Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Dit word mijn 4de buitenkweek (eerste serieuze), voorheen altijd stekjes, maar dat verliep niet altijd zoals gepland dus ik ben dit jaar gaan zoeken naar zaad.
    Bij de stekjes heb ik nooit voeding gegeven en gemiddeld haalde ik daar 30 gram per plant af.
    Dit jaar wil ik het iets serieuzer aanpakken en voeding bijgeven, zodat ik er het hele jaar op kan teren
    Ik ben na veel zoeken (er is erg veel verschil in prijs vind ik) uitgekomen via growshopmarktplaats.nl (veel goedkoper dan alle zaadbanken) op growerschoice.nl beland. Het mail verkeer verliep heel erg soepel en de hulp die ik heb gekregen is ook echt uitstekend. Uiteindelijk wilde ik 3 zaadjes Northern Big X en 2 Sweet Pine. En ik wilde een kiem, groei en bloei voedingsetje bestellen. Ik heb vandaag gekregen: Een mooi doosje met daarin 3x Sweet Pine , 3x Northern Big, 1 keer kiemvoeding, 1 keer groeiboeding, 2x bloeivoeding en 6x potpluggen voor het ontkiemen en groeien.
    Totaal was ik voor alles maar 31 euro kwijt inclusief 6,75 verzendkosten


    19-04
    Bij de hema heb ik een mooi minikasje gezien voor 3 euro, daar kunnen ze dus eerst eventjes mooi instaan denk ik.
    Ik moet nu nog potten gaan halen en potgrond, forflora potgrond met de voeding is dat voldoende denken jullie? Hydro korrels er nog bij en een paar regewormen zou dat voldoende zijn?

    Wat is beter de planten naar de zon toe verplaatsen of op 1 plaats laten staan, waar ze dus minder zon krijgen?

    Maarja eerst maar even ontkiemen, zal ik dat nu doen of nog even weekje wachten?
    Voorgroeien kan ik niet (heb geen lampen) achter t glas is geen probleem.

    UPDATE 21-04:
    Inmiddels zijn ze heel mooi ontkiemt, ik heb ze tussen watten gelegd.

    Hier is de BIG NORTHERN:

    En hier de Sweet Pine:

    1 DING IS ZEKER VOOR MIJ, NOOIT WEER ONTKIEMEN TUSSEN WATTEN. Ze zaten namelijk verstrikt. Met als gevolgd dat ik perongeluk het helmpje van de BIG NORTHERN eraf heb gehaald.

    Ik heb ze nu in de pluggen gedaan in de minikas en nu maar afwachten...

    22-04 Ze zijn boven gekomen

    24-04 Volgens mij gaat alles wel goed



    Update 25-04:
    In 1 dag wat een verschil vergeleken met gisteren en nu even lekker in het zonnetje buiten voor 't eerst xD





    Mvg Jeroen
    6
    JA
    33,33%
    2
    Nee moet nog kalk bij
    33,33%
    2
    Ander soort grond (growshop)
    0,00%
    0
    Anders namelijk (ligt toe)
    33,33%
    2

    The poll is expired.

    Last edited by Jeroen1908; 28 April 2012, 22:18.

    #2
    Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

    ey
    mooi verslagje kwa medium zit je wel goed denk ik ze zullen gewoon groeien en als ze tekorte krijgen kan je altijd voortijdig ingrijpen met wat voeding. En die sweet pine lijkt me echt lekker zo als ze het op de site omschrijven; 'om te watertanden'
    succes met het kiemen
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

      ben benieuwd wat het gaat worden, ben alleen nog niet echt een voorstander van die aarde.
      zou liever goede aarde uit de shop gebruiken maar daar zullen anderen wel weer een andere mening over hebben
      in ieder geval succes, heb ook een paar van growerschoice staan dus ik ben benieuwd naar je vorderingen

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

        Yes! Voorgroeien voor het raam en zonder lampen vind ik een goed idee. Normale potgrond moet voldoende zijn voor zeker de eerste maand. Misschien zelfs drie. Met die kiemvoeding zou ik oppassen, als het kan zelfs niet gebruiken. Verder klinkt het allemaal prima zo!

        Succes!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

          @vissenoog ja ik denk dat ik hier ook wel goed zit haha, ik kan ook niet wachten om haar te proeven.
          @010 wat zit er in growshop aarde wat ik niet heb/kan krijgen? Wormenmest oid moet denk ik ook wel lukken om te krijgen. Schapenmest ook wel.
          Het enige wat verkeerd kan gaan is dat het niet goed gemengd is denk ik. Houd je ook een verslag bij van jou growerschoise planten/zaden?
          @LR2 Hoezo oppassen met kiemvoeding?

          Ik heb nog een vraagje aan jullie allemaal, ik heb nu 1 sweet pine en 1 big northern tussen vochtige watjes aan het kiemen, daarna komen ze in die pluggen in het kasje maar dan moeten ze een pot in. De autoflower (big northern) is een kruising tussen big bud en northern light en word vrij groot voor een autoflower. Hoeveel liter bakken moet ik daar minimaal voor gaan gebruiken? Ik ben van plan om mijn sweet pine in een 50 liter bak te gaan doen. Nu heb ik direct weer een vraag, aangezien ze toch in de tuin staan en wij konijnen hebben rondhuppelen door de tuin wil ik het liefst een grote lange bak ipv een grote speciekuip bijvoorbeeld.
          zoiets als dit:
          Is dit even goed als een specie kuip of juist niet? of maakt het geen verschil.

          Met vriendelijke groeten,
          Jeroen

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

            hoi jeroen,

            ik ben geen verslag aan het bijhouden, heb het echt veel te druk met mn werk.
            ben wel van plan om het te gaan doen en maak ook om de paar dagen een paar foto's om straks
            een keer in het weekend te gaan schrijven

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

              Ik wil ook wel weten of zon lange bloembak ook geschikt kan zijn..

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

                MrMove, ik heb van 1 iemand gehoord (biorythemz) dat het volgens hem niet uit maakt (het gaat om het aantal liter inhoud) hij dacht dat het misschien nog wel beter zou zijn aangezien er dan meer water onderin blijft. Voor mij heeft het ook een voordeel dat de plant hoger staat zodat zij meer zon vangt.
                Hopelijk kunnen andere mensen ons hier nog iets over uitleggen.

                Met vriendelijke groeten,
                Jeroen

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

                  Ben benieuwd hoe dat gaat volgen, ziet er goed uit.

                  hoop dat het wat word in die hoge potten.

                  succes met kweken ik zal je volgen

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

                    denk wel dat het moet lukken, maar je moet wel oppassen dat de pot niet omvalt als je straks een flinke plant er op hebt staan. want dan is het natuurlijk wel top zwaar en doordat er een groote plant op staat vang je ook nog eens veel wind. maar ben benieuwd denk wel dat het moet kunnen.

                    trouwens 010 wat denk je met zo'n reactie te brengen?? als je jeroen prive kent kun je hem net zo goed pm'e
                    Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

                      @LR2 Hoezo oppassen met kiemvoeding?
                      Omdat kiemvoeding niet nodig is. Normaal zaad kiemt gewoon zonder poespas. Een paar druppels teveel voeding daarentegen, helpt je kiem het hoekje om. Zou zonde zijn.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

                        Ok ik ga nog geen kiemvoeding geven iig zoals jullie kunnen zien loopt alles nog wel goed volgens mij. Het weer zit niet echt mee, maar ze staan nu nog in het kasje achter de ramen.
                        De potten heb ik nog niet gehaald, maar zal vandaag even opzoek.
                        @bangman, ik vroeg 010 of hij een verslag ging bijhouden aangezien hij ook growerschoise zaad heeft, daar heeft hij op gereageerd. Mijn excuses als zulke vragen via pm moeten.

                        mvg Jeroen

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

                          Zulke vragen hoeven niet per see via PM hoor.. Het is toch jouw topic :-p als je daar gezellig wilt kletsen dan moet dat kunnen vind ik. Zolang je maar niet te ver afdwaalt van het onderwerp. Er zijn geen regels over volgens mij. Alleen bij reacties van moderators moet je zulke opmerkingen serieus nemen. De rest met een korrel zout
                          Succes met je kweekje, interessante soorten trouwens!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

                            @LR2 OK bedankt voor de uitleg Dankjewel, ja dat dacht ik ook haha ik wilde eigenlijk een deens soortje maar dat was meestal regulier zaad. En ik wilde perse
                            feminised zaad hebben. Ik heb nog geen andere verslagen gezien van deze soorten iig. Dus we zien het wel wat het word

                            Vandaag hebben ze even buitengestaan. Maar de autoflower (Big Northern) heeft een paars stengeltje. Kan dit ergens mee te maken hebben? Of is dit normaal?
                            De "gewone" (Sweet Pine) is gewoon groen. Of is dit juist verkeerd?

                            Voor foto's even naar boven scrollen aub Daar komt van boven tot onder het hele foto verslag.

                            Dan nog even over de bakken, ik ben gister bij de action geweest en hebben ze bakken van max 40 liter als ik me niet vergis. Dit is denk ik te weinig toch? Of zou dit voor de autoflower voldoende zijn? Een beetje mooie pot zoals ik hierboven heb neergezet kost een vermogen xD
                            Maar voor de Sweet pine moet ik minimaal 60 liter oid lijkt mij.
                            Dan nog iets perliet hebben ze niet bij lokale tuincentra. Moet ik dan hydrokorrels aanschaffen of is perliet echt veel beter?

                            Mvg Jeroen

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste zaadkweek buiten Sweet Pine Fem + Northern Big Fem

                              dat paarse stengeltje kan geen kwaad hoor.
                              en 40 liter is een mooie maat pot, als je groter wilt moet je echt naar boomcontainers zoeken.
                              hier hebben wij nogal een aantal boomkwekerijen die ze hebben staan en verkopen voor een euro of 4.
                              en anders speciekuipen he en er een paar gaten in boren.
                              bij de boerenbond en de welkoop hebben ze trouwens wel perliet voor je hoor.
                              succes verder en ik ben benieuwd hoe het er nu bij staat.

                              Comment

                              Bezig...
                              X