Flint's tuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #421
    Re: Flint's tuintje

    Leuke info Flint, kijk gelijk anders naar de slakken in mijn tuin

    Mooi dat je de liefde voor de natuur zo overbrengt op je dochter !
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment

    • Droned
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Apr 2015
      • 208

      #422
      Re: Flint's tuintje

      Oorspronkelijk geplaatst door hippiekomeet
      Ik zal een andere nemen van alleen het plantje.



      Ben er over aant denken om ook een tuintje topic te openen. Maar dan zal het meer een hippiekomeets vragen tuintje worden
      Lijkt op Euphorbia helioscopia, m'n excuses als het niet zo is.

      Echt vette foto's en info Flint!

      mvg!
      A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #423
        Re: Flint's tuintje

        Weeral dank voor de lovende reacties.

        DSC02595.jpgDSC02594.jpg

        DSC02607.jpg

        DSC02623.jpg

        DSC02620.jpg

        DSC02613.jpg

        DSC02615.jpg

        DSC02621.jpg

        DSC02625.jpg

        DSC02609.jpg

        De larven kunnen net zo als de volwassen dieren een afweerstof afscheiden bij gevaar; een bittere, onsmakelijke gele vloeistof.
        Attached Files
        Last edited by FlintStoned; 29 May 2016, 19:45.

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #424
          Re: Flint's tuintje

          slakken.jpg
          Deze foto heb jij niet zelf gemaakt ?
          God was never on your side..

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #425
            Re: Flint's tuintje

            Die wijngaardslakken zijn trouwens goed te doen, drie dagen uithongeren, koken in donker bier met een lepeltje kruidenboter en wat zout.
            Rubberig, maar prima te eten.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #426
              Re: Flint's tuintje

              Foei LR2! Een beschermde slak oppeuzelen
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #427
                Re: Flint's tuintje

                De niet beschermde segrijnslak is ook prima eetbaar
                Nee bel die laatste foto is idd niet van me zelf maar vond hem erg mooi.

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #428
                  Re: Flint's tuintje

                  De plaats waar ik hem at, daar was hij niet beschermd. Hoewel, er stond een hek omheen..
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • de oerhippie
                    Ultra Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Aug 2011
                    • 2132

                    #429
                    Re: Flint's tuintje

                    Gaat mooi die sativa Mont, oogt lekker fris .
                    The seeds of today are the flowers of tomorrow

                    Comment

                    • de oerhippie
                      Ultra Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Aug 2011
                      • 2132

                      #430
                      Re: Flint's tuintje

                      relaaaaaaaaxedddd gehheehe
                      The seeds of today are the flowers of tomorrow

                      Comment

                      • Hypnotized
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2014
                        • 926

                        #431
                        Re: Flint's tuintje

                        Heyy flint, jij weet altijd alle insecten op te noemen, nu kwam ik deze net tegen in mn kasje en ik heb geen idee wat t is, weet jij t?

                        Comment

                        • batmeid
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2012
                          • 1317

                          #432
                          Re: Flint's tuintje

                          Vedermot denk ik.
                          sigpic it is just a flower

                          Comment

                          • Hypnotized
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Dec 2014
                            • 926

                            #433
                            Re: Flint's tuintje

                            Ahh ik zie t nu, dankjewel! Mooi beestje

                            Comment

                            • FlintStoned
                              Banned
                              • Oct 2012
                              • 5580

                              #434
                              Re: Flint's tuintje

                              Dat is idd een vedermot. Deze kwam ook al in mijn topic voorbij dus je had het kunnen weten als je mijn topic volgt, ghihi.

                              Bijna alle vedermotten zijn soortspecifiek op hun waardplant, de rupsen van de soort zijn gebonden aan slechts een voedselplant.
                              Zo komen de rupsen van Pterophorus pentadactyla en Emmelina monodactyla alleen voor op haagwinde, is Buckleria paludum gebonden aan zonnedauw en komt Stenoptilia pneumonanthes alleen voor op klokjesgentiaan. Hier staat veel haagwinde dus de mijne is een Pterophorus pentadactyla of een Emmelina monodactyla. Er zijn vele soortjes

                              2015-09-1811.jpg


























































                              Ik heb je foto even wat uitgeknipt en 300% vergroot. Veel plezier met op naam brengen http://www.microlepidoptera.nl/soort...dae&type=lijst

                              Vedermotten blijven vaak dagen achterelkaar op het zelfde plekje zitten dus grote kans dat je hem morgen daar weer aantreft voor een sjieke close-up



                              vedermot.jpg
                              Last edited by FlintStoned; 31 May 2016, 19:16.

                              Comment

                              • Urban
                                Amazing Grower
                                MemberLucky Member
                                • Jan 2008
                                • 4104

                                #435
                                Re: Flint's tuintje

                                doet me een beetje aan Jezus denken dat insect.

                                Comment

                                Bezig...