Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

watercuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: watercuring

    Hoe komt het in feite dat de opbrengst erdoor vermindert? Kwestie van te weten of er iets tegen te doen valt?

    Comment


      #32
      Re: watercuring

      De smaak , de geur, de potentie is helemaal naar de vaantjes van watercuren.
      Dit systeem word wel vaker gebruikt door commerciele kwekers, om van slechte oogsten toch maar iets te kunnen verkopen.
      Voornaamste reden waarom dit men doet is budrot-camouflage.

      groets e$ko,

      Comment


        #33
        Re: watercuring

        ik heb al wat meer bijgeleerd
        zeer cool
        tnx for the info

        Comment


          #34
          Re: watercuring

          hey dit is pas leuke info ......bedankt wij gaan het zeker ook proberen.....

          groetjes huize kaatje

          Comment


            #35
            Re: watercuring

            das pas een nuttige thread

            Comment


              #36
              Re: watercuring

              Ik Had twee zijtoppen geoogst en geknipt voor een klein experimentje. Watercuren op minischaal. De meningen over watercuren lopen nogal uiteen dus ik dacht we nemen gewoon de proef op de som. Het idee achter watercuren is dat je je toppen minimaal 7 dagen onder water houd. Het water dient iedere dag ververst te worden. Vervolgens kunnen de toppen geforceerd gedroogd worden (om toprot te voorkomen). De thc lost niet op in het water echter veel andere stoffen in de plant die je normaal mee oprookt gaan door diffusie van de plant naar het water. Resultaat een milde wiet die minder van gewicht zal zijn (nevenstoffen zijn er immers uit) maar het zelfde aantal thc. Ik heb dit nog nooit gedaan dus dit is puur wat leeswijsheid. maar ik ben eens benieuwd naar het verschil.

              Hier de miniopstelling.

              Benodigdheden:





















              Grtz


              Het watercure experiment is geslaagd de wiet is inmiddels droog en ja op, ghehehe. Van de 15 gram nat bleef er 3 gram droog over. Het had een duidelijk mildere smaak dan de traditioneel gedroogde wiet van de zelfde plant. Echter wel nog een vol en zoet aroma maar minder scherp in de keel. Doordat door de osmose allerlei stoffen uit de wiet het water in gaan blijft er minder droog gewicht over echter de thc blijft behouden dus relatief gezien heb je sterkere wiet (thc in verhouding met droge stof gewicht). Een volgende oogst zal ik zeer zeker weer een deel watercuren.







              Zoals je kunt zien zijn de trichomes nog volledig intact. De wiet zelf is bruin omdat door diffusie vele stoffen uit de plant het water zijn ingegaan. Ik kan iedereen aanraden om dit eens te proberen.
              Last edited by monty; 26 November 2010, 07:48.

              Comment


                #37
                Re: watercuring

                Goed bedacht om dat te doen met zo'n koffie geval. Ik moet wel zeggen dat het er wat minder smakelijk uitziet.
                Hoe zit het eigenlijk met de geur? Is die vergelijkbaar of ruikt het gewoon nergens meer naar?

                Comment


                  #38
                  Re: watercuring

                  zeker vet
                  Schutto In tha house

                  Comment


                    #39
                    Re: watercuring

                    Goed bedacht om dat te doen met zo'n koffie geval. Ik moet wel zeggen dat het er wat minder smakelijk uitziet.
                    Hoe zit het eigenlijk met de geur? Is die vergelijkbaar of ruikt het gewoon nergens meer naar?
                    Doordat er vele stoffen uit je wiet via osmose het water zijn ingegaan (ook een groot deel van het chlorofiel) Is de wiet bruin van kleur. De reuk is minder maar wel nog aanwezig. Smak is ook milder maar wel aanwezig. Ziet er mischien wat minder smakelijk uit maar ik kan je verzekeren het was een heerlijk zacht aromatisch sterk wietje.

                    Grtz
                    Grtz

                    Comment


                      #40
                      Re: watercuring

                      ik heb wat vragen betreft deze droogmethode, omdat ik hier nu ook tot veroordeeld ben omdat die k*t ventilator kapot is gegaan! (wiet nu vol met schimmeldraden lijken op spinnenwebben).

                      Kunnen de bakken water met wiet erin gewoon buiten staan, ook 's nachts of is het nog aan een bepaalde temperatuur gebonden??

                      ik zie in het voorbeeld dat er relatief weinig wiet in de bak zit, is het geen probleem om wat meer wiet in de bak te doen?? (heb 8 volle vuilniszakken ben niet van plan natuurlijk omdat in 1 bak te doen maar wel zo weinig mogelijk )

                      Comment


                        #41
                        Re: watercuring

                        Is het wel schimmel of kan het ook spint zijn ? Spint maakt ook webben, kijk eens goed aan de onderkant van je bladeren of je er kleine beestjes ziet lopen.

                        Het water is niet aan een temperatuur gebonden, zo lang het niet bevriest is het ok. Wel rekening ermee houden dat licht THC afbreekt, ik zou de waterbak op een zo donker mogelijke plaats zetten.

                        Je kunt de hele bak vullen met wiet, ik had helaas niet meer Wel altijd zorgen dat alle wiet onder water staat en elke dag het water verversen.
                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                        Comment


                          #42
                          Re: watercuring

                          hee spint zal het dan wel zijn ja ziet er heel vies uit kreeg er kippenvel van
                          het is errug warm en droog op de zolder
                          nja ik ga er morgen direct mee aan de slag bedankt voor je info

                          Comment


                            #43
                            Re: watercuring

                            zo de 10 vuilniszakken met wiet liggen in bakken met water
                            nog ff een paar vragen;

                            -ik heb de bakken vrij vol gepropt met wiet moest alles echt aandrukken om alles onder water te krijgen, geeft dit verder geen problemen??

                            -als je het water gaat verversen, moet je dan alle wiet er ook uit halen of kun je het water er zo uit gieten??

                            Comment


                              #44
                              Re: watercuring

                              ik heb ook een vraagje mag je de toppen met budrot op zijn geheel in het water doen ?

                              kunje watergecurde weed ook gwn drogen dan op zolder bv zonder kacheltje ???

                              Comment


                                #45
                                Re: watercuring

                                ja pleur die er maar volledig in.
                                snel drogen moet volgens my voor budrot

                                grtjs olivier

                                Comment

                                Bezig...
                                X