Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shiva kweekje op zonlicht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Shiva kweekje op zonlicht

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Een tijdje geleden had ik een paar grammetjes Shiva gekocht maar daar bleken nogal wat zaadjes in te zitten dus vond ik er niets beter op dan ze te doen ontkiemen. Echter zodra de eerste bladjes zichtbaar werden kreeg ik direct een band met de drie miniplantjes die steeds groter werden en dus besliste ik om ze misschien bij te houden als kamerplantjes. Toch begon het te kriebelen en dus begon ik met een experimentje. Als ik deze plantjes nu zo goed mogelijk verzorg met een minimum aan uitgaven, wat zal dat geven?

    Met een minimum aan uitgaven bedoel ik geen lampen, geen ph/ec-meters en zelfs geen zaadjes uit de winkel maar echt uit een zakje gekocht op straat (de shiva zelf was wel heerlijk en hard van effect).

    Ik weet absoluut niet wat ik als resultaat mag verwachten en heb dan ook geen hoge verwachtingen maar toch vind ik het de moeite waard om er mij mee bezig te houden. Daarbij komt nog eens dat ik erg vroeg ben begonnen dus ik weet niet of dit erg nadelig zal zijn. Ik zit de laatste weken regelmatig op het forum en ik leer enorm veel bij, maar dit doet mij steeds minder geloven dat ik er enig resultaat uit zal halen.
    Wat wel in mijn voordeel werkt is dat ik de hele dag zon heb, in de ochtend op het balkon (van 9u tot 17u ongeveer) en in de namiddag kan ik ze aan een open raam zetten aan de andere kant waar ze de laatste uurtjes zon kunnen pakken. (niet achter het raam want glas zou de straling filteren als ik mij niet vergis?)
    Om de plantjes toch een duwtje in de rug te geven heb ik mij wel een hesi startbox voor op aarde aangeschaft (500ml wortel-complex, 500ml TNT-complex , 1 liter Bloei-complex, 1 liter Fosfor-plus, 10ml Super-vit, 500ml Power-zyme)
    Buiten de basis van kweken weet ik nog niet zoveel dus tips zijn altijd welkom!

    Ik zal nog even alles op een rijtje zetten en wat foto's van hoe de plantjes zijn gegroeid en hoe ze er nu bij staan.

    Zaadjes: Shiva (niet uit de winkel)
    Voeding: -Hesi wortel-complex
    -Hesi TNT-complex
    -Hesi Super-vit
    -Hesi Power-zyme
    -Hesi Fosfor-plus
    -Hesi Bloei-complex
    Aarde: Universele Potgrond
    Potten: Gewone 10 liter potten
    Licht: Zonlicht, rond deze periode van 9u tot 18u ongeveer direct

    That's it.
    Enkele foto's:
    Aarde
    IMG_20120329_120702.jpg

    Plantjes vorige week:
    IMG_0300.jpgIMG_0304.jpgIMG_0306.jpgIMG_0307.jpgIMG_0308.jpg

    Plantjes gisteren:
    IMG_0318.jpg

    Voeding:
    IMG_0315.jpg

    En dan nu mijn eerste vraag om hulp: Vorige week zag ik een aantal kleine bruin/witte stipjes op de lagere bladen van 2 plantjes, dat is even stabiel gebleven maar nu sinds dat ik ze voeding geef (2dagen geleden) is het snel weer aan het verergeren. De stipjes zijn vooral op de onderste bladen, nog niet zo erg maar steeds meer en bij 1 plantje zie ik dat de nieuwste groeischeut al een beetje bruin ziet (zie laatste foto). De foto's zullen het duidelijk maken (1e foto is van vorige week, de anderen van hoe het nu is)
    IMG_0303.jpgIMG_0319.jpgIMG_0320.jpgIMG_0321.jpg

    What to do what to do? Ik heb al heel wat opgezocht maar ik kan er niet 100% zeker aan uitgeraken. Is het een calciumtekort? (zou vreemd zijn want ik denk dat er al genoeg calcium in de leidingen zit hier) of iets anders..? ik kan er echt niet meer aan uit!

    Zo, zeg maar wat je denkt, alle positieve of negatieve commentaar en suggesties zijn welkom Straks zal ik nog een paar foto's trekken misschien en ik zal regelmatig updaten. Binnenkort wil ik ook de plantjes laag houden door allerlei technieken, maar dat moet ik eerst nog wat uitpluizen hoe het exact zit (low-stress training, toppen, fimmen enz..)

    Don't do drugs, just weeds!!

    Nipulse
    Last edited by NiPulse; 29 March 2012, 12:15.

    #2
    Re: Shiva kweekje op zonlicht

    Hey Pulse, mooi verslag en goede voeding startbox. Zou alleen niet te veel voeding en water geven maar goed dit is preventief.
    Ik heb mijn dames ook al buiten staan, een extreem goede en sterke buitensoort en alsnog vertonen ze paarse steeltjes van de nachtforst en tempratuurswisselingen. Het verbaast mij dat jij daar geen last van hebt.
    Top begin, en veel succes gewenst!


    -------------------EDIT:
    die witte vlekjes he, zijn dit met het blote oog:
    1: doorschijnende doffe lightgele vlekjes
    2: optrekkende bladbedekkende witte vliesjes
    3: wegveegbare emulsie (lijkt op c.0c.@)

    1 en 2 zijn makkelijk te verhelpen,
    bij 3 wordt het wat lastiger, de vlekken zullen doffer en groter worden ook onregelmatiger (meeldauw)
    Last edited by vissenoog; 29 March 2012, 13:18.
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Shiva kweekje op zonlicht

      ik kan het niet helemaal goed zien maar het lijkt me dat ze te nat staan. ook kunnen ze de eerste 3 a 4 weken wel zonder voeding.
      Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

      Comment


        #4
        Re: Shiva kweekje op zonlicht

        Dank u voor de aanmoediging Vissenoog!!

        Het lijkt eerder op 1: doorschijnende doffe lightgele vlekjes
        Maar bij de nieuwste vlekjes komt er al een bruine rand rond het midden:
        IMG_0322.jpgIMG_0323.jpg

        Ik zal het in ieder geval al rustig aan doen met water en voeding geven, zoals bangman zegt hebben ze de voeding wss nog niet eens nodig. Ze groeien in ieder geval met of zonder voeding lekker door!

        Comment


          #5
          Re: Shiva kweekje op zonlicht

          Valt dit dan niet onder buiten kweken?
          Ziet der verder goed uit voor die paar uurtjes zon die we tot nog toe hebben gehad, succes de komende lente periode, hoop niet dat 't te zwaar wordt voor ze.
          Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

          Comment


            #6
            Re: Shiva kweekje op zonlicht

            Thanks! Ja eigenlijk wel, ik heb al gevraagd of een moderator het even kan verplaatsen

            Comment


              #7
              Re: Shiva kweekje op zonlicht

              Geen bericht gehad, maar wel gedaan bij deze.
              Succes ermee.

              Comment


                #8
                Re: Shiva kweekje op zonlicht

                ik ben ook al begonnen, ik hoop het beste voor iedereen (dezon)

                Comment


                  #9
                  Re: Shiva kweekje op zonlicht

                  Zo even een update, ik heb ze een dag geen water gegeven en dan maar heel weinig en zonder voeding. De vlekjes blijven komen, zeer traag maar ze gaan in ieder geval niet weg:IMG_0331.jpg
                  bij de 2e foto zie je een blad hoger de nieuwste stipjes
                  IMG_0332.jpg

                  Verder gaat ie redelijk goed, het is kouder en meer bewolkt maar ze profiteren van elk straaltje zon die ze krijgen.
                  Ik vraag me wel af, als het koud is (onder 10 graden) is het beter om ze binnen lekker warm te zetten maar dan wel achter een raam met dubbele beglazing of kunnen ze de koude wel aan en is het beter om ze ongefilterd zonlicht te geven? Wanneer de avond valt en de zon verdwijnt zet ik ze in ieder geval binnen op een donkere plek want tijdens de nacht kan het nog wel erg koud worden!
                  Zo zien ze er nu uit:
                  deze twee blijven iets kleiner en rieken harder
                  IMG_0330.jpg

                  IMG_0333.jpgIMG_0334.jpg
                  en deze ga ik waarschijnlijk straks of morgen verpotten, ze is al van het begin groter dan de 2 andere en heeft en lichtere en frissere geur.
                  Maar ze rieken nog niet zo hard, je moet al redelijk dichtbij zijn voordat je iets ruikt.

                  Zou ik al kunnen beginnen met low stress training? Ik kan zoveel verschillende methodes vinden, ik dacht om het met een beetje plakband te doen (http://www.youtube.com/watch?v=VtbYCVivYL0) het leek simpel en effectief. Heeft iemand hier ervaring mee? En anders gewoon met haakjes ofzo.
                  Ik vroeg me ook af wanneer je kan beginnen toppen, is het de bedoeling dat je dit doet wanneer de plant in bloei staat of moet het al tijdens de groei gebeuren?

                  Zo, laat maar weten wat jullie er van denken alvast bedankt voor de aangeboden hulp Zonder jullie zou het waarschijnlijk al snel mis gaan

                  Last edited by NiPulse; 2 April 2012, 12:16.

                  Comment


                    #10
                    Re: Shiva kweekje op zonlicht

                    Met die plakband is niet zo'n goed idee, als dat warm wordt in de zon dan laat het los. Je kunt beter met touwtjes of binddraad (action 90 cent, 5 meter) werken. Je kunt het beste toppen in de groei. Dat lijkt logisch, aangezien een plant in de bloei relatief weinig groeit. Die low stress training kun je nu al beginnen, top hem en buig de zijtakjes naar beneden. Je krijgt dan een mooie brede struik.

                    Ik zie trouwens wat slijm-achtige/zilverige sporen op de tweede foto, dat kan wijzen op trips. Maar het verklaart niet de bruine droge verkleuringen.. Gewoon lekker laten zo, je plant ziet er verder nog gezond uit!
                    Shiva is een prima soort trouwens! Zorg dat je hem ruimte geeft en je oogst makkelijk 300 gram de plant. Ik had er zelf ongeveer een drie schoenendozen vol toppen vanaf gehaald op volle grond.

                    Succes!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Shiva kweekje op zonlicht

                      De plantjes zijn ondertussen heeeerlijk gegroeid, ik heb ze getopt en LST toegepast, ze bleven laag en breed, mooie groene bladen, alles ging supergoed tot... De zon zich al een tijdje niet meer laat zien en telkens achter dikke wolken verstopt. Regen, wind, koud weer en weinig licht... Wat is er gebeurd? De planten zijn gaan voorbloeien... Bleek dat ik 2 vrouwtjes en een mannetje heb. --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...u-al-voorbloei Spijtig, maar ik ga ze nog niet direct omkappen. Ik hou ze nog even bij en ik zal zien wat er gebeurd. Ik ga in ieder geval een paar weken wachten tot het weer goed weer is en dan zal ik een nieuwe ronde beginnen met een nieuw kweekverslag! Het was een leuke ervaring waaruit ik veel heb geleerd en dit zal de volgende plantjes enkel ten goede komen!! Nogmaals bedankt voor alle reacties, het heeft mij goed op weg geholpen!!! Nog een paar laatste foto's om het hier af te sluiten:
                      IMG_0381.jpgIMG_0383.jpg<--Fun met de camera
                      IMG_0351.jpg<--Het toppen

                      IMG_0416.jpgIMG_0417.jpgIMG_0418.jpg<--De man (eerste) en de 2 meiden
                      IMG_0419.jpgIMG_0420.jpg<--Mannelijke voorbloei
                      IMG_0422.jpgIMG_0423.jpg<--Vrouwelijke voorbloei
                      IMG_0421.jpgIMG_0426.jpgIMG_0428.jpgIMG_0429.jpg<--Mijn creatieve LST techniek met lange rietjes en een touwtje

                      Tot binnenkort!!!
                      Nipulse
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Re: Shiva kweekje op zonlicht

                        Gewoon lekker laten afbloeien, leuk experimentje!
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Shiva kweekje op zonlicht

                          Zal ik doen! Kheb het mannetje al apart gezet in mijn slaapkamer Het zal inderdaad nog wel interessant zijn om te zien hoe de planten deze situatie gaan aanpakken.
                          Ik ga er wel geen bloeivoeding ofzo aan verspillen dus ze zullen het helemaal zelf moeten doen. Moest hier nog iets interessants uit komen zal ik het hier laten weten!

                          Comment

                          Bezig...
                          X