Wat ligt er op jou bord vanavond?
Collapse
X
-
Stoofvlees in blokjes
4 stengels bleekselderij ontslierten en in blokjes
Stuk of 8 sjalotten grof snipperen
Paprika in blokjes of reepjes
3 grote wortels in blokjes van verschillende grootte
Champignons grof snijden
Pakje spekjes in de stoofpan aanbakken, dan eruit scheppen. In spekvet het stoofvlees goed aanbakken. Spekjes, sjalotjes, bleekselderij, paprika toevoegen
Effe bakken
2 kleine blikjes tomatenpuree erbij en ff goed aanbakken
Eetlepel bloem erbij en goed mengen
Afblussen met een klein flesje rode wijn, 300ml water en groentebouillonblokje
Italiaanse kruiden, extra rozemarijn en tijm naar smaak toevoegen, niet te zuinig
Champignons erbij en 6 uurtjes laten pruttelen.
Na 3 uurtjes de wortel erbij
Heerlijk met alles
20220129_181958.jpg

Vijf porties de diepvries in, twee voor pap en mam"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
"Ajeto" - Buurman en BuurmanComment
-
Kijk dit is leerzaam
Dit zegt meer dan alleen een foto
Wie volgt -
Probleem is dat ik vantevoren nooit weet wat er in de pan gaat. Heb een paar basis ingrediënten en dan ga ik op zoek naar kliekjes. Staat altijd wel een kommetje of bakje van het een of het ander. Achteraf ben ik dan vergeten wat er allemaal in is gegaan :p -
Dat gaat bij mij in de regel de soep in
-
-
Comment
-
Dan kun je van nu af terug kijken wat je heb gebruiktProbleem is dat ik vantevoren nooit weet wat er in de pan gaat. Heb een paar basis ingrediënten en dan ga ik op zoek naar kliekjes. Staat altijd wel een kommetje of bakje van het een of het ander. Achteraf ben ik dan vergeten wat er allemaal in is gegaan :p
twee vliegen in een klap
Comment
-
Lasagne. Garfields favoriet!
Goei saus met lasagnebladen en kaas. Buffelmozzarella en oude pecorino vandaag.
Voor de oven.
20220130_145618.jpg
En erna:
20220130_180250.jpg
Comment
-
Tes zondag ,was vlug vlug
2x double cheeseburger, cheddar, ajuin ,ketchup en mosterd
image_430961.jpg
Comment
-
-
Nog even snacken voordat ik naar bed ga
Tosti uit de pan, bereid met extra roomboter..
5A3237A3-AD81-43BE-B964-3A5FA2FAEA09.jpg
..en bij gebrek aan ham maar wat extra kaas
En daarna een heerlijk jointje mee naar bed als slaapmutsje
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Sauerkraut!!
Mit ananas en nonde-jus!!
20220202_182722.jpg
Geen vlees, geen idee waarom. Soms verbaas ik mijzelf
"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
"Ajeto" - Buurman en BuurmanComment
-
Quesadilla's. Chili con of sin Carne in een wrap met kaas in de oven en een klodder zure room.
20220202_203349.jpg
Altijd goed!Comment
-
Sauerkraut mit Salzring Ook lekker met een pot bier van een halve liter zonder schuimComment
-
Rendang hadden wij vanavond.
Tis niet mijn ding ik heb er na nog frietjes staan bakken en die met zaanse majo op
20220202_162126.jpg 20220202_130128.jpg 20220202_130136.jpgGod was never on your side..Comment
-
Ik heb toch heel de peper er in gedaan. Takketoelli vond het vreemd smaken enkel de worteltjes waren lekker -
De kokos misschien? Daar moet je wel van houden -
Stoofvlees op zijn Indonesisch. Lekker.
-







Comment