Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bewateringsysteempje DIY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bewateringsysteempje DIY

    Korting op 420shop
    Click image for larger version

Name:	48645089-5048-4984-BBDA-8BD0F8F05224.jpeg
Views:	31
Size:	120,6 KB
ID:	1405457 Click image for larger version

Name:	86B13CE6-F5A8-400E-9C15-1B6A0532C5D9.jpeg
Views:	31
Size:	115,2 KB
ID:	1405456 Click image for larger version

Name:	DE3574C9-A711-4DCE-B28C-6305A40DDFA8.jpeg
Views:	44
Size:	110,2 KB
ID:	1405455
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    #2
    Prima opzet! Leuk idee ook.
    Ik ben toevallig vandaag met een soortgelijk systeem aan het knutselen gegaan; ik wil azijnzuur in de tuinslang pompen zodat mijn kraanwater een lagere pH heeft.

    Ik ga dit zelf doen door een tankje af te sluiten en er een fietsventiel op te zetten, met een slang naar buiten de tuinslang in. Dan kan ik druk op het tankje zetten met de fietspomp, die heeft toevallig een sensor. Omdat de druk op het vaatje hoger is dan op de tuinslang, zal water als het goed is niet terugstromen.

    Jouw systeem is eigenlijk ook wel prima, zolang je met kleine volumes werkt.
    Alleen een ding wat me te binnen schiet; wat als je (goedkope) timer blijft hangen? Dat hij bijvoorbeeld 20 minuten pompt in plaats van slechts 40 seconden?
    Ik zou er voor de zekerheid een lekbak onder plaatsen, die tenminste je pompvolume kan opvangen. Anders bestaat de kans dat je flesje over de vloer gaat.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      LR2
      ​​​​​​​Uiteraard heb ik een lekbak onder me potten staan, vandaag ene gekocht bij horta 41x57x7 cm.
      Daar heb ik 4 potten instaan en ik kweek op cocos.
      Dus als me timer zou falen dan maakt dat eigenlijk helemaal niks uit

      Wat is je pH waarde dan uit je kraan dat je wilt gaan afzuren?
      Je zou een terugslagklep in je systeem kunnen zetten dan weet je zeker dat het spul maar 1 kant op gaat ^^
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #4
        En als je echt technisch wilt gaan doen dan zou je een buis of slang kunnen pakken waar je water doorstroomd en een vernauwing maken , op die vernauwing een dun slangetje aansluiten (moet precies in het midden en moet kleiner zijn dan hoofdslang)

        zo creeer je een vacuum en in dit geval zou je dus je zuur aanzuigen wanneer er water door de leiding loopt.

        met een kraantje op de tank zou je kunnen regelen hoeveel er wordt aangezogen.

        Maar dit is theorie, heb dit met pneumatiek eerder gedaan alleen niet met water maar de natuurwetten lijken me hetzelfde
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment

        Bezig...
        X