Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

    Update

    Dag (
    na inzaaien): 3

    Soort :
    Jackberry x Blue Kronic

    Licht : 20/4

    Water : Vanaf morgen krijgen ze mijn zelfgemaakte Magic Mix (3L Engelse melange thee gemixt met 2L kraanwater)

    Ze zijn in 1 dag zo'n 1.5 cm gegroeid Vind ik iets heel moois!
    Hier ook een foto van mijn 5 Liter tank.. Met daarin de Magic Mix, het is eigenlijk een soort experiment .. we zullen zien of ze het lekker vinden.

    Enjoy!

    @
    bassasin thanks voor je reactie!
    Attached Files
    Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

    Comment


      #17
      Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

      Gaat goed alleen die thee
      als je een kopje thee drink zit er altijd van die zwarte bagger aan je kopje en lepetje en nu gaat dat op jou aarde liggen?
      Is dat wel een slim idee?
      God was never on your side..

      Comment


        #18
        Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

        ziet er leuk uit ik ben benieuwd hoe klein je ze kan houden

        Comment


          #19
          Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

          Ziet er goed uit kga em zeker in de gate houden met mijn eigen kweek in mijn achterhoofd. Je foto's doen het bij mij niet, maar zou ook aan mij kunnen liggen. Anyway's success man!

          Comment


            #20
            Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
            als je een kopje thee drink zit er altijd van die zwarte bagger aan je kopje
            Nou ..lieve bella, ik weet niet wat voor thee jij allemaal drinkt maar bij mij zit er geen ''zwarte bagger'' aan het kopje Groetjes
            Pc


            @ AmnesiaMaikel Thanks , ik ben ook benieuwd hoe klein ik ze kan houden, ik had hier op het forum al ergens een ''El monstre'' grow bekeken en daar kwamen de 2 planten even hoog als een fietszadel Maarja, morgen gaat 12/12 erop dus ik ben erg benieuwd!

            @ tab Thanks voor je compliment wat zijn jouw toekomstige plannen dan? Denk dat het aan jou ligt, en Thanks

            Ik zal Zondag 10 Januari weer een update doen, de lieverds zijn dan precies 1 week, ik heb ze vandaag een beetje Magic Mix gegeven, en ze gaan morgen op 12/12.

            Greetz

            Pc
            Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

            Comment


              #21
              Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

              Oorspronkelijk geplaatst door PcExpert View Post
              Thanks monty,

              Ik wou je nog wat vragen monty.. ik zag op het forum dat jij Engelse Melange thee geeft/gaf aan je plantjes. hoeveel L per zakje? Wat was de verhouding met water? of was het puur thee? en was het resultaat goed? Ik hoop dat ik je niet heb gebombardeerd met vragen..

              Greetz

              Pc
              kweek . Momenteel werk ik echter met kraanwater voeding en ph- omdat ik met kleine poten werk in een micro opstelling en dus weinig buffer heb.

              Grtz

              Comment


                #22
                Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                Heya,

                Mijn plan is om te groeien in een big tower pc. Geeft me net iets meer ruimte en dat zal hard nodig zijn aangezien ik toch wel van de sterke sativa soorten houd.

                Zal dus buigen of LST worden voor mij, misschien ook een idee voor jouw?

                Comment


                  #23
                  Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                  Dit zijn de echte micro kweekjes.Ik hou wel van wat stealth grow in een pc kast.Ga zo door man.Dit is the echte fun.

                  Grtz twin

                  Comment


                    #24
                    back on the track en kan weer intensief Jd'en!

                    @ Monty Dank je voor je reply! zo te zien is het allemaal goed afgelopen. Ikzelf doe ook een soort van biologische grow, misschien alleen richting het einde een beetje bloeivoeiding.

                    @ tab Wassup, de mijne is een mid-tower, het zal je een kleine 15 cm meer geven zo'n tower, ja ik ga ook in het begin lichtjes LST'en om een groot oppervlak te krijgen, en daarna lekker Scroggen

                    @ twindaddy80 Ja echt, veel kleiner gaat wel erg moeilijk worden, ik beleef ook echte fun hierbij. thanks voor je comment!

                    Vanavond komt weer een updat met foto's !
                    Ze zijn goed gegroeid!

                    Pc
                    Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

                    Comment


                      #25
                      Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                      Update!

                      Dag (
                      na inzaaien): 10

                      Soort :
                      Jackberry x Blue Kronic

                      Licht : 12/12 sinds 4 dagen

                      Water : 100 ml Magic Mix per plant

                      Nu is de tijd rijp Dit wordt een ''lekkere dikke'' post!

                      De baby's zijn nu peuters en hebben namen gekregen! Ze zijn vandaag precies 10 dagen Ik zag dat er op JD nogal veel Nederlandse namen werden gebruikt, nu ben ik niet bepaald een doorsnee persoon dus doe ik het anders, namelijk Afrikaanse namen.. vond het wel toepasselijk

                      Het is mij een waar genoegen om aan jullie voor te stellen:
                      (de kleinste van de 2)

                      (foto helemaal rechts is haar drinken voor 2 dagen)
                      Nakato: Afrikaans voor ''Tweede van tweelingen'' want ze was als 2e boven de grond.

                      En hier mijn trotse Afrikaanse Independent(hopelijk)Woman:
                      (de grootste van de 2)


                      En hier nog een paar Pixels van de twee (hopelijk) zussen naast elkaar in en om de Pc.(de dingen om de flessen zij sokken, om tegen te gaan dat er licht komt op de wortels)


                      Deze foto is gemaakt net na het geven van wat Magic Mix, je kunt zien dat mijn homemade doorlek fles z'n werk doet. (ik kan het iedereen aanraden)


                      Zoals je kunt zien gaat het tot nu toe ''nog'' goed, ik heb hun wortelstelsels eens bekeken en dat ziet er allemaal goed uit(ze komen al tot onderaan de fles)
                      Maar nu heb ik hulp nodig van jullie! ik heb hier namelijk aarde liggen die (lijkt mij) goed genoeg is om in over te potten, het betreft: Florentus potgrond voor terras en balkonplanten, om het even makkelijk te maken zal ik de tekst op de achterkant hier neerzetten:

                      ''Toepassing: voor terras- en balkonplanten en overige zomerbloeiers. Deze florentus grond voor terras en balkonplanten is speciaal ontwikkeld voor het aanplanten van geraniums,fuchia's en overige zomerbloeiers. Deze potgrond bevat extra klei ter bevordering van opslag van water en voedingstoffen. Dit zorgt voor compacte groei en mooie volle bloei, als bemesting is een speciale potgrond meststof met sporenelementen toegevoegd. Florentus bevat voldoende voedingsstoffen voor de eerste zes weken''

                      Dit zijn de waarden:


                      Nu heb ik 2 vragen:
                      1. Denken jullie dat deze grond mijn plantjes leven zullen schenken of is het niet veel soeps? (ik zal waarschijnlijk in de laatste weken wel bloei voeding geven)
                      2. Wanneer kan ik het best overpotten? (volgens mij in ieder geval voor 3 weken toch?)

                      Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ALLEelke maandag en donderdag posten over hoe het gaat.

                      Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

                      Greetz en Alvast bedankt

                      Pc
                      Last edited by PcExpert; 13 January 2010, 01:06.
                      Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

                      Comment


                        #26
                        Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                        Holyyyy !

                        PC, mooie update joh.

                        Ben je wel ff zoet mee geweest.

                        Wbt die vragen.

                        1. Ik zou met die potgrond wel ff uitkijken.
                        Lees PH 5.0 - 6.5. (5.8 - 6.2 is ideale ph voor wietplant. Correct me if i'm wrong)
                        Tussen die 5.0 en 6.5 zitten nog een hoop waarden die niet ok zouden zijn voor je
                        plantjes. Zeker niet als ze nog piepjong zijn.

                        2. Ik zou in ieder geval nog wel ff wachten met overzetten.
                        Hoe lang kan ik je niet exact vertellen, daar heb ik te weinig ervaring voor.
                        Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen hier die dat wel even voor je in kunnen vullen.

                        Maar mocht je ze na een tijdje in de potgrond van de afbeelding gaan zetten,
                        zou ik de ph wel ff nameten. Als die bijv. 5.0 - 5.7 is, is dat wel
                        erg zuur voor je plantjes. Daar kun je je plantjes in korte tijd mee slopen.
                        (dacht ik toch ?)

                        T ziet er allemaal heel gelikt uit.
                        Ben benieuwd hoe zich dat allemaal gaat ontwikkelen in je tower.

                        Suc6 man!

                        Grtz,

                        Gertie
                        sigpic

                        Gertie's bescheiden bloemen tuintje

                        Comment


                          #27
                          Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                          nice knap gevonden !! nog veel succes ermee

                          Comment


                            #28
                            Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                            Ik zou ze overpotten na een week of 2/3. Zet ze dan in een 5l pot zodat je ze nadien niet meer hoeft te verpotten. Als je dwarft dan is een grotere pot niet nodig. Ik denk dat je lst of scrog zult moeten toepassen aan de naam vd plant te lezen, anders gaat hij alsnog te groot worden. Je kan ook binnen een weekje toppen/fimmen. In dat geval zou ik na het toppen een dag of 4 wachten om te verpotten. Ik heb ook net gefimt, na 14d ongeveer. Mijn ICE kruising zat aan de 3e/4e internode. Ik ga even kijken hoe die er op reageert en dan zet ik ze in een 5 tot 7 liter pot. Ik las dat de plantjes het gevoeligst zijn aan stress in de 3e en 4e week dus ik zou ze liefst al willen overpotten binnen een dag of 3. Het is nog te vroeg om het geslacht te kennen en we willen natuurlijk zoveel mogelijk meisjes.

                            Comment


                              #29
                              Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                              Die sok, geweldig!

                              Regulier zou je ze na 3 wken overzetten, maar omdat je aan micro micro doet zou ja dat al na 2 weken kunnen doen.

                              De ph waarde van je grond zou een probleem kunnen zijn maar dan hangt het er ook een beetje vanaf met wat voor (lees welke ph waarde) water je ze water geeft.
                              Zou je dat met kraan water doen, dan zou je idd een probleem kunnen krijgen. Met regen of bronwater in combinatie met kraan water is dat minder.

                              Waar ik me meer zorgen om zou maken zijn de NPK waarde in je grond 14-16-18.
                              Ik dacht dat in de groei je een hogere N moest hebben en in de bloei een hogere P.

                              Dat laatste kan dmv voeding. Maar misschien dat een grond expert daar nog even toelichting op kan geven.

                              Verder zou ik zegen ga vooral zo door!
                              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                              Comment


                                #30
                                Re: Pc grow - eerste kweek - El Monstre 2x

                                Klopt MiChel N, voeding moet zeg maar andersom zijn, N het hoogst dan P en dan K het laagst, in de bloei is dit juist andersom (denk maar aan toevoeging van bloeivoeding Plagron PK 13-14) Daar wordt dan de nadruk op Fosfor en Kalium gelegd.

                                PcExpert, goede duidelijke update! Zo zie ik ze graag
                                Leuk zo die namen, is inderdaad weer eventjes wat anders dan die Hollandse namen.

                                Over die potgrond... Ja de PH-waarde mag iets precieser liggen, maar dit kan je ook wel bijsturen met de juiste waarde van water zoals al gezegd is hierboven. Ik zie trouwens wel dat er klei in zit en dit is zeer goed als we Cees mogen geloven van nomercy.nl (ik maak geen reclame hoor ).
                                Overpotten moet je zelf een beetje inschatten, dit kan je heel schematisch doen maar ik doe het meestal een beetje op gevoel (verhouding pot/plant). Nou heb jij wel een doorzichtige fles en kan je dus goed zien wanneer de wortels aan de zijkant groeien, als ik jou was zou ik overpotten als je een dikke kluit hebt want dan valt dat niet snel uit elkaar als je verpot, want volgens mij kan dat nog wel eens makkelijk gebeuren met zo'n fles.
                                Hou je grond niet te nat he, beter iets te droog dan iets te nat (Heb zelf genoeg ervaring mee dat ze te nat stonden )

                                Succes!

                                Bodahir
                                Last edited by Bodahir; 13 January 2010, 12:10. Reden: -

                                Comment

                                Bezig...
                                X