Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verticaal rack kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verticaal rack kweken

    Korting op 420shop
    Yop medekwekers

    ik vroeg me af of hier mensen ervaringen hebben rack/verticaal kweken? amerikanen lijken dit eerder te doen maar hier vind ik niet veel van terug ?


    ben verschillende opties aan het overwegen om te upgraden en dat is er 1 van ?

    eventueel 120x120x240 gorilla kweektent indelen in 2 heb ik 120 per compartiment,, filter enzo word dan natuurlijk naast de tent gehangen?

    cob 3590 heb ik liggen , eventueel bovenste een qauntum board nemen , kleine potjes sog vanaf zaad achtige setup veronderstel ik dan aangezien beperkte hoogte


    of is dit vragen om problemen ? kan me inbeelden temperatuur & toegankelijkheid een groot minpunt zijn ?

    groeten

    #2
    Ervaring nee, interesse ja.

    Dacht er toevallig vandaag zelf ook aan. Aangezien ik werk met een scrog wordt slechts de helft van de beschikbare ruimte effectief benut, waarom geen 2de verdieping maken ?

    Helaas heb ik maar 1,80 m hoogte beschikbaar maar wat ruimte voor een voorgroeihok zou moeten lukken.



    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Ik kreeg toestemming van meneer Rutte om onder Den Haag iets kleins te zetten.
      Gelukkig delen we de opbrengst samen, niet verder vertellen hoor!!

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Hoop dat een grapje mag mogen, anders wordt het zo saai hier toch?

      #4
      Als je de electronica kunt afschermen en de hitteproblemen kunt tegengaan, dan stem ik voor!

      Als je twee compartimenten maakt, heb je ook twee afzuigingen nodig. Je bent ook je bovenruimte kwijt, dus je zal bijna een soort lade-systeem moeten maken voor je potten. Op die manier kun je buiten de tent werken.

      Maar goed, als je zoveel moet knutselen, dan maak je in feite twee kasten op elkaar..

      Ik zie iemand 't graag doen hoor! Maar het wordt design technisch nogal lastig.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Waarom 2 afzuigingen nodig? je kan toch lucht doorvoer vanaf bijvoorbeeld de onderste naar de bovenste maken en dan enkel boven afzuigen. Lucht inlaat dan in je onderste ruimte. Het enigste wat ik vermoed dat zal gebeuren is dat de temperatuur in je bovenste ruimte dan hoger zal zijn omdat je dus de warmere lucht uit je onderste ruimte aan het inzuigen bent.

      #5
      Verticaal kweken was toch iets rondom de lamp. zoals dit?





      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Xactly, die Amerikanen schreeuwen maar dat ze alles uitvinden maar da isni he....Zwerfketels, deden we 30 jaar geleden
        Niet echt rendabel. De lamp bepaalt de uitkomst. Of er nou 100 plantjes in staan of 10

      • Bringdown
        Bringdown commented
        Editing a comment
        Dit komt allemaal van amerikaanse fora hoor https://weedseedshop.com/en/blog/gro...na-vertically/

      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Green View Post
      cob 3590 heb ik liggen , eventueel bovenste een qauntum board nemen
      Zou zeker geen quantum board doen. Die moeten 45cm boven het gewas hangen. Dat is zonde van je hoogte.

      Het dichtst erop kun je met led strips. 10cm is makkelijk haalbaar. Al moet je dan ook wel zorgen dat je planten dus min of meer even hoog zijn.


      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #7
        Al dikwijls over nagedacht, enige wat in mijn ogen rendeert is een halfpipe scrog, zo maak je de opp wat groter voor dezelfde lamp. Potten buiten de tent, ook al aan gedacht. Praktisch is het niet haalbaar en je wint er wsl amper iets mee.

        Comment


        • Bringdown
          Bringdown commented
          Editing a comment
          Volgens mij is de theorie dat je met HPS op deze manier geen licht verliest aan een reflector/kap, en je efficient met HPS licht om gaat.

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Echt efficient vind ik dat ook niet, aangezien het licht alle kanten uit gaat en je je planten continue zal moeten draaien. Licht hoort nu eenmaal van bovenaf te komen. Het licht zal ook sowieso veel sterker zijn met reflector dan zonder. En dan kan je uiteraard ook veel beter met cobs aan de slag, voor wat ze nu nog kosten. Dan zijn we pas efficient bezig.

        #8
        aha thanks aan iedereen voor de reacties, ben er zelf nu van terug gekomen lijkt me toch wat onhandig , tenzij ik een super hoge kamer had en een platform rondom :p

        Bringdown inderdaad dat is eigelijk verticaal , ik gebruikte het omdat het zo op google uitkwam
        Wietefras aha ok lijkt me inderdaad niet interessant , al had ik al vroeger contact met david(todogrowled) die zij dat ik qauntum most combineren met mijn 3590 en ze op dezelfde hoogte hangen , maar ik blijf dan bij men 3590
        beowulf half pipe scrog ook al veel aangedacht , vroeger deed ik altijd scrog , maar begin er vanaf te stappen aangezien ik vanaf zaad kweek en bij herma moeilijker te spotten is en te verwijderen

        groeten

        Comment


          #9
          Ja dat zijn dan de kunstgrepen die je moet uithalen om er nog wat van te maken. Vraag bijft, waarom je dat zou doen.

          Die quantum borden hebben volgens de marketing teksten een vrij hoge efficientie, maar dat hangt natuurlijk volledig af van het gebruikte wattage. Je kan COBs ook op een hogere efficientie draaien door ze gewoon wat minder zwaar te belasten.

          Alleen is dat doorgaans niet zo heel erg rendabel, omdat je er dan ook meer van moet kopen. Die quantum borden zijn bij die efficientie zelfs nog duurder dan COBs, maar daarvan worden ze ineens helemaal leip van hoe geweldig het is. Marketing heeft rare effecten op mensen.

          Led strips zijn vergelijkbaar in prijs met COBs, maar die kunnen wel heel dicht op de planten doordat ze het licht veel beter verdelen. Bijvoorbeeld met 112cm strips in een 120x120 tent.

          Heb zelf ook wel gedacht om twee etages te doen voor voorgroeien, maar je gaat toch nog best snel de hoogte in. Zaailingen uit laten komen en stekken laten wortelen zal prima gaan, maar als je ze tot zeg 40cm a 50cm hoog wilt laten groeien wordt het wellicht wel wat lastiger.


          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #10
            aha ok dus van de qauntum boards weg blijven , had ook al eens gelezen ze inderdaad wat overroepen zijn terwijl je op rollitup dan wel veel voorstanders hebt

            cob 3590 zal het blijven , is ook beter te combineren en zelfde hoogte

            thx mannen

            Comment

            Bezig...
            X