Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wie kan de kleur inschatten van de trichomen op deze slechte usb microscoop foto's ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wie kan de kleur inschatten van de trichomen op deze slechte usb microscoop foto's ?

    Korting op 420shop
    Hoera , de USB microscoop is binnen. Voor 90 euro verwacht ik toch wel heldere beelden.
    Ik had veel moeite om de usb te installeren op onze windows 7 PC, maar na steeds opnieuw proberen, pc meerdere malen opnieuw opstarten en ineens na 1,5 uur deed de software het ondanks dat windows installer een fatale fout aangaf.
    De foto van een stukje papier ging nog wel
    Tue May 20 15-50-11.jpg
    toen een stukje wiet uit de coffeeshop
    Tue May 20 17-17-36.jpg
    Vast geplet tijdens vervoer, formaat foto maar hoger opzetten
    Nu mijn plantje met mijn 40x loep schat ik hem milky/clear in kijken wat de usb microscoop laat zien
    Tue May 20 17-55-59.jpgTue May 20 18-01-01.jpgTue May 20 17-50-41.jpgTue May 20 18-00-03.jpg
    Dit zijn de beste resultaten, maar wat een flutfoto's! Volgens mij vindt de vergroting softwarematig plaats , waardoor je eigenlijk alleen maar grotere pixels krijgt ipv duidelijker beeld.
    Er zit een duidelijke bruinroze ondertoon in de foto's wat het kleurverschil in de trichomen erg moeilijk maakt te onderscheiden.
    Zelf gok ik op clear/ milky ? Wie kan mijn mening delen ?

    De USB microscoop gaat weer retour, tijdens de "stilstaande" beelden bewoog het beeld in een golvend patroon wat vlgs mij een teken is van een slechte softwarematige vergroting.
    Moet ik maar weer verder kijken, met welke camera kan je een mooie macro opname van de planten maken waar de trichomen goed op te zien zijn ? Kan ik even zoeken op Marktplaats.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Oh ja, de camera was 5 MB (waarbij MB ws stond voor meer bruin)
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Re: Wie kan de kleur inschatten van de trichomen op deze slechte usb microscoop foto's ?

    Ai das erg zonde van je koop, maar goed dat je hem teruggestuurd hebt.

    Ik kan eigenlijk niet zien of die tricho's nou milky zijn of niet. Mede omdat er nog een glans op zit waardoor je al wat minder zicht hebt.

    Met een 60x loepje is het meestal duidelijk te zien.

    Comment


      #3
      Re: Wie kan de kleur inschatten van de trichomen op deze slechte usb microscoop foto's ?

      Waar kan ik een 60x loepje kopen ? Ik vind ze maar tot 40 x.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Wie kan de kleur inschatten van de trichomen op deze slechte usb microscoop foto's ?

        Ik heb ook ff snel gezocht maar vind niet zo snel een 60x juweliersloepje idd. Daar zul je ff naar moeten zoeken anders.

        Ik heb zelf dit apparaat eens gekocht en daar is de vergroting verstelbaar van 60x naar 100x.
        Ook heb ik er zelf 1 gemaakt.

        Je kan natuurlijk ook 2 loepjes onder elkaar zetten als je toevallig nog 1 hebt liggen in huis.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Wie kan de kleur inschatten van de trichomen op deze slechte usb microscoop foto's ?

              Mooi dat je dat ding terug stuurt, da's niks waard.

              QNQ2012318.jpg
              Ik maak foto's door zo'n loepje met m'n GSM, hoogst mogelijke resolutie (8MB) en zonder inzoomen natuurlijk.
              Dan neem ik 20 foto's en komen er 2 bruikbare foto's van die er na vergroten en bewerken (met ACDSee) zo uit zien :

              QNQ2012320.jpg QNQ2012319.jpg

              Als je echt dit soort foto's wil :
              Amber.jpg
              moet je wat dieper in de buidel tasten denk ik.
              Dan kom je aan digitale microscopen van 500-1000 euro of meer.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Wie kan de kleur inschatten van de trichomen op deze slechte usb microscoop foto's ?

                Z'n loepje is wel om foto's te maken, ik ga kijken of ik hem met een 'grotere' vergroting kan vinden. Voor nu heb ik een zakmicroscoop met 1 stand nl. 100x gekocht, dan kan ik zelf in ieder geval de trichomen beter bekijken en vergelijken met foto's die op het forum staan. De onderste foto vind ik echt prachtig, een leek denkt dat dit een exotische plant is als ik ooit een prettig geprijsd camera kan kopen die dit soort foto's kan maken ga ik helemaal uit mijn dak ! In mijn tienertijd was ik altijd bezig met foto's maken en zelf ontwikkelen en afdrukken in een doka wel in zwart wit want kleur lag boven mijn budget.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Wie kan de kleur inschatten van de trichomen op deze slechte usb microscoop foto's ?

                  je hoeft heus niet zoveel ballen te tellen
                  met deze kan je ook wel even verder denk ik..
                  http://www.aliexpress.com/item/Free-...83904.html?s=p
                  ..first time WW and still running..

                  Comment


                    #10
                    Re: Wie kan de kleur inschatten van de trichomen op deze slechte usb microscoop foto's ?

                    @Alf, heb jezelf ervaring met deze usb microscoop ?

                    Mijn 100x microscoop is binnen, handig een binnen 24 uur levering . Ik heb nu goed beeld , moet de microscoop op het te bekijken stuk plaatsen en dan de focus scherp stellen. We hebben net een stukje wiet uit de coffeeshop bekeken.
                    Bestaat de combi (bij benadering) 70% clear, 25% milky en 5% amber ? Anders haal ik clear en milky door elkaar. Ik ga zo mijn plantje bekijken.
                    Het is zo'n microscoop, een buis met batterijtjes voor het licht en een buis met de lens erin.qeyywz1393578193042.jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Hoera het werkt ! Zo te zien zijn de trichomen 60 %clear en 40 % milky met een enkel donkerbruin stipje. Ga gewoon door met spoelen het aftellen is begonnen
                    Last edited by Stemma; 22 May 2014, 14:08.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    Bezig...
                    X