Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

watercuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: watercuring

    Korting op 420shop
    Het "rijpen" van je geoogste wiet, daar is veel over geschreven. drogen, rustig aan, op rekken, in speciale machines, met of zonder blad etc etc.. Maar hebben jullie wel eens gehoord van water Curing"? Het lijkt een vreemd concept, pleur je wiet direct in de plomp 7 dagen, verschoon het water iedere dag en droog ze daarna in een dag of een paar dagen... Vreemd? Nee!

    Het werkt als volgt:

    - oogst je toppen, knip ze bij
    - zet ze onder ruim water (hou ze onder met bijv. een doek of een zwaar voorwerp)
    - Wissel het water iedere dag - het gaat echt stinken!
    - na 7 dagen: haal de toppen eruit en droog ze (geforceerd is prima)

    Door osmose processen (komt neer op een proces dat oplosbare stoffen zich trachten te verdelen door de hele vloeistof, en uitwisselen via een doordringbaar membraam - in dit geval het bladoppervlak) lossen de stoffen die je juist NIET wil roken op. Dat zijn niet alleen externe stoffen op de plant zelf, maar ook in de bladeren - de zaken waar je van gaat hoesten als je rookt. De THC etc lost ni­et op in water. Resultaat: een veel sterkere, zuiverder wiet. De opbrengst is ongeveer 30 - 50% minder dan bij gebruikelijke methoden.

    Overigens - heb je rot? Niet weggooien die hap! pleur ze in het water en behandel ze zoals hier aangegeven. Resultaat: een prima potent wietje zonder bijsmaak.

    of dat van die rot waar is, weet ik niet juist.
    als iemand dit weet,vergeet het niet te posten!

    grtzzz

    #2
    haze o later , tis waar
    kheb dat al verschillende keren gedaan voor verschillende redenen bv , spintplaag op einde bloei of te laat gestopt met voedng of gewoon omdat ik de smaak maar niets vond en ook voor toprot en idd die toppen waren perfect te roken ,
    Ganja is my medication , ganja is my cure ;
    smoking marihuana for sure !!!

    Comment


      #3
      Hey Haze'o'lator zeer nuttige informatie. Heb je dit zelf al geprobeerd? Dit lijkt me nogal eng om te doen de eerste keer. Als het werkt zou dat wel ideaal zijn zeg. Niet meer dat gehoest, heerlijk. Maar laten je kristallen dan niet los van je toppen?

      Greetzz

      Comment


        #4
        thc lost niet op in water ,anders regende het lekkers gewoon af buiten
        wel in dierlijke vetten of eraf kloppen ofzo
        Ganja is my medication , ganja is my cure ;
        smoking marihuana for sure !!!

        Comment


          #5
          t klinkt wel raar,

          grOet

          Comment


            #6
            Ik ga dit uitproberen. De spint heeft aardig toegeslagen in mijn tent, ik heb een zooitje roofmijt uitgezet en om alle verontreiniging te zuiveren spreekt mij watercuring wel aan.

            Het verlies aan opbrengst neem ik voor lief, liever iets minder goede kwaliteit dan veel rotzooi !
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Ganja is my medication , ganja is my cure ;
              smoking marihuana for sure !!!

              Comment


                #8
                Heb me denk ik een beetje verkeerd uitgedrukt.....


                Ik bedoel te zeggen liever kwaliteit boven kwantiteit. Dus liever iets minder wiet die wel goed is dan veel wiet die niet lekker is.



                Nu alleen nog leren draaien met minder wiet, gooi er eigenlijk altijd hetzelfde in, ongeacht de sterkte
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  gehe same here

                  terwijl ik weet dat het niet echt nut heeft om hem zo vol te gooien, vol is vol, maarja hij kan altijd voller

                  groet

                  Comment


                    #10
                    hahaha ja hier nog iemand. Hier gaat ie ook vol ongeacht de sterkte ....en zo'n dunne is zomaar op

                    @ Flip, ik ben zeer benieuwd of dat watercuren bij jou ook werken gaat

                    greetzz

                    Comment


                      #11
                      Zo, het hele zaakje ligt sinds gisteren in een groot vat te weken. Ik ben sinds zaterdag aan het knippen geweest, telkens een gedeelte in het water en nu ligt alles erin.

                      Ik heb een grote vierkante bak genomen, wiet erin, water erin, horgaas erover om de boel onderwater te houden en nu maar weken !

                      De grootste uitdaging is om elke avond het water te verversen, zonder dat de buren er erg in krijgen. Ik moet met de tuinslang buitenlangs om mijn vat vullen, beetje raar om in de winter elke avond die slang uit te rollen

                      Ik ga in ieder geval niet meer uit stekken kweken, wat een rotzooi kan daar van komen. De spint liep vrolijk door mijn tent, waarschijnlijk nog van mijn 1ste kweek, van de aarde die ik heb hergebruikt. Ook heb ik een beetje last van meeldauw gehad, waarschijnlijk omdat ik nogal wat tegenslag heb gehad. (kachel kapot waardoor de temp op het vriespunt lag, luchtvochtigheid te hoog, luchtvochtigheid weer te laag). Dit en het ontbreken van een camera waar je wel fatsoenlijke foto's mee kunt maken hebben er ook toe geleid dat ik mijn kweekverslag niet af heb kunnen maken.

                      Vandaag een groeilamp gekocht, en tevens een klein propegatortje. Ik heb 11 zaadjes Bob Marley's best en heel veel zin om mijn 1ste zaadkweek te starten !!

                      Volgende week mijn tent schoonmaken, zorgen dat al mijn afval weg is en dan mijn tent opnieuw inrichten. Ik houd jullie op de hoogte wat betreft de watercuring, voor mijn nieuwe kweek zal ik een verslag bijhouden.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #12
                        ik was deze topic precies uit het oog verloren...

                        ikzelf heb het ook nog niet gedaan maar ik ga het ook proberen met een paar topjes in een emmer ofzo!

                        wel leuk dat jij er nu mee bezig bent!

                        kan je er foto's van maken? dan kunnen we die hier bij dit topic voegen...

                        veel succes dude!

                        grtzzz

                        Comment


                          #13
                          Ik hoop dat het gaat lukken Flip, ben zeer nieuwsgierig!

                          Greetzz

                          Comment


                            #14
                            Ik ben er niet zo voor, weinig smaak enzo, succes met het curen allesinds

                            Grtz
                            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment


                              #15
                              Ja, dat vroeg ik me ook af...
                              Heeft je wiet na het curen nog dezelfde geur/smaak?

                              Greetz,
                              zion

                              Comment

                              Bezig...
                              X