Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtslangen aansluiten op schoorsteen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Inderdaad geen gesjouw met aarde met een DWC set.
    DWC heeft veel voordelen ten opzichte van het kweken op aarde, daarom ook deze keuze.
    Ik hoop dat ik het geluid een beetje stil houd in een Gorilla kweektent.

    De uitstoot laten komen in dezelfde ruimte waar ook frisse lucht inkomt, lijkt mij niet handig.

    Ik ga toch eerst de afvoerslangen aansluiten op de schoorsteen voor de eerste kweek.
    Mocht het tegenvallen, kan ik na deze kweek weer de boel aanpassen.
    Zo kom je steeds een stapje verder.

    Comment


      #32
      Ik wil gebruik maken van 1 luchtslang van 254 mm (maximale formaat wat past in de openingen Gorilla kweektenten), als luchtinlaat.
      Hoelang moet die zijn?
      En dus ook de vraag hoeveel cm de tent in en erbuiten?

      Comment


        #33
        mensen gebruiken een slang in de luchtinlaat omdat als je die goed plaatst,er geen licht uit en in de tent komt,is je zolder gewoon donker dan is dit niet nodig.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #34
          Mijn zolder is donker, maar ik wil de luchtslang in de slaapkamer plaatsen.
          Maar hoe zorg ik ervoor dat er dan geen licht naar binnenkomt?

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Op elke mogelijke manier
            Purschuim, kranten, oude panties, ductape, een heleboel kauwgom, je schoonmoeder, je schoonvader, je vrouw als ze niet ophoud met zeuren, je kinderen als ze niet ophouden met zeuren, je hond, je 7 katten, je vervelende buurjongetje, je vervelende buurmeisje, je v.... nou je snapt 'm wel denk ik.

          #35
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Maarre...ik denk dat je beter je inblaas uit huis trekt, en de uitblaas de schoorsteen in doet.
          Mgoed, tis jouw feestje.
          Ik wil hier even op terug komen, is dat wat je gaat doen ?

          Lijkt mij ook geen goed idee namelijk.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Het lijkt jou, geen goed idee, om met een inblaas frisse lucht de kweektent in te krijgen, en dat via de afzuiging, de boel uitblaast in de schoorsteen?

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Dat lijkt me wel te werken, ik kreeg het idee dat je verse lucht uit de schoorsteen wilde halen.
            Afblazen in de schoorsteen moet geen probleem zijn.

          #36
          Frisse lucht haal je van buiten en niet uit een andere kamer.

          Gebruik gewoon geen inblaas. Dat ding trekt vanzelf wel lucht aan.



          inlaat kun je later over nadenken.

          Begin je eerst maar eens te verdiepen in de hele DWC of ben je daar al bekend mee? Geheid dat je de eerste keer hard op je smoel gaat door kleine fouten.

          het is een strak schema en je maakt je druk om een inlaat. Ik zou me daar eens even mee bezig houden want die inlaat is in feite gewoon speelgoed. Hoeft niet perse.

          Jij maakt jezelf helemaal para ivm de geur terwijl als ik de setup zo bekijk je helemaal geen last hebt van geur. Al laat je je afzuiger uitblazen in dezelvde ruimte. Als je een deur openlaat is het goed.

          Gewoon die afzuiger in die pijp stoppen en kijken hoe het gaat. Niet geschoten is altijd mis joh.

          Je voeding, ph, ec, temp, lv spelen een veel grotere rol.

          Daar zou ik me eens ff op storten.
          Of maak een beslissing haha, pingpongbal wel niet wel niet. Wat wordt het?

          is niet lullig bedoeld ofzo maar volgens mij weet je nog niet echt wat je wilt dus laat die inlaat ff voor wat het is en go on.

          Comment


            #37
            O vast zal ik een keer een fout maken, maar ik leer er gelukkig weer van.

            Oke dan kan ik al beginnen met kweken, zonder dat de afvoer compleet is naar de schoorsteen.
            En ik zal dan inderdaad de deur open laten staan.

            Die inlaat leg ik er gewoon in, en ik zie wel of die voldoende lucht aantrekt.

            Comment


            • Sudoma
              Sudoma commented
              Editing a comment
              Ja je leert idd van fouten. Zou niet goed zijn als je dat niet deed toch haha.

              En kunt ook al beginnen ja, en die zuigt wel voldoende lucht aan bij de inlaat.

              Eer ze in de bloei staan en beginnen te ruiken ben je weken verder dus relax en neem de tijd voor lucht.

              Pssst ik heb vaker een kweek gedraaid en toen blies ik in dezelvde kamer uit en zoog die lucht ook weer aan. (Zonder act inlaat) 1x per dag zette ik een uurtje de buitendeur ff open maar dat was het dan ook met frisse lucht. Ik heb nooit wat geroken en heb op 400w hps ook toen gewoon 320grammetjes behaald met strontvoeding.

              Relax. Sommige willen 110% pro kweken maar je kunt beter eerst wat leren. Perfectioneren moet je later.

              Zolang geen licht naar buiten komt (want dat kan je de kop kosten) heb je dus nog ruim de tijd om met je lucht te puzzelen.

            #38
            Ik heb mij al veel ingelezen over het kweken zelf.
            Bij mij zou het ook mogelijk zijn om met een uur de gehele ruimte te verfrissen.

            Om tijd te besparen, zal ik eerst kweken, met de luchtuitlaat in dezelfde ruimte.

            Comment

            Bezig...
            X