Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

    Korting op 420shop
    Beste Ganjafarmers

    Als eerste wil ik jullie een voorspoedig en veilig 2010 wensen met veel geluk en liefde

    Mijn
    El Monstre's (Jackberry x Blue Kronic) gekregen en heb er 2 op 31 december in nat wc papier gelegd, 24 uur later was er 1 ontkiemd en de andere ga ik over een paar uur weer bekijken. (helaas geen foto's)
    Vervolgens heb ik de ontkiemde in mijn zelf in elkaar gefratste doorlekfles gedaan. ik hoop dat m'n andere zaadje spoedig uit zijn schulpje kruipt. Ik wil de twee klein houden door ze te dwarfen door op ze 12/12 vanaf spruit te zetten met 4 x 23W 827 phillips tornado spaarlampen, te toppen en dan te scroggen. ik heb aarde waarvan ik niet eens weet wat de samenstelling is alleen heb ik mij laten vertellen dat het ''hele goede aarde'' is, zodra ik ze kan overpotten heb ik wel potgrond van florentus voor terras-en balkonplanten. ik geef de plantje kraanwater op kamertemperatuur wat eerst 24 uur heeft gestaan (vanwege chloor).
    Voor de rest ben ik een eersteklas zaadje en zou het daarom heel erg op prijs stellen als jullie mij de gehele weg zouden kunnen coachen. Mijn volgende post zal zijn wanneer een van de twee -nu nog zaadjes- zijn hoofdje laat zien.

    Greetz

    Pc
    Attached Files
    Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

    #2
    Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

    Pc,

    Leuke opzet!

    Als je kraanwater gebruikt is het aan te raden dit af te zuren, dmv ph- bv fosforzuur. Je kan ook een combi nemen van 50% regenwater en 50% kraanwater.
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

    Comment


      #3
      Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

      Ziet er leuk uit! Ik vind bij nano kweekjes altijd erg vet om te zien hoe klein die plantjes blijven.

      Om de plantjes nog kleiner te houden zou je kunnen overwegen om de plantjes de eerste 2-3 weken onder lampen te zetten met een hogere lichttemperatuur (meer dan 3000K, dus kleurcodes *30, *33, *40 of *65). Deze zijn in spaarlamp-vorm wel wat lastiger om te vinden (bij conrad hebben ze wel) en TL met deze kleurcodes is makkelijk te vinden, maar dan moet je er armaturen bij kopen en dan tikt het toch behoorlijk aan.

      Comment


        #4
        Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

        Zal eens meekijken hierzo.

        Comment


          #5
          Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

          Hey Pcexpert,

          Leuk gedaan hoor.

          Vooral die doorlekfles, heel erg inventief.

          Als je goed rondkijkt hier op jointjedraaien kun je eigenlijk alle informatie vinden die je nodig hebt om te micro kweken. En kun je iets niet vinden dan zit jointjedraaien vol
          met behulpzame toffe peren die je een stuk op weg kunnen helpen.

          T is hier fantastisch!

          Suc6 met je pckweek.

          K ga je volgen.

          Grtz Gertie
          sigpic

          Gertie's bescheiden bloemen tuintje

          Comment


            #6
            Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

            Zorg dat er geen licht in je pot kan komen via de zijkanten , wortel kunne niet tegen licht.
            Wat je ook kan doen is 1 grote pot of bak maken die heel de bodem van je pc beslaat en daar je zaden in doen dat scheeld weer in de ruimte.
            Nu zet je meerder potten naast elkaar en tussen in is ruimte over waar je niks mee doe.
            Verder ziet het er heel netjes uit hoor

            suc6 Bella
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              MiChel NSkafe Ik doe 12/12 vanaf zaad, daardoor wordt de plant in bloei geforceerd, dus groeilampen zouden daar niet bij helpen denk ik? of wel?

              @ Monty

              @ Gertie Thanks, tot nu to werkt de fles erg goed, al het overtollige water komt onderin te staan. Ik ben ervan overtuigd dat JD vol zit met Supermensen waaronder jij natuurlijk ook

              @ Bella Ja de zijkanten heb ik bedekt zodat er geen licht op de wortels kan komen, over die potten, ik heb 1 grote bak die ik in 2en splits en die zal ik gebruiken bij het overpotten, ik heb expres de zaadjes in een langwerpige fles gedaan want ik had gelezen dat in het begin de wortels het liefst naar beneden groeien + zo zijn de plantjes dichter bij het licht zonder allemaal dingen om de bak te verhogen. De ruimte zal zeker weten benut worden.

              Huidige status: De lampen staan momenteel 24/0 aan totdat ik een een hoofdje tevoorschijn zie komen dan switch ik meteen naar 12/12. ik heb voordat ik de zaadjes in de aarde heb gedaan de aarde goed nat gemaakt en een uur of 2 laten uitlekken, als ik het dus goed begrepen heb kan ik het beste geen water geven tot ze boven komen?

              Groetjes

              Pc
              Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

              Comment


                #8
                Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                Oorspronkelijk geplaatst door PcExpert View Post
                Beste Ganjafarmers

                Als eerste wil ik jullie een voorspoedig en veilig 2010 wensen met veel geluk en liefde
                thnx man , en jij ook, en daarbij hoop ik dat je dank buds zal oogsten in de pc

                Comment


                  #9
                  Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                  Oorspronkelijk geplaatst door PcExpert View Post
                  @ Skafe Ik doe 12/12 vanaf zaad, daardoor wordt de plant in bloei geforceerd, dus groeilampen zouden daar niet bij helpen denk ik? of wel?
                  De plant zal altijd eerst nog iets van 2 weken groeien voordat de bloei begint. Ik denk dat een groeilamp voor die periode wel wat kan schelen. Dan hebben we het over een paar cm, maar met beperkte hoogte is elke cm minder welkom lijkt me.

                  Ik zou de eerste paar (3 ofzo) dagen het licht op 24/0 laten, want de plantjes groeien in de donkerperiode, en dan heb je minder last van strekken.

                  Comment


                    #10
                    Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                    Leuk, ik ga je volgen. Kan ik mooi jouw resultaat vergelijken met mijn resultaat
                    Ik verwacht wel dat jij er beter vanaf komt omdat mijn kast niet ideaal is. We zullen wel zien!

                    Comment


                      #11
                      Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                      Update

                      Dag (
                      na inzaaien): 2

                      Soort :
                      Jackberry x Blue Kronic

                      Licht : 20/4

                      Water : Pc
                      Attached Files
                      Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

                      Comment


                        #12
                        Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                        De kop is er af.
                        Congrats.

                        Beide plantjes boven de grond zonder helmpje.
                        Ziet er goed uit!

                        Grtz,

                        Gertie
                        sigpic

                        Gertie's bescheiden bloemen tuintje

                        Comment


                          #13
                          Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                          Proficiat met de geboorte.

                          Comment


                            #14
                            Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                            Thanks monty,

                            Ik wou je nog wat vragen monty.. ik zag op het forum dat jij Engelse Melange thee geeft/gaf aan je plantjes. hoeveel L per zakje? Wat was de verhouding met water? of was het puur thee? en was het resultaat goed? Ik hoop dat ik je niet heb gebombardeerd met vragen..

                            Greetz

                            Pc
                            Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

                            Comment


                              #15
                              Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                              Leuk om te zien allemaal! Succes met de vorderingen en hoop dat we de hele cyclus met je mee mogen maken. Ik gebruik Spa blauw en volgens mij Monty ook maar kan zijn dat hij nog groene thee in zijn kraanwater doet

                              Grtz
                              node voor node van klein naar groot
                              LST LEMON SKUNK VERSLAG

                              Comment

                              Bezig...
                              X