Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

tripsen op speed

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: tripsen op speed...

    Mooi topic sir,ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

    En SUPER hulp van vale,geweldig informatieve links.


    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #17
      Re: tripsen op speed...

      De link naar dat knoflookspul, ik had je vraag hierover gemist.
      Moet ff tussen de bedrijven door als de kids wakker zijn, maar die zijn nu op bed:

      http://www.ecoline.nl/nl/index.html

      vale.

      Comment


        #18
        Re: tripsen op speed...

        Yo trouwe volgelingen,

        Mijn vrees was gegrond, de invasie is begonnen maar was mayb al even bezig. In post 37 van mijn draadje gaf ik al aan dat de black jack het niet goed deed. Had een blaadje afgeknipt maar er was een foutje gebeurt in het resizen. zie nieuwe foto's in bijlage...
        low-stress-training-maximale-opbrengst
        Een pest is het nog niet, maar het breidt zich wel uit Bij het watergeven zag ik hier en daar wat wegspringen en dacht eerst aan waterspatjes. Toch voor de zekerheid met vergrootglas eens goed gecheckt en ja hoor... witte kleine fuckers, nog niet al te groot. Daar waar de planten staan zit een ventilatierooster voor ingang tegen de kant van de muur. Langs de voorkant nog geen problemen op de bladeren.
        Echter ik moet tot vanavond laat werken en morgen vroeg beginnen. Dikke BS dus. Hoop dat ik nog wat van die reacties mag krijgen van hetzelfde kaliber als gisteren en ga morgenmiddag zeker langs bij de boerenbond...
        De laatste 2 foto's zijn van een beestje dat ook wat speed heeft gepakt volgens mij. Het hecht zich niet vast aan het blad, bruin-grijs en keverachtig uitzicht. Het crosst heen en weer over het blad en ik heb het er terug ingestoken want ja. Misschien is hij wel meegekomen om al die andere op te eten... Ik weet het niet meer...
        Wat moet ik nu doen?

        Grtz $iR
        Ps: sorry voor het haastige afscheid maar ik ben reeds te laat
        Attached Files
        Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:07.
        sigpic

        Comment


          #19
          Re: tripsen op speed...

          ai bummer, kan je geen foto door de micro er van maken $ir, zie nu alleen bruin vlekje.

          Grtz

          Comment


            #20
            Re: tripsen op speed...

            Kan er ook niks van maken...
            Misschien is het een wants of een mijt die tripsen vreet, wie weet?
            Beter shotje van het beestje is wenselijk.
            Met deze hoge temperaturen heb je een groot probleem, want die fokkers vermeerderen zich met lightspeed!

            Natuurlijke vijand:http://www.roots.nl/03-producten/11_...str_biolog.htm


            Succes en sterkte.

            vale.
            Last edited by ceBep; 23 August 2009, 20:34. Reden: bio bestrijdings-link

            Comment


              #21
              Re: tripsen op speed...

              Zou dat geen roofwants zijn die bruine vlek? Die is wel goed tegen het spint en tripsen dus niet aantrekken die.

              Voor de rest zou ik gewoon met plant vitality plus werken va BAC elke week herhalen tot je duidelijke bloei ziet http://www.baconline.nl/nl/?action=view&id=92

              Ofwel es kijken bij bayer die heeft ook enkele goeie producten
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #22
                Re: tripsen op speed...

                Yo JD’ers,

                “Mass extermination, total annihilation and prepared for liquidation…”
                Hoop dat ik er kan blijven om lachen. Vrees was dus gegrond… Het zijn weldegelijk tripsen.
                Ik ben mijn zoektocht onmiddellijk gestart na het vinden van de beestjes op straat en dit werpt nu waarschijnlijk zijn vruchten af. De meeste oude rotten kennen de beestjes niet echt, toch zeker niet bij naam en staan versteld van wat ik hen allemaal vertel. Volgens mij denken de meeste dat ik een of andere gekke professor ben met mijn microscoop ergens ver weggestopt achter een bureau’tje
                Op bijgevoegde foto zie je de stadia die een tabakstrips (>Eng: onion thrips) in zijn leven doormaakt en de andere foto’s is eentje vanopt net en nog eens het straatbeeld om te kunnen vergelijken. De onderste 2 stadia ben ik al zeker tegengekomen op mijn planten, de bovenste nog niet echt. Niet dat het er veel toedoet want een trips is nog een grotere doorn in het oog dan een hermafrodiet. Bij deze ga ik ophouden met trips kloten ofzo te noemen want, een mannelijke trips komt blijkbaar echt niet zo heel veel voor. De reden waarom heb ik nog niet kunnen achterhalen, maar daar kom ik binnenkort wel achter. Ik hoop dat het bij ons ‘ras’ er nooit zo aan toe zal gaan (of misschien ook weer wel ) maar een super hoog percentage van de tripsen is vrouwelijk. Deze brengen gedurende hun levensduur (exacte dagen komen er nog in een draadje en mayb aanvullen met wat ik heb ervaren) een kleine honderd nieuwe vrouwtjes voor als ze niet worden bevrucht. Trips zijn dus op zich al niet te stoppen en in ideale omstandigheden, onze indoortuintjes dus, leven ze tot 2 keer langer… Ik denk dat als er daar dan bvb een mannetje bijkomt, de plaag pas echt begint.
                De kleur van een tabakstrips wil weinig zeggen want ze gaan van wit/geel tot bruin maar wordt nooit groter dan 1,2 mm. De nympfen (nog niet volwassen, rode oogjes) verpoppen in de grond tot 2,5 cm diep zonder te eten. Typisch voor stipsschade is de foto uit mijn vorige post. Ze beschadigen de cellen in het blad om deze dan uit te gaan drinken. Eitjes worden blijkbaar gelegd in de nabijheid van de bladnerven, maar daar heb ik nog niets van opgemerkt. Dat is dure thee verdorie dat die beesten hier drinken!!! Om ze op straat makkelijker te kunnen herkennen zal ik in een draadje foto’s toe gaan voegen van tripsen op alledaagse planten. Misschien een herkenningspunt om te weten of je met tabakstrips te maken hebt is: ze lust geen sla en blijft blijkbaar ook mooi van rozen (struik of stam) af. Middelgrote stuiken met dikkere blaadjes zijn de pineut…
                Ik ben naar de boerenbond geweest vandaag en die man begint me al een beetje te kennen. Ik kwam binnen met mijn potje en liep recht naar hem toe, haalde mijn afknipsels van op straat uit en vroeg hem of dit trips waren. Hij keek me aan en was verbaasd dat ik al onmiddellijk wist waarover het ging. In de buurt is blijkbaar ook een grote spintenplaag aan de gang, maar begon nu te twijfelen of die mensen het wel correct hadden. Dat deed wel deugd
                Eerlijk gezegd denk ik dat die kerel echt niet zon domme is alsof hij doet blijken. Is wat traag maar voor de rest altijd prima advies. Vraagt telkens wat ik kweek en antwoord daar steeds tomaten en groenten enzo op. Wat…? Tjah, druiven ook beetje sla. Altijd hetzelfde en dan zegt ie: “maar op sla zullen die beestjes niet komen hoor” met een beetje een grijns op zijn gezicht. Hehe, lol denk niet echt dat het hem wat kan schelen.

                Hij gaf me 4 opties (er waren er nog meer maar hij vond het maar brol):

                * bij gaan ze kapot. Dit is voor onze schatjes natuurlijk een groot probleem maar eventueel voor mensen die ze aantreffen in hun serre ofzo.

                * Pyrethro-Pur

                Pyrethro-Pur voor groenten en fruit
                bestrijdt zeer effectief o.a. bladluizen, witte vlieg, rode spin en trips
                bestrijdt ook rupsen en kevers
                zonder chemisch bestanddeel "piperonylbutoxide"
                veilig voor bijen
                korte wachttermijn (slechts 2 dagen)
                Werkzame stof:
                4,59 g/L natuurlijk pyrethrum en 825,3 g/L raapzaadolie

                Dit product raadde hij aan voor iemand die groenten kweekt. Het is niet lang werkzaam, 2 dagen zoals je zelf ziet maar dit heeft uiteraard zijn nadelen. Het mag slechts 2 maal worden toegepast (onze plantjes staan 2,5 of meer) en niet echt sterk naar zijn mening. “Je zult ze ermee vertragen, maar zeker niet wegkrijgen”. De spuitbus, heb ik onlangs op een draadje tegengekomen maar kreeg weinig zinvolle reactie deed af als bedrog. Je zult de volwassen dieren ermee doden maar niet de nymphen want die zitten onder de grond en zijn je grootste zorg. De rondvliegende volwassen exemplaren zullen zich waarschijnlijk al hebben voortgeplant en leven hoogstuit nog een week. Biologisch is jammer genoeg niet altijd de beste oplossing…

                * Bayer tegen zuigende insecten: vreemd, ik vind geen afbeelding terug maar zal wel eens fototoestel meenemen.
                Bayer had naar zijn mening zeer goede producten tegen tripsen en andere ongediertes, maar enkel het gamma om toe te passen op sierplanten. Planten die dus niet geschikt zijn voor consumptie. Om in de tuin of op andere planten toe te passen raden hij mij zeker dit product aan en ik zou nooit nog last hebben van tripsen (dit jaar toch niet…). De werking staat op de doos is 4 weken maar hij raadde het echt niet aan op planten bedoeld voor consumptie.

                * KB multisect: tegen hardnekkige insecten.
                Dit product vond hij niet zo goed als dat van Bayer maar moest hij tripsen hebben op zijn groenten en fruit, dan zou hij deze zelf nemen. Het zal ze veel meer moeite kosten terug te verrijzen dan met pyrethro-pur (1e product) maar of het ze helemaal weg zou krijgen, daar twijfelde hij wel over.
                Het is een polyvalent middel dat zowel zuigende insecten (bladluis, trips, wantsen, witte vlieg, schild- & wolluizen) als bijtende insecten (rupsen, snuitkevers) op sierplanten. Dat lees ik net in de bijsluiter… Hm, we zullen zien he. Behandeling tegen trips is enkel toegelaten onder glas. En eerste resultaten kunnen binnen 24u al zichtbaar zijn in geval van bladluis.

                Men behandeld best planten in ontwikkeling van zodra insecten of de eerste symptomen waarneembaar zijn (afgeknabbelde of verschrompelde bladeren, misvormde scheuten, …). Max 2 behandelingen per jaar uitvoeren met een interval van min 3-4 weken.
                Dosering gebeurt adhv de gewashoogte. Het is uiteraard een gif maar is niet ingedeeld als gevaarlijk voor de volksgezondheid. Zoals altijd uit de buurt van de vijver houden en niet roken, drinken of eten tijdens de toepassing!

                * het vierde sterretje voeg ik toe voor de volledigheid. Smoking fief sprak me over een product Plant Vitality van BAC. Ik ben het niet 100% zeker maar volgens mij is spidermite spint en daar kan ik dus niet veel mee aanvangen. Toch merci voor de tip fief.

                * op de site van alien vind ik nog een ander product terug: Arts trips
                A professional biological spray from Italy which can be used against THRIPS and LEAF MINERS. Also takes care of eggs and larvae. It contains ylang-ylang and comes with extra sprinkler and growth patron.
                Ik vond het wel wat weinig uitgelegd en ik vraag er zeker wel nog eens naar de volgende keer dat ik er ben.
                EDIT: na een mailtje te hebben gestuurd kon hij niet garanderen dat ik de trips er volledig mee weg kon krijgen omdat het een biologisch middel is en eerder gericht op preventie. Ik schaf het me wel aan voor de toekomst, beter voorkomen dan genezen he.

                * van de roofwants had hij nog nooit gehoord. Echt achter de inzet van natuurlijke roofdieren stond hij niet volgens mij, maar hij weet ook niet dat ik in een ‘gesloten’ omgeving werk he. Hij zei me wel dat het het beste is roofinsecten uit te zetten onmiddellijk na het constateren van een plaag omdat deze dan ook mee gaat evolueren en groeien in je kast. Enfin, ik heb geen goesting om het te gaan testen en als dat beest echt zo moordlustig is dan denk ik niet dat er een probleem is.

                Daarnaast geef ik ook nog graag mee waar ik verder de plant mee behandel:

                *aptus Bio Shark Soil Attack: deze had ik eens van alien meegekregen en volgens mij houden ze er niet echt van
                Bio Shark Soil Attack Liquid is de vloeibare versie van Soil Attack granulaat. Alle componenten zijn qua specifieke eigenschappen gelijk. Het verschil zit uiteraard in de manier van gebruik via druppelsystemen. Bij toepassing op een niet of slecht toegankelijk medium of op een bestaand, reeds aangeplant veld, wordt geadviseerd de Bio Shark Soil Attack Liquid te nemen. Dit is wederom een biologische aanpak die natuurlijke vijanden zoals bv de Hypoapsis oftewel bodemroofmijt totaal geen schade toebrengt. Op een geheel biologische wijze helpt Bio Shark Soil Attack Liquid u van een goede oogst te verzekeren. Deze biologische filosofie heeft Bio Shark reeds vaker bewezen

                Deze zal ik uiteraard nog eens herhalen want ze kruipen zoals reeds gezegd ook in de bodem.

                * Plagron Phyt-Amin:

                Plagron Phyt-Amin bevat zowel natuurlijke hormonen voor de groei als ook de bloei, en werkt dus tijdens de gehele cyclus stimulerend.
                De werking van Phyt-Amin is zeer veelzijdig: Het verhoogt door het cytokininegehalte het chlorofielgehalte in het blad. Het gevolg hiervan is een verhoogd suikergehalte. De planten blijven ook veel langer groen, hebben extra weerstand tegen stress, ziektes, uitdroging en temperatuurschommelingen. De planten maken meer scheuten en knoppen en een sterkere vruchtvorming.Door het gebruik van Plagron Phyt-Amin vormt zich over het blad een film. Plagron Phyt-Amin: altijd goed!
                Werkzame stoffen:
                aminozuren, sporenelementen, mineralen, groei- en bloeihormonen.

                * Ook sproei ik (bijna) dagelijks met een Rhizotonic wortelstimulator oplossing om de planten wat meer overschot en veerkracht te geven tijdens de groei.

                Ik dus voor gekozen voor het 3e. Ik kan het ook 2 keer gebruiken en dan ben je toch al 8 weken verder. Mayb als je het goed timed heb je geen roofwants nodig en wat geluk in het begin, de 2e sproeibeurt en het eind. Dit is mij een beetje te veel van het goede en ik ben aan het denken geslagen.
                Mijn masterplan, ik doop het hierbij: “tripsocaust”:
                - Vanavond test ik het goedje op 1 van mijn buitenplanten. Volgens mij is het eentje met kloten dus zoveel kwaad kan het niet. Een beetje verder staat er nog eentje en zal gaat het geweten hebben: dubbele dosis van boven tot onder. Om te zien of andere planten in andere omstandigheden anders reageren besproei ik morgenochtend (want het licht is al aan) enkele gezonde blaadjes van mijn planten in de kast.
                Wat me opvalt is dat de buitenplanten van tripsen totaal geen last hebben. Dat vind ik heel vreemd. De plantjes zijn lang weerskanten omringd door net in bloei komende afrikaantjes.
                - Dit geeft me zoals gezegd 3 weken de tijd en verplicht me de planten nog 10 dagen te laten groeien. Dat kan niet zo heel erg kwaad volgens mij want overal lees ik toch dat door trips de planten een groeiachterstand oplopen. Dan blijven nog 11 dagen over.
                - 14 dagen duurt het ongeveer voor de eerste bloeiverschijnselen en dan zie ik het niet echt meer zitten om nog te gaan behandelen. Ergens rond deze periode ga ik de planten voor een 2e en laatste keer behandelen met het goedje zodat ze toch tot bijna halverwege de bloei safe is.
                - Nog eens 14-21 dagen later zou ik graag gaan starten met het milvri knoflook experiment wat me 40 dagen de tijd geeft en in principe bescherming zou moeten geven tot het einde van de bloei.
                - ik heb geen zin om af te wachten of alles wel goed zal verlopen en zorg ervoor dat rond het aflopen van de wachttijd van mijn chemisch bestrijdingsmiddel de roofwants in mijn bezit is. De beestjes zitten nog steeds op straat en dan wordt het buiten al wel koeler. De timing hiervoor zal moeten ideaal zijn want Smoking fifi wist me reeds te vertellen dat de beestjes in de kast niet zo heel lang overleven. Kun je je misschien nog herinneren hoe lang dit ongeveer was @ fief?

                Het klinkt allemaal mooi op papier maar zo zal het moeten gaan. Het is echt een pain in the butt voor mij want ik heb de laatste dagen niet zoveel tijd meer en het vlot allemaal niet zo. Daarbij vertonen mijn plantjes nog andere symptomen van tekorten maar ik weet niet of deze door de tripsen komen of niet. Ik begin tot het besef te komen dat ik nog heel veel te leren heb.
                Een compleet draadje over tripsen kunnen jullie binnenkort van me verwachten, maar er is nog veel werk voor de boeg…
                Merci voor jullie steun en ik hou jullie zeker continu op de hoogte over de ontwikkelingen.
                EN VOORAL NOG EENS EEN GROTE MERCI AAN VALE & SMOKING FIFI!!! Anders was ik tegen de oogst er nog niet.

                Grtz $iR
                Attached Files
                Last edited by SirSmokeAllot; 11 September 2009, 00:46.
                sigpic

                Comment


                  #23
                  Re: tripsen op speed...

                  Dat is nog eens wat anders dan oogstkoorts
                  Sir heeft last van bestrijdingskoorts...
                  Hier groeit een mooi (anti) trips topic naast?
                  Succes en sterkte ermee!

                  Grts
                  Daniella
                  Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                  Misty's ABC

                  Comment


                    #24
                    Re: tripsen op speed...

                    Leesvoer:Kenmerken:http://www.pireco.nl/nl/Pireco-Ecolo...adinsecten.php




                    Tripsen zijn kleine slanke, licht- tot donkergekleurde larven en/ of volwassen insecten. Ze zuigen aan de plantedelen. Hierdoor ontstaat grijze vlekjes op het blad maar kunnen ook symptomen als misvorming en een groeiremming ontstaan. In kassen kan er jaarrond schade ontstaan. Buiten ontstaat de meeste schade in juni, juli en augustus.

                    Trips kent zes ontwikkelingsstadia namelijk: ei; twee larvenstadia; voorpop; pop; en het volwassen stadium. De voortplanting kan zowel geslachtelijk als ongeslachtelijk plaatsvinden. Larven, poppen en adulten overwinteren in plantenresten, in kieren en muren en kasconstructies en kunnen tot ongeveer 8 cm diep in de grond gaan. De verpopping vindt meestal plaats op vochtige plaatsen of in spleten in de grond. Er komen verschillende soorten trips voor in de sierteelt maar de meest voorkomende in de glasteelten is de Californische trips.

                    Californische trips (Frankliniella occidentalis)Kenmerken van Californische trips:

                    ongeveer 1,3-1,4 mm groot
                    volwassen tripsen zijn geel tot oranje van kleur
                    volwassen tripsen komen vooral in het bovenste gedeelte van de plant voor
                    De antennes hebben acht segmenten (waarneembaar met een binoculair)
                    bloemknoppen en groeipunten kunnen ernstig misvormd uitgroeien
                    als er bloemknoppen of bloemen aanwezig zijn, trekt de trips daar naar toe
                    eet ook stuifmeel
                    verpopping vindt over het algemeen plaats in de grond
                    gaat niet in diapause
                    kan virussen overbrengen


                    Een complete trips levenscyclus duurt 15 tot 30 dagen. Onder ideale omstandigheden kan de cyclus verkort worden tot een dag of 10. De volwassen vrouwtjes kunnen tot 20 dagen leven.
                    Trips hoeven niet te paren om zich te reproduceren. Vrouwtjes die niet paren kunnen alleen vrouwtjes reproduceren. Dit reproductie-aspect is van groot belang omdat een enkele trips een volledige populatie kan voortplanten in een zeer korte periode.

                    bron: diverse sites



                    vale.

                    Comment


                      #25
                      Re: tripsen op speed...

                      Wow sir dat is niet normaal man al die beeste sjeeezus
                      NLX outdoor kweek 2011
                      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                      Comment


                        #26
                        Re: tripsen op speed...

                        Comment


                          #28
                          Re: tripsen op speed...

                          dudes, same thing here. kijk op mn micro draadje..

                          anyway, ik kon die roofwants niet krijgen want elke online shop was uitverkocht, deed het niet of had een wel heel raar rekeningnummer+naam.. Volgende keer nog maar eens proberen dus!

                          Dus ben ik naar de Intratuin gestruind, flesje Ecostyle Spruzit gehaald (die doet het ook ondersteboven) en hup weg!

                          Ze zijn nog even teruggekomen, maar die spray erbij en klaar is kees. Ik ben wel benieuwd of dat nieuwe tripsen van buiten waren, of dat ik gewoon niet grondig genoeg had gespoten de eerste keer.

                          Anyway, volgens mij werkt het als een trein die Spruzit. Kiilllt ook nog ander lelijk tuig trouwens

                          wil je nog trips-foto's hebben?

                          Bless

                          Comment


                            #29
                            Re: tripsen op speed...

                            foto's zijn steeds welkom man want vanop een weedplant kan ik geen goeie maken. Mijn talent rijkt niet ver genoeg daarvoor, jammer maar ben me wat ah bijscholen op dat vlak. Ik zou graag een draadje gaan aanmaken over tripsen en vooral de herkenning en symptomen bij planten voor mensen die daar allemaal niet echt stil bij staan. Zou je uiteraard zeer dankbaar zijn!
                            Mayb kun je hier ook je linkje posten zodat anderen kunnen meelezen en zien hoe het eventueel anders kan.

                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment


                              #30
                              Re: tripsen op speed...

                              Yo trips-haters!

                              De beestjes hebben niet echt meer van zich laten horen. De nieuwe scheutjes schieten als paddenstoelen uit de grond en hier en daar is nu de omvang van de tripsenschade van vorige week iets duidelijker: hier en daar een vervormd blad en vooral de SLH waar ik zo mee kon pronken in het begin doet het stilaan beter. Ik heb een fotootje toegevoegd en ben blij mee te kunnen delen dat ze het dagelijks beter doet.
                              Op sommige blaadjes merk ik nog wat beperkte tripsenschade op maar ik veronderstel dat ze met veel zullen mogen komen om deze schatjes om te leggen. Hopelijk doet het product zijn werk. Hier en daar tref ik levenloze insecten aan van alle soorten, vooral op de 2 mannelijke buitenplantjes waar ik nu ook tripsschade op heb vastgesteld. De schade is echter niet zo verregaand en eerder beperkt, er zijn nog plekjes op het blad maar het lijkt net alsof de tripsen halfweg hun feestmaaltje verdwenen zijn en de cel nog niet volledig verdwenen is.
                              Na 24u merkte ik idd een dode vliegende bladluis op... nice! En van beestjes heb ik buiten niet echt veel last meer. In de kast merk ik hier en daar nog wat op maar volgens mij komt dit omdat de omstandigheden daar beter voor ze zijn, de 2e/3e generatie uit de grond aan het komen zijn en het eigenlijk ook nog maar 4 dagen geleden is sinds de behandeling. Naturlijke roofdieren kan ik nog niet echt herkennen maar merk wel dat bijvoorbeeld lieveheersbeerstjes en ander grotere insecten de plant niet echt schuwen (volgens mij doen ze ook geen schade).
                              De plant die ik dubbel bespoot maakt wel een raar gekleurd blad aan, maar dat heb ik nog gehad bij NL. Voorlopig trek ik er nog geen conclusies uit. Ik hou jullie op de hoogte ivm de evolutie van de tripsenplaag.
                              Nog 5 dagen aftellen en dan gaan ze op 12/12 zodat een 2e behandeling met het product mogelijk wordt voor de planten in bloei schieten. Evil mwahahaha!!!
                              even offtopic mayb en wat spammen maar mayb komt van deze kant meer antwoord: Ik heb er over nagedacht om de planten eventueel dagelijks een uurtje minder licht te gaan geven, want groeien hoeft niet echt meer. Ik heb gewoon nog wat tijd nodig voor het productje (3-4 weken). Ik vrees echter dat de plant dan iets vroeger in bloei zal schieten en ik misschien niet goed zal uitkomen met de wachttijd. iemand die me daar meer over kan/wil vertellen?

                              eerste foto: SLH die afgezien heeft door trips
                              tweede foto: SLH die werd gerust gelaten door trips maar wat last had van ondervoeding

                              Grtz $iR
                              Attached Files
                              Last edited by SirSmokeAllot; 1 September 2009, 23:12.
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X