Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig voor optimalisatie van DIY LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig voor optimalisatie van DIY LED

    Korting op 420shop

    #2
    Ik zou de grote tent blijven schakelen met twee lampen, ideaal als je ooit wilt voorgroeien/moederplant. Nieuwe tent om af te bloeien of te drogen. Tenminste zou ik doen wanneer ik die luxe zou hebben

    Comment


      #3
      crank it up! gewoon meer watts in de grote
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Ik zou voor de beste tent gaan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Hoe bedoel je beste tent? Ik heb atm een homebox ambient van 120x90 en dan die gorilla 120x60. Beide frames zijn hetzelfde, heb enkel de indruk dat de tent zelf van gorilla dikker is.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als je 1 tent wil overhouden doe je de slechtste weg.
          De beste hou je over dus.
          Kwaliteit ja.

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          wil ze beide draaiende houden. Weet enkel niet voor welke tent ik nieuw licht zou kopen. De 400watt van die 2x todogrowled in die 120x60 is wss overkill maar heb het gevoel dat de dekking van het licht in de 120x90 beter kan dan dan die 2 lampen van tdgrowled met 2 rijen van 4 cobs.

        #5
        normale woonkamer is meer dan 2 meter hoog,kan je makkelijk 2 ledkweekkasten op mekaar zetten.met de todoverlichting erin zou ik ze 1 meter breed en 60 cm diep maken.en dan 8 of 10 plantjes per kweekkast en dan 2 a 3 keer toppen en lekker lang voorgroeien
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Leuke comment maar hier heb ik niets aan haha tenten zijn al aangekocht dus nu hokken maken van 1m op 60cm wordt moeilijk, en zoals ik al zei wil ik max 4 planten in mijn grootste tent en 2a3 in mijn kleine. Meer gaat toch niet lukken want ik scrog mn planten. (btw mn woonkamer is maar 175cm, dan begint de muur naar omhoog te schuinen

        #6
        Misschien even bij vermelden dat beide tenten niet op zelfde locatie blijven staan dus 1 gebruiken om voor te groeien en 1 om te bloeien gaat helaas niet werken. Ik verspreid de risico's liever een beetje zodat mn hobby niet direct gedaan is als ik ooit tegen de lamp loop.

        Mijn grootste probleem is de berekening van het licht. Denk dat ik een nieuwe lamp voor de grootste tent ga maken. Vraag me af of ik beter 10 stuks van clu048 1812 gebruik, of toch voor 8 stuks van de 1818 ga of 15 van de 1212.

        Ik heb vandaag niet zoveel tijd. Maar ben beetje aan het rekenen en tekenen in autocad voor te zien welke verdeling het best lijkt. Ik post straks wel al mn tekeningen in deze topic.

        voorbeeld van 15 cobs clu048 1212 op 36.8watt:
        ce731accc332d759f5cd8a17669e7970.png
        Last edited by DerpiE; 21 May 2019, 14:41.

        Comment


          #7
          Persoonlijk draai ik liever meer COBs op een lager wattage

          Comment


          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Dus jij zou ook voor de 1212's gaan? Nadeel is dan wel dat je meer uitgeeft aan koeling. Heb hier net eens zitten kijken naar cpu koelers en die kosten toch ook rap 15 euro het stuk. En heb schrik dat 10 fans toch wel wat lawaai gaan maken.

          • WillyWally
            WillyWally commented
            Editing a comment
            Het is zeker niet de goedkoopste lamp dat is een feit

          #8
          wat denk je van deze

          www.migrolight.com/product/migro-200/

          Comment


          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment

          • WillyWally
            WillyWally commented
            Editing a comment
            Ik zou je Rubol aanraden maar dan krijg je weer een hoop negatieve reacties haha

          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment

          #9
          Ok. Ik heb eindelijk de keuze gemaakt. Het plan is veranderd; van cobs naar led strips. Was me al 2 weken aan het inlezen en na me beu gezocht te zijn voor die passieve heatsinks voor de cobs (verzendkosten waren absurd hoog) toch eens verder beginnen kijken naar die led strips.Mede dankzij Wietefras zijn comments links en rechts gelezen te hebben toch besloten van uiteindelijk iets te proberen met led strips.

          Zoals al gezegd heb ik atm 2 todogrowleds met 3090 cobs in; kleurcode 3500K. Had deze gekocht omdat ik geen zin had in verschillende lampen voor de groei en bloei.

          Nu ik mijn lamp zelf ga maken ga ik er toch voor kiezen om 3000k te gebruiken omdat die iets beter is voor de bloei. De lamp van tdg kan dan van dienst blijven voor te groeien voorlopig, misschien vervang ik deze ook nog op termijn als alles goed gaat met dit project.

          De bedoeling is een frame te maken van 110 op 56-57cm met 6 van die dubbele led strips.


          https://www.digikey.nl/product-detai...221-ND/6624005


          En dan zoek ik nu enkel nog de juiste driver. Het maken van een frame en aansluiten van alles zie ik 100% zitten, leek mij ook niet zo moeilijk na paar filmpjes gezien te hebben maar de technische kant laat ik liever door de pro's hier controleren dat ik zeker geen blunders maak.

          https://www.elpro.org/gb/320-w-ip67-...fast_search=fs

          Dit is de driver die ik DENK dat nodig is voor 6 van deze lampen aan te sluiten. Please correct me if I'm wrong. En anders mag je het ook zeggen als het wel correct is want ben nog steeds niet zeker, heb beetje de guide van ledgardener proberen volgen en zelf wat logica bij gesmeten
          Last edited by DerpiE; 24 May 2019, 19:41.

          Comment


          • Wietefras
            Wietefras commented
            Editing a comment
            Ja dat zijn de juiste strips en die driver past daar ook bij inderdaad. Op die driver moet je wel parallel aansluiten. Dus alles met Wago klemmen doorverbinden.

            Ik snap alleen niet wat je bedoeld met "de uitgangsspanning die 152-305V is". De uitgangsspanning van die driver is 48V.

          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Had vannacht nog een stuk aangepast omdat ik de verkeerde driver gepost had en die zin ben ik vergeten removen blijkbaar. Het was al laat

          #10
          Wietefras Is dat 1.5mm dat ik nodig heb om de led strips te verbinden of nog kleiner? Heb zowel de strips als de voeding binnen. Ik kom net van de zelfbouw maar had de strips nog niet zo goed bekeken en lijkt mij dat mijn 2.5mm dikte van draad iets te dik gaat zijn


          Atm heb ik dus mijn strips, voeding, wago's, morgen ga ik kijken voor mn profielen om er zo snel mogelijk aan te beginnen.
          Mijn huidige kweek is net afgerond. Zal er ook een fototje bij posten voor diegene die het willen zien, had er geen kweekverslag van gehouden maar iedereen ziet wel graag een eindresultaat denk ik

          https://cdn.discordapp.com/attachmen...605_183501.jpg
          https://cdn.discordapp.com/attachmen...605_184829.jpg

          Comment


            #11
            Ben er deze week eindelijk aan begonnen samen met een maat. Heb zelf het frame gedaan maar aangezien ik geen held ben met elektriciteit heb ik een maat alles laten aansluiten.
            Zie hier het eindresultaat: https://imgur.com/a/Cl1GgL9
            Last edited by DerpiE; 3 July 2019, 02:46.

            Comment


              #12
              Kun je je foto's ook naar JD uploaden, of lukt dat niet ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #13
                Nope sorry heb het echt geprobeerd, komt telkens die foutmelding op dat foto's te groot zijn en ik resolutie moet gaan aanpassen. Foto's zijn nu ook veel duidelijker als dat ik ze op JD zou zetten. Tzit hem uiteindelijk in de details he Heb voor imgur gekozen omdat die wel bekend is? Begrijp dat de meesten discord niet kennen en daarom niet op een link klikken waarin discord staat maar imgur is nu toch wel al ettelijke jaren oud en vrij bekend lijkt me.

                Heb nog net 20 van deze besteld https://www.aliexpress.com/snapshot/...Id=32968539911

                Het werd me toch wat te warm en hoop met deze op de Uprofielen te plakken de warmte wordt afgeleid.

                Comment


                  #14
                  En met www.fotoverkleinen.nl werkt het ook niet ?
                  (uit dit topic: Howto: Meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen)

                  Niet om te zeuren eh, ik heb het al vaker uitgelegd waarom ik het liefst de foto's op het forum zelf heb.
                  Maar als het niet anders gaat dan houd het op.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • DerpiE
                    DerpiE commented
                    Editing a comment
                    Ja ik begrijp het al eventjes dat de informatie zo niet verloren raakt.

                    Maar ik toon liever alles uitgebreid, en als ik elke foto moet gaan verkleinen ben ik voor elke post dat ik hier maak een uur bezig. Ook vind ik het net fijn dat je op die foto's tenminste kan inzoomen wat hier op het forum dan ook weer onmogelijk is zonder dat de foto wazig word.
                    Ik zou hier ook heel graag een groeiverslag bijhouden trouwens van de lamp die ik zelf gemaakt heb maar die reden heeft me tot nu toe dus tegen gehouden. (mede omdat er op mn eerste topic niet veel response was ook )

                    Ik begrijp best dat serverruimte veel geld kost, ik leg gewoon maar uit waarom het mij niet de moeite lijkt om er mn tijd in te steken. De mensen die het echt boeit zullen wel op mijn links klikken veronderstel ik dan.

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Van de andere kant: mensen die het boeit zetten hun foto's op JD.
                    Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt

                    Ik zie dat ik het al eerder gezegd heb inderdaad, excuus.
                    Ik lees bijna 1000 posts per week hier, en als ik ergens reageer ga ik dat niet eerst checken.
                    Het zal misschien nog weleens gebeuren ook.

                  #15
                  Oorspronkelijk geplaatst door DerpiE View Post

                  Heb nog net 20 van deze besteld https://www.aliexpress.com/snapshot/...Id=32968539911

                  Het werd me toch wat te warm en hoop met deze op de Uprofielen te plakken de warmte wordt afgeleid.
                  Jaja, 20 van deze dus

                  Schermafbeelding 2019-07-04 om 10.04.47.png

                  2e
                  3e

                  Comment

                  Bezig...
                  X