Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

    updated, zijn flink gegroeid, lijkt wel of ze met de dag groter worden met dit weer

    grtzzz
    SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

    Comment


      #47
      Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

      leuk om te lezen dit.

      volgens mij heb ik precies het zelfde gedaan.
      ik heb hier maar een klein hoekje met zonlicht (ongeveer 13 uur per dag). Net in die hoek kan ik dus geen tent bouwen. het leek me dus handig om in de andere hoek te verduisteren. inmiddels ben ik daar al mee gestopt omdat hij te veel begon te stressen. een klein beetje kan natuurlijk wel maar de bladeren werden geel en de topjes paars... dus ben toch maar gestopt.

      en als klap op de vuurpijl zat de hele rozenstruik van mijn buren (direct achter mijn plantje) helemaal onder de spint...
      mijn buren zijn op vakantie dus ik ben zo vrij geweest alle rozenstruiken te snoeien. De rest heb ik ingespoten met gif.
      nu maar hopen dat ze weg blijven.

      het verduisteren was dus niet echt een succes. ik ga hem onder een lamp laten afbloeien. vorige week zag ik een mooie led-lamp voor weinig, die ga ik in mijn schuur ophangen. het lijkt me wel beter als hij buiten blijft staan dus ik ga er zo lang mogelijk mee wachten.

      groetjes!

      ps. ''men'' zegt dat dit lemon-haze is maar dat lijkt me niet. mijn vorige lemon-haze had veel smallere bladeren.
      en inmiddels is hij al weer 20 cm groter
      Last edited by krizz; 24 July 2013, 15:36.

      Comment


        #48
        Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

        haha nou bij mij is het ook mislukt, moest werken en ze hebben 2 dagen dus weer zonder zeil gestaan, ook ben ik vaak te laat thuis, rond 8u pas en dan doe ik het er pas overheen.
        volgend jaar nog een keer.

        Ik heb hier nog wel een paar fotos van hoe mijn andere "technieken" erbij staan, heb een plant (ge)supercropped, de hoofdstam doorknakken zodat de onderste aftakkingen harder gaan groeien ( 2 dagen geleden )



        Heb ook mijn plant die ik had overwaterd, getopt, hier ook een foto van gemaakt.
        Heb geen idee of het goed gelukt is maar het lijkt van wel
        SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

        Comment


          #49
          Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

          moeilijk te zien op u 2de foto...
          planten hebben het in ieder geval goed daar!
          doe zo voort

          Comment


            #50
            Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

            Hee man!


            Ziet er idd prima uit. Ben benieuwd hoe snel de SLH in bloei gaat. Hoe hoog zijn je plantjes btw? Wel balen dat je soms te laat thuis bent, niet ideaal natuurlijk. Bij mij kan een huisgenoot het gelukkig af en toe doen.

            Greetz

            Comment


              #51
              Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

              Heb ze ge update de schutting staat ong 1,90 hoog dus kan je beetje inschatten.

              gaan ze trouwens pas echt bij 12/12 bloeien want dat is pas rond eind okt?
              SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

              Comment


                #52
                Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                ja dat denk ik wel. misschien iets eerder als ze naast de een schutting staan ofzo (ivm de schaduw)
                dus met een beetje geluk heb je ergens in december nog een topje over...

                Comment


                  #53
                  Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                  pfff, ik zie nu dat 2 planten mannejes zijn, hoeveel kans is er dat al mijn andere planten nu bevrucht zijn?
                  SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

                  Comment


                    #54
                    Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                    Weinig want om te bevruchten moeten er eerst pistels(witte haartjes) zijn

                    Comment


                      #55
                      Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                      oke ze beginnen nu allemaal met vooorbloeien, overal zijn witte pistels te zien, heb de mannetjes ergens anders neergezet, en laat die gewoon afbloeien, weet iemand toevallig wanneer een mannetjes plant klaar is om te oogsten?
                      zodra ze allemaal in de bloei zitten zal ik weer foto's maken, de super lemon is nu zeker 2,20 hoog, en de kleinste toch wel 1,50/1,70.
                      SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

                      Comment


                        #56
                        Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                        Een mannetje oogsten, heb ik nog nooit van gehoord.
                        Wel melken, het stuifmeel opvangen om te bewaren ofzo
                        Wat wil je met die mannetjes dan??

                        Comment

                        Bezig...
                        X