Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

    er is mss nog een alternatief voor wie geen zin heeft om een koolstoffilter te bouwen, Je kan ze ook gewoon gaan kopen bij de Ikea . Ik heb het nog niet geprobeerd maar volgens mij moet het werken.
    http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=koolstoffilter

    Comment


      #62
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #63
        Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

        Ik heb geen idee maar ik ga ze sowieso uittesten . Ik zal het in mijn kweekverslag schrijven . Maar alle beetjes helpen

        Comment


          #64
          Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

          Er zijn filtertjes van een paar tientjes denk beter dat je dat kan doen .


          dan risico nemen met een filterdoek voor een afzuigkap wat zeker niet werkt.

          Greetzz GG

          Comment


            #65
            http://www.youtube.com/watch?v=JzkZgQkrT40
            http://www.youtube.com/watch?v=t0cM3yLHk8E

            Comment


              #66
              Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

              actievekool.jpgdiyfilter03.jpgdiyfilter02.jpgdiyfilter01.jpg

              Ik weet dat een koolstoffilter niet zoveel kost. De kleinste rond de 40EUR, dat lijkt schappelijk. Maar nu ik weet dat die filters altijd terug naar de fabriek gaan omdat weggooien teveel kost. Dus eigenlijk heeft de fabriek maar gewoon die te openen en opnieuw te vullen met opnieuw geactiveerd spul en klaar is kool. Het openen en vullen zelf is waarschijnlijk de grootste kost, niet de actieve kool.
              Omdat mijn Weedpool geen 150m3 is maar ik 2m3 zou moeten rekenen (inhoud x 20), dan lijkt die zelfs overkill. Heb wel een goede ventilator voor 125m3 gekocht.

              Ik ben als volgt te werk gegaan:
              -Kippengaas opgespannen rond een buis van dezelfde dikte als de ventilator en dan vastgemaakt met ijzerdraad.
              -Twee cirkels in kippengaas geknipt en die gebruikt om de kippengaascylinder dicht te maken
              -Panty over het omhulsel heen, onderin een beetje watten.
              -Dikke kaars uitgezocht die in die cylinder paste en nog meer dan 1,5cm van de rand bleef. Daaromheen als voorheen kippengaas gespannen, vastgemaakt, cirkels geknipt, bovenaan afgesloten en panty erover.
              -Op de watten van de dikste cylinder een dikke laag actieve kool, dan de kleine cylinder in de grote plaatsen, mooi in het midden.
              -Nu vul je de ruimte tussen de twee cylinders met actieve kool, zo veel mogelijk, helemaal vol. Het midden van de filter blijft leeg.

              Werking:
              Je hebt nu een grote kapsule van actieve kool. De bedoeling is dat die in de kweekruimte komt en dat de ventilator de lucht uit de kast, doorheen de filter naar buiten zuigt. Daarom moet de filter vanbinnen hol zijn, ander er geen zuigkracht ontwikkeld worden. buitenlucht <-ventilator <[-filter <- binnenlucht]WP3 002.jpgWP3 001.jpg

              Comment


                #67
                Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                Nog een aanvulling hier op. Zo heb ik het toen der tijd gedaan.

                Als moet ik wel zeggen dat ik nu een filter gekocht heb, de kleinste canna, dat ik hier meer over te spreken ben. Als je
                het heel klein houd is het zelf maken een idee, anders zou ik er gewoon eentje kopen. Het bespaard je een hoop gedoe,
                ik had toch af en toe weer een wiet lucht in huis.
                Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                Comment


                  #68
                  Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                  tof michel, bedankt, die post hoort eigenlijk hier thuis. Dom dat ik die niet gevonden heb.

                  Wat mij wel onmiddellijk opvalt is dat de actieve kool die jij gebruikt vele en vele malen dikker is dan de mijn, die zoals grof zout is. Fijne kleine korreltjes. Ik denk dat dat belangrijk is voor zo'n geurfilter, dat de actieve kool goed aansluit en de lucht er niet langs kan, maar erdoor moet.

                  Comment


                    #69
                    Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                    , Zal hem hier nog een keer posten, misschien een idee om 1 sticky te maken met alle zelf gemaakte filters?
                    Mijn kool komt uit het tuincentrum, het is vrij grof. Het fijne spul kon ik niet vinden.

                    Zolang je het goed aanperst, stampt, doet. Moet je een eind komen.
                    Last edited by MiChel N; 2 September 2010, 11:02. Reden: Knap Nederlands...
                    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                    Comment


                      #70
                      Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                      ik heb maar gewoon een kleine CAN filter gekocht, die zijn er in speciale maten zodat je ze toch in een kast kunt ophangen! heel handig en dan weet je zeker dat ie goed is

                      Comment


                        #71

                        Comment


                          #72
                          Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                          Ik heb gezocht en gezocht maar tot nu toe niets gevonden of je een filter ook als laatste unit in je ventilatie systeem kan plaatsten.
                          Dus in plaats van Filter > Afzuiger > Buitenlucht >>> Afzuiger > Filter > Buitenlucht.
                          Op deze manier zou het filter buiten je hok naast de afzuiger geplaatst kunnen worden wat ruimte scheelt in je hok.
                          Gezien de werking van actieve koolstof mag dat niet uitmaken, dat filtert de lucht toch wel.

                          Iemand die hier ervaring mee heeft, goed of slecht?
                          Attached Files
                          Last edited by StoneyD; 8 October 2010, 11:03.

                          Comment


                            #73
                            Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                            Je kunt idd door je filter afblazen in plaats van afzuigen, Werkt prima.

                            Comment


                              #74
                              Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                              Kan idd prima, alleen heb je wel iets meer kans op luchtjes omdat de binnen lucht naar buiten komt.
                              Zonder gefilterd te zijn, bij een lek zal je dit sneller ruiken.
                              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                              Comment


                                #75
                                Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                                Weet je wat ik leuk vind van micro???Dat is toch dat je zelf een
                                zo mooi mogelijk kweekje krijg met zo min mogelijk budget en/of ruimte....
                                Alleen wil je micro ook zolang mogelijk vol willen houden...Waarom dan toch in godsnaam
                                beknibbelen op je filter,ze zijn er al vanaf 27,50 en 25cm lang,werkt het beste
                                en past in bijna wel elke ruimte en voorkomt na mijn mening dat de blauwe pet buiten blijft
                                ondanks dat het maar een paar plantjes zijn,voorkomt niet dat je toch nog een aardige taakstraf
                                voor kan krijgen....

                                Comment

                                Bezig...
                                X