadjes besteld bij dutchpassion, de Automazar, erg benieuwd.
              Die gaan morgen wel binnenkomen denk ik, maar volgende ronde zal ik eens op wietzaadjes gaan kijken.
              Ik ga deze eerste ronden geen voeding geven aan me af en ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
              Greetz The_bird

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Zie ik net een post van iemand die op de 420 shop powder voeding heeft gezien speciaal voor de af Indica soort, misschien dat eens proberen.
              Groene vingers

              Comment


                #8
                Re: Eerste Autoflower op het balkon

                Als je geen voeding geeft kan je net zo goed geen water geven.
                Zonder voeding in de grond groeit geen ene plant. Haal biovoeding en ze zullen zich goed kunnen voleten. Geef je niets dan oogst je ook niets

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste Autoflower op het balkon

                  Begrepen, thanks!
                  Groene vingers

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste Autoflower op het balkon

                    autflower heeft geen voeding nodig zak goede pot aarde zit voeding in voor 3 maanden
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste Autoflower op het balkon

                      @belladonna

                      Dat is inderdaad wat ik ook heb begrepen uit adviezen
                      Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                      Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste Autoflower op het balkon

                        Ja dat had ik ook al gelezen, maar ik ga de powder feeding short flower van de 420 shop toch in huis halen!

                        Als ik zie dat me plantjes dan nodig hebben kan ik toch gewoon beginnen want me potgrond is niet de beste..
                        Groene vingers

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste Autoflower op het balkon

                          Oorspronkelijk geplaatst door THEBIRD View Post
                          Ja dat had ik ook al gelezen, maar ik ga de powder feeding short flower van de 420 shop toch in huis halen!

                          Als ik zie dat me plantjes dan nodig hebben kan ik toch gewoon beginnen want me potgrond is niet de beste..

                          Laat me weten hoe dat uitpakt, dan heb ik in ieder geval weer een tip voor de volgende plantjes!
                          Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                          Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste Autoflower op het balkon

                            Zal ik zeker doen kweekvijver
                            Groene vingers

                            Comment

                            Bezig...
                            X