Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Main Lining topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Interessant om te lezen dit!

    Comment


      #32
      Dit is de eerste keer dat ik dit topic lees. Nu komt bij mij het idee op om mainlining toe te passen in een scrog. Is dat wel of niet verstandig (het plan voor de scrog stond al eerder)?
      Lopend Verslag

      Comment


        #33
        Wat zou het voordeel van Main Lining zijn ten opzichte van een SCROG? Ik zie het namelijk niet..

        Ik lees bijvoorbeeld dat het structureler en orderlijker is. Maar als je het mij vraagt ligt dat eerder aan de uitvoering en niet de methode.
        Verder lees ik nog het argument dat je niet hoeft te binden. Maar dan zou ik het gewoon 3x toppen noemen
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #34
          1. Beste manier om de apicale dominantie te breken en eenduidige groei te krijgen
          2. Vaststaand ontwerp. Maakt de groei planbaar
          3. Hoogst mogelijke opbrengst per M2 bij het gebruik van zo min mogelijk planten.
          4. Cola's worden langer door meer lengtegroei toe te staan
          5. Plantvorm maakt verbeterde lucht- en lichtdoordringing mogelijk
          Nadelen
          1. Door de lang voorgroeitijd vooral geschikt voor substraten met hoge groeisnelheid. (Hydro)
          2. Door lange voorgroei ook een lange totale duur
          3. Uitgebreide en soms lastige training noodzakelijk. Zowel LST als toppen en supercroppen. Beperkt binden is meestal wel nodig
          4. Meer risico op fouten door de vele handelingen
          5. Vrijwel altijd ondersteuning nodig van de zijtakken als toppen gaan zwellen
          6. Heeft vooral zin bij lampen met redelijk tot goed doordringend vermogen (vanaf 600 Watt)
          De voornaamste reden om te scroggen is om vooral de breedte te benutten vanwege het beperkte doordingend vermogen van de meeste HPS lampen. De bedoeling is om tot in de bloei te blijven breien zodat de toppen gelijk verdeeld worden en dan nog wel wat de hoogte in gaan maar niet zoveel al bij een mainline.

          Met beide methoden zijn hoge opbrengsten haalbaar in een succesvolle kweek waarbij alles meezit. Uiteraard is opbrengst van meer dingen afhankelijk dan je teeltwijze. Uitvoering, genetica en setup bijvoorbeeld. uiteraard ook je lichtbron. Als je bijvoorbeeld kaarslicht gebruikt, heb je kans op een zeer hoge opbrengst. Tot 12 kilo per plant.

          Laters, Mr Coco
          Mijn huidige kweek

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Kort samengevat... kaarslicht erboven, dat maakt de rest overbodig..toch?

          • Mr Coco
            Mr Coco commented
            Editing a comment
            Precies

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Waar blijft dat kaarslichtverslag?

          #35
          Waar is die bak theelichten nu weer gebleven
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


            #36
            Mr Coco leuke toelichting Al lijk je wel een beetje goud bergen te beloven

            Waarom zou het de beste manier zijn om de apicale dominantie te doorbreken? Omdat er 3x (of vaker) wordt getopt?

            "Hoogst mogelijke opbrengst per m2" is toch vooral afhankelijk van de lichtbron..
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #37
              Mijn huidige kweek

              Comment

              Bezig...
              X