Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtslangen aansluiten op schoorsteen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtslangen aansluiten op schoorsteen

    Korting op 420shop

    #2
    Je wilt dus 2 slangen op 1 afzuiger aansluiten en dan uitblazen via de schoorsteen. Dan zou ik beginnen met een y-stuk voor je 2 luchtslangen op aan te sluiten, bijv. deze ;

    https://www.ventilatieshop.com/spiro...kkingen-125mm/

    Dan leg je 1 slang van 127 mm naar je afzuiger. Aan de uitblaaszijde van je afzuiger sluit je dan een stuk slang aan met daaraan een verloopstuk, kun je deze niet vinden in de juiste maat dan zul je misschien meerdere verloopstukken op elkaar moeten aansluiten, bijv. 200 naar 125 mm :

    https://www.ventilatieshop.com/spiro...eductie-125mm/

    en dan 200 naar 355 mm

    https://www.ventilatieshop.com/spiro...eductie-200mm/.

    Op het verloopstuk sluit je dan een slang van 356 mm aan die je weer op je schoorsteenpijp aansluit.

    Meer materialen kun je bijv. hier vinden ; https://www.ventilatieshop.com of in je lokale growshop.


    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Duw de slangen in de pijp en vul het op met steenwol isolatiedeken of zoiets.
      Ik duw 's zomers de slang van de mobiele airco de schoorsteen in.
      Dan scheur ik een stuk isolatiedeken af en duw dat overal ertussen en voila.

      Maarre...ik denk dat je beter je inblaas uit huis trekt, en de uitblaas de schoorsteen in doet.
      Mgoed, tis jouw feestje.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt voor je reactie, ik zat ook al te denken aan meerdere verloopstukken, maar dan wordt het een duur geintje.
        Een goed plan, om beide luchtslangen, via 2 verschillende afzuigers, aan te sluiten op 1 Y-stuk, anders kost het nog meer van de verloopstukken.

        Dan moet ik er wel uitkomen thanks

        Comment


          #5
          Moet ik per verloopstuk, zeker wel steeds weer 1 luchtslang kopen in het juiste formaat?
          Of kan ik al die verlopen achter elkaar doen, recht voor de schoorsteen?

          Comment


            #6
            Van 200 naar 200 mm moet je er een stukje slang tussen doen of even kijken of er ook verloopstukken zijn die over elkaar schuiven, of eventueel een koppelstuk zoeken. Het sluit het beste af als je ze over elkaar kunt schuiven maar ik heb er ook wel eens tegen elkaar geschoven en toen goed afgesloten met ducttape.

            Vraag ook eens in de shop voor tips of misschien hebben ze ook een restje slang voor je liggen.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Bedankt man, zal het navragen

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Ik denk dat je dan weinig capaciteit overhoudt.
                  Het is niet zomaar voor de grap dat we altijd zeggen, trek de slangen strak, hou ze zo kort mogelijk, vermijd bochten, 90graden bochten zijn uit den boze.

                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    als je bloeihok en je droogruimte in de zelfde ruimte staan is het niet nodig om de lucht uit je droogtent naar buiten te blazen wel met in iedere tent een filter natuurlijk
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Op de slaapkamer ga ik geen raam openzetten, omdat de buren dan de geluiden zullen horen, kweekspullen zien, en eventueel geur.
                        Zet gewoon de deur open, waardoor er frisse lucht de ruimte inkomt.

                        Als ik de luchtslangen aansluit op de schoorsteenpijp, dan zullen ze niet langer zijn dan 10 meter.
                        Verlies ik zo veel capaciteit?
                        Zo ja, dan moet ik een andere oplossing bedenken.

                        Deze droogtent wil ik erbij kopen:
                        https://www.greensell.nl/a-22514587/...t/#description

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                            als je bloeihok en je droogruimte in de zelfde ruimte staan is het niet nodig om de lucht uit je droogtent naar buiten te blazen wel met in iedere tent een filter natuurlijk

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Ik denk dat je dan weinig capaciteit overhoudt.
                              Het is niet zomaar voor de grap dat we altijd zeggen, trek de slangen strak, hou ze zo kort mogelijk, vermijd bochten, 90graden bochten zijn uit den boze.
                              Dat klinkt inderdaad logisch.
                              Waar ik de kweektent neer zet, is achterin de kamer, en de schoorsteen, zit aan de andere kant van de woning.
                              Hij moet dan eerst door het plafond, dan een bocht maken, naar de schoorsteen toe, en om hem aan te sluiten een kleine bocht maken.
                              Ik kan namelijk de schoorsteen, bovenin afzagen, en heb daarop aansluiten.

                              Weet jij toevallig een mogelijkheid, waarbij je de geur van cannabis nauwelijks ruikt, in de kweekruimte zelf?
                              Ik wil namelijk niet capaciteit verliezen, dat gaat weer ten koste van de temperatuur in de kweektent, en de aanvoer van frisse lucht.

                              Comment

                              Bezig...
                              X