Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het JD talrijke taalfouttopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het JD talrijke taalfouttopic

    Korting op 420shop
    Dit topic is bedoeld om te mierenneuken.
    Scholing maakt me niets uit. Of je nu van hoge of lage scholing bent, een verhaal typen is niet moeilijk. Een punt aan het eind van een zin is ook niet lastig te zetten. Het valt me op dat er met regelmaat gigantisch slecht geschreven wordt. Nu ben ik geen grammar-nazi tot op het bot dus kleine foutjes zijn geen probleem. Een leesbaar verhaal is immers een leesbaar verhaal. Beeldspraak is beeldspraak en dit forum, blijft een forum. Je kunt niet van alles verwachten dat het perfect is.
    Het is echter een ander verhaal wanneer mensen fouten maken die ze op de basisschool al af hadden moeten leren. Ik maak mezelf er ook schuldig aan, laat ik dat voorop stellen!
    Ik zou daarom dit topic graag leven in blazen met de vraag: Aan welke taalfouten erger jij je het meest?


    Let wel: dit topic is niet om mensen af te zeiken en kapot te maken. Als je dyslexie hebt, dan gebruik je het pasje maar en typ je er een uur langer over. Dat doe ik soms ook.



    Ik bijt de spits af:
    - 'Gigantisch slecht' kan niet. Iets is slecht of goed, in welke mate maakt niet uit.
    - U rijdt te snel. Die borden! Je kunt hard rijden, snel ergens naartoe gaan maar snel rijden kan niet. De gemeenten en overheden hebben ook niet alles op een rij.
    - Ondkiemen. Tja, hier hoef ik weinig over te zeggen.
    - Ik wordt. Deze maak ik zelf ook vaak! Zonder thee a.u.b.
    - Ik weed dat dit waar is. ... Een woordgrap of toch een serieuze fout?
    - Kruizing. Spreek het nog eens uit voor je zelf, een kruiSing! Twee lijnen kruisen elkaar. Lekker cruizen in je Opel is iets anders.
    - "maar laten wij er een student onderzoeken". Dit is niet verwoord zoals het bedoeld is. Als je het omzet naar gewone taal staat er: Wij laten daar een student onderzoeken. Bedoelt werd, denk ik: we laten hier een student onderzoek naar doen.
    - Geurilla. Nou goed, je kunt geen Spaans en weet niet dat de u voor de e moet. Maar bovenaan je typkader staat het nog een keer als voorbeeld.
    - Stinkd, getopd, stijgd, waaid, groeid, ruikd, geurd. Nog erger: Nooid en wand. Dja ietereen maakd weleens fouden maar zo overtuitelijk zou je doch afgeleert moeden hebben op de basisschool.

    - Hase. Op de verpakking van je zaden staat het goede woord, zoek dat eens na.
    - Vogtigheid, luchtvilter.
    Lucht vilten, hoe doe je dat? Daar is een vilter voor! Heb je last van vogtigheid? Dan lijk je op een aluminiumbedrijf uit Kerkrade. Of je bent te lang in de plaats Vogt geweest.
    - Lampe, kaste, zade, wande, meninge, plante. Missen allemaal een N. Hoewel een kaste en zade wel kunnen, zijn ze enkelvoud. Een zade, een kaste. Hoewel een kaste iets anders is dan een kast of meerdere kasten.


    Brand los zou ik zeggen!

    (Goed, geknoopt touw kun je losbranden.. Tekst niet. Maar jullie begrijpen wat ik bedoel.)


    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Re: Het JD talrijke taalfouttopic

    Spellingnazi lol of is het speelingnaazie

    Comment


      #3
      Re: Het JD talrijke taalfouttopic

      spellingNasi toch (jaja, daar is 'tie weer : nr 134 van Chinees/Indisch Afhaalrestaurant "Fock Mi")
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Het JD talrijke taalfouttopic

        Let wel: dit topic is niet om mensen af te zeiken en kapot te maken. Als je dyslexie hebt, dan gebruik je het pasje maar en typ je er een uur langer over. Dat doe ik soms ook.

        In mijn ogen Mevr Dyslexie voel ik me behoorlijk afgezeken door dit topic. Pasje ? waarom een uur langer typen? Lees gewoon over de fouten heen.
        Hoe denk je dat het voel als je 40 jaar ben en zowat in elke zin 20 fouten maak en dan lees ik mijn zin nog wel 4 keer over en ik vind mijn fouten niet
        maar word dan door 1 of andere sukkel van 23 op mijn fouten gewezen...
        Toen jij op dit Godelijke forum kwam had je kunnen lezen Hobby en MEDICINAAL kwekers forum Medicinaal betekend dat je hier mensen gaat tegen komen die een handicap hebben BV dislexie en geloof ik ken niemand met deze ziekte die het fijn vind om er op aan gesproken te worden.
        WIJ doen namelijk heel erg ons best geen fouten temaken alleen het probleem is we zien het zelf niet pas op het moment dat iemand er ons op wijst.

        Voorbeeld:
        Ik wilde een topic hier neer zetten maar weet van mij eigen fouten en domme zins opbouw.
        Ik moet iemand van dit forum aan spreken of hij aub mijn tekst wil controleren op fouten enz voor ik het neer ga zetten
        Ik ben vrouw van 40 en schaam me dood .
        Vale dankje wel dat jij mijn taal knobbel ben op dit forum en me altijd wil helpen

        Al jou voorbeelden zouden makkelijk van mij afkomstig kunnen zijn.
        Bij deze het is je niet gelukt om niemand kapot te maken of af te zeiken met dit topic want mij raak je er wel mee.
        En ik heb maar 1 tip voor je val niet over mijn schrijf fouten en geloof me ik zelf vind het 100 keer erger dat ik ze maak dan jij.
        Tip 2 lees aub geen postjes of zinnen meer van mij want dan moet je goed kunnen puzelen en dat kan jij niet.
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Het JD talrijke taalfouttopic

          hopla volledig met je eens bella !!

          schijt aan mooi nl schrijven !! stoord het als je een zin leest van iemand !! ga dan niet meer naar die topic of negeer die persoon

          ni iedereen is goed in schrijven !!

          ben goed in andere dingen !! waar de meesten dan weer niets van bakken

          en wat bella zegt !! dat kan ik goed begrijpen !! dat het kwetst

          hangt van persoon tot persoon af !! Nogmaals , ik heb er gewoon het schijt aan

          groetjes
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #6
            Re: Het JD talrijke taalfouttopic

            LR2 Stoor jij je eigen ook aan mensen in rolstoel? Misschien krijg je dan pijn in je nek van het omlaag kijken ze zouden gewoon moeten gaan staan vind je niet?
            Of vraag aan blinde mensen of ze die stok willen weg doen anders val jij er over .
            En laat alle mensen met hoor apparaat ook verwijderen want da kan storen op je gsm.
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Het JD talrijke taalfouttopic

              Ik vind het respectvol om me tot iemand te richten in correcte schrijf- of spreektaal. Als je dat niet kunt, door bijvoorbeeld dyslexie, is dat niet iets om je voor te schamen. Maar als je de vaardigheid bezit grammaticale fouten te vermijden waarom zou je die vaardigheid dan niet gebruiken? Ik zie het nut er niet van in om onnozel over te komen. Terzijde: dyslexie heeft niets met onnozelheid of intelligentie vandoen. Als een dyslect toch schriftelijk naar buiten treedt, moet je daar respect voor opbrengen. Ooit heb ik iemand die stotterde en betoog horen houden: omdat het boeide merkte ik na een paar zinnen nauwelijks meer dat de man stotterde.
              Last edited by Xtreme; 7 March 2012, 10:54.

              Comment


                #8
                Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                sluit me bij bella aan heb ook dyslexie en heb ook schrijf problemen hier door.alleen ik heb er piep aan dat ik het heb maar andere kunnen er wel problemen mee hebben.dus ja kan gebeuren schrijf fouten.

                grt vapo

                Comment


                  #9
                  Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                  tsja, je kan je op je teentjes getrapt voelen, maar je kan ook de zaak nuttig/positief benaderen en nuttige tips oppakken, of mensen die in dit topic reageren vragen om hulp. Tis maar wat je ervan wilt maken...

                  Ik stoor me trouwens niet aan spelling van anderen, soms kan je er een leuk grapje mee maken (zonder camouflagepakken) maar dat is altijd voor de LOL, en nooit om iemand af te zeiken.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                    Ik heb er nog wel eentje hoor.
                    Alhoewel deze zo algemeen gebruikt wordt dat het binnen onafzienbare tijd welllicht in het groene boekje beland.

                    M'n is een afkorting van mijn.
                    Men betekend iets anders en kun je niet gebruiken als verwijzing naar jezelf.
                    Het zijn niet men planten, maar mijn of m'n planten.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                      Wat moreweed zegt!
                      En bovendien hoef je niet te klikken op een topic dat je stoort.

                      Comment


                        #12
                        Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                        Het stoort me als mensen meer dan 1 punt gebruiken na een zin... Alsof je er zelf nog een halve zin moet bijbedenken... Misschien werkt dat in gedichten, maar niet in tekst... Gelukkig hebben we nog geen leden die een punt vervangen door drie uitroeptekens!!! Of meer!!!!!!!

                        Ik moet altijd lachen om Monty, die prima foutloos kan schrijven maar er soms voor kiest om een soort pseudo-l33t te gebruiken.

                        Comment


                          #13
                          Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                          Er wordt van niemend verlangd een taalkunstenaar te zijn. Echter, op de basisschool zijn we bijgebracht dat een zin eindigt met een punt, een vraagteken of een uitroepteken en een nieuwe zin wordt aangevangen met een hoofdletter. Wat is er mis aan om het geleerde toe te passen? Sommigen vinden verbasteringen zoals "ventjuh" komisch, anderen vinden dit weer triviaal.
                          Ik zie wel vaker vragen die mijn verbazing wekken: "wat is de beste vloei?" of "bestaat er ook gekleurde vloei?" of "bestaat er wiet waar je niet stoned of high van wordt?" Bij dat soort vragen denk ik wel eens: "heb je ze wel allemaal op een rijtje?"
                          Last edited by Xtreme; 7 March 2012, 12:25.

                          Comment


                            #14
                            Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                            ... Ik doe dat wel eens Blani...

                            Comment


                              #15
                              Re: Het JD talrijke taalfouttopic

                              Even zeuren...

                              Ik hou me NIET aan het groene boekje. De Nederlandse taal is van het volk, niet van de regering. Als meer dan 50% van het volk het heeft over "pannekoek" in plaats van "pannenkoek", dan is "pannekoek" per definitie de voorkeursspelling. Als ik twijfel, dan kijk ik bij Google wat het meest gebruikt wordt. De groene taalfascisten mogen hun eigen land oprichten met hun eigen taal, als ze mij (en mijn volk en mijn taal) maar met rust laten.

                              Comment

                              Bezig...
                              X