Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

Verschillende meningen. Ik wil toch ook proberen om eerst zelf zo'n filtertje in elkaar te klussen. Al is het alleen al omdat ik het leuk vindt om te proberen en te knutselen .

Ik heb hiervoor zelf een fan die 200m3/u verplaatst. Gaat dit werken?

Greetz

Comment

ja hoor zou moeten lukken.

Comment

Dat gaat zeker werken. Ik heb een fan die 67 m3 pu verplaatst. Ik heb een can 75m3 gekocht en het werkt perfect. Ruik er niets meer van. Heb ook maar 1 plantje, echter zonder filter maakt dat ene plantje het hele huis aan het stinken.

Comment

Mijn variant (rond de 15 eu)

Zie:

IMG_1310.jpgIMG_1311.jpgIMG_1330.jpgIMG_1312.jpgIMG_1316.jpgIMG_1319.jpgIMG_1321.jpgIMG_1327.jpgIMG_1331.jpgIMG_1335.jpg

Maak trouwens in het middelste bakje ook een paar gaatjes voor de afzuiging!!
          Last edited by MrDukeHaze; 10 March 2012, 18:20. Reden: extra info

Comment

Ziet er prima uit MrDukeHaze. Kun je ons ook vertellen waar je de benodigdheden vandaan hebt?

Ik ben echter wel benieuwd naar het resultaat, wat mij betreft heb je toch iets te grote actieve kool-korrels gebruikt, maar wie weet werkt het
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Zet er 200M3/u fan op, kijk wel ff of het werkt , ik hou je op de hoogte!

Benodigdheden:

- Bestekbakje van IKEA
              - Pennenbakje via inet (officeshop)
              - Moeren en boutjes praxis
              - Tegelspons praxis
              - Spanband praxis
              - Actieve kool pets place
              - Witte filters heb ik zelfde gebruikt als voor mn stofzuiger

Greetz!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrDukeHaze View Post
                Zet er 200M3/u fan op, kijk wel ff of het werkt , ik hou je op de hoogte!

Benodigdheden:

- Bestekbakje van IKEA
                - Pennenbakje via inet (officeshop)
                - Moeren en boutjes praxis
                - Tegelspons praxis
                - Spanband praxis
                - Actieve kool pets place
                - Witte filters heb ik zelfde gebruikt als voor mn stofzuiger

Greetz!
                Heb de filters vandaag aangesloten in mn kastje, werkt prima! Ik voel de lucht mooi door de gaatjes van het blok trekken!!

Comment

Mooi gedaan! Hoeveel planten heb je in je kastje staan? Ik ben zelf ook aan het denken voor een droogkastje met filter en fan. Zou dat (bijna) geurloos werken?

Comment

Heeft nu iemand werkelijk deze filter gemaakt.???

ik sta op het punt om er een te maken alleen wil ik wel de zekerheid dat het lukt..
                    ik heb een kleren kast omgebouwt en me plant begint net met bloeien en stinkt nu al.!

Dus kan iemand misschien vertellen of het echt werkt.! (uit ervaring)

Greetz
                    HerbalRoots

Comment

erg leuk gemaakt, ik overweeg er ook zelf ééntje te maken, lijkt me zoizo milieubewuster -het enige dat je moet vervangen mits een doordacht ontwerp is de active kool-

heb overigens een verbandhoudend vraagje voor mijn groeihokje (bloei is ander hokje). moet ie ook aan de koolstof? ik rekende eigenlijk op een simpele pc fan uitlaat op een buisje uit het huisje .. hmmm

Comment

Zou deze werken?

Comment

Het princiepe zou moeten werken.. weet alleen niet of die koolstof wel goed afdekt : /
                          If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Ik ben een computerkastje aan het ombouwen en ben op het idee gekomen om voor mijn afzuiging (9cm pc fan) een vierkant te maken en hier een paar stukken kattenbakfilter voor te doen..(is ook een actieve koolfilter) zou dit ook werken? Iemand ervaring mee? Groetjes.

Comment

Waar kan je die koolstof kopen? Heb het al gezien bij aquariumzaken maar daar is het nogal duur...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foempje View Post
                                Ik ben een computerkastje aan het ombouwen en ben op het idee gekomen om voor mijn afzuiging (9cm pc fan) een vierkant te maken en hier een paar stukken kattenbakfilter voor te doen..(is ook een actieve koolfilter) zou dit ook werken? Iemand ervaring mee? Groetjes.
                                Nee werkt niet. Heb ik al geprobeerd. Wel actieve carbon matten achter elkaar leggen werkt wel.

Die van kattenbakken is maar een beetje koolstof en is passief als uberhaubt, die kun je gebruiken voor goudfiltering want het is kunstof.

Stofzuigerkool, afzuigkap, invitro die kolenfilters zijn allemaal oke maar geen passieve. Aircos hebben ook vaak een actieve.

Heb je een oud kolenfilter dan de kolen goed uitwassen
                                En opnieuw actief branden. Moeilijk maar werkt.
                                Activeren dmv een dag in de oven te leggen werkt ook maar niet optimaal. Maybe voor 1kweek of 1 1/2kweek

Zelf active kool maken gaat ook met hout
                                Beetje het (houtolie maken) gedoe waarna actieve kool overblijft. Met een avond stoken vul je makkelijk een 100m3 filter. Deze kool doet het wel 3kweekjes dus een paar dagen stoken en je hebt weer veilige actieve kolen.

Iemand nog opties want ik ga mijn 300m3 binnenkort vullen en aantrillen als voorbeeld.
                                Last edited by Sudoma; 9 January 2014, 10:49.

Comment

Bezig...
                                X