Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten op haspel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aansluiten op haspel

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb een verlengsnoer nodig omdat ik op die plek geen stopcontact heb. Kan ik gewoon een geaarde haspel gebruiken ? En daar de davin hobbytimer in doen ?
    alvast bedankt !

    #2
    Ja kan, afhankelijk van je stroomverbruik en draaddikte. Op de haspel of kabel staat over het algemeen wel wat het maximaal toelaatbare wattage is.

    Ohja edit: het is aan te raden om de haspel helemaal af te rollen als je veel stroom door de kabel trekt.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Yep wel ten alle tijden de haspel helemaal uitrollen!!!!

      je hebt ook haspels met aardlekschakelaars mocht er ooit iets gebeuren schakeld de haspel zichzelf uit
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Zal eerder een thermische beveiliging zijn met een bimetaal , de aardlek zit al in je meterkast

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Nee hoor gewoon met aardlek termische beveiliging zit volgens mij voortaan standaard op de nieuwere haspels

      #4
      Xactly. Meestal is het 0.75mm2 wat er op een haspel zit.
      Voor een enkele lamp kan dat wel maar het is niet optimaal natuurlijk.
      Je moet m inderdaad wel helemaal uitrollen en zorgen dat er niemand over de draad kan struikelen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        10 meter moet wel lukken a 2.5-3A , hoe langer je kabel hoe hoger de weerstand dus dan kan het varieren wat je aan stroom erdoorheen jaagt, haspel uitrollen want je maakt in principe een spoel / weerstand en dus hitte ontwikkeling.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #6
          Je zou ook een YMVK kabel kunnen leggen van 3x 2.5mm2. Of een pvc buis over de plint met losse 2.5mm2 installatie draad naar een aantal spat waterdichte opbouw wandcontact dozen. Maar beide goed vastzetten want niet geschikt voor buigen.

          Comment


            #7
            Hardstikke bedankt hier heb ik wat aan. Mocht ik nog meer vragen hebben dan zien julliehet wel !

            Comment


              #8
              Toch nog een vraag heb eigenlijk liever een stekkerdoos met 15 meter kabel. Zag er net 1 maar die was70 euro. Veder kan ik ze niet echt vinden iemand sugesties ?

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Als je zoveel meters wilt gaan afleggen zou ik zelf toch een vaste kabel trekken. YMVK Kabel is al een keer aangehaald. Een haspel moet je afrollen en dan mag de kabel al niet op een hoop opgerold liggen want dan heb je weer het effect van een spoel. 15 Meter kabel geeft zo'n rotzooi in huis, een vaste kabel kan je veel netter wegwerken.

              #9
              Kom het weekend wel even een
              kabeltje bij je leggen, heb je tijd?
              Attached Files

              Comment


                #10
                Oorspronkelijk geplaatst door Badslipper View Post
                Toch nog een vraag heb eigenlijk liever een stekkerdoos met 15 meter kabel. Zag er net 1 maar die was70 euro. Veder kan ik ze niet echt vinden iemand sugesties ?
                Zelf maken, je kan een losse stekkerdoos (zonder kabel) kopen. Dan kan je daar elke lengte kabel aan vast knuppen.
                Anders kan je een bestekkerde stekkerdoos vaak openschroeven en de kabel vervangen.
                Je kan ook een verlengsnoer + stekkerdoos gebruiken natuurlijk, het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                • Badslipper
                  Badslipper commented
                  Editing a comment
                  Het enige geaarde stopcontact is bij de cv ketel. Stekker van de cv ketel haal ik er uit daar doe ik dan een stekerdoos in. En daar steek ik de cv dan weer in zegmaar. En dan ook de stekkerdoos die naar de tent loopt zegmaar. Die wil ik netjes langs de muren laten lopen naar een plek in de kamer waar een raam is vandaar de hoeveelheid meters
                  Hoop dat het een beetje te begrijpen is haha maar indd ja kroket daar had ik helemaal nog niet aan gedacht ga gelijk ff kijken

                • Ketelhuis
                  Ketelhuis commented
                  Editing a comment
                  Ff uitvogele hoeveel watt die cv ketel gebruikt , zoals ik onder heb gepost 3600w totaal op de groep anders vliegt je installatie-automaat er uit. En dat vinden de plantjes niet fijn

                #11
                Gewoon zo rekenen, heb je langer dan 10m pak je 2.5mm installatiedraad en dan kijk je op welke groep je die aansluit en het totaal van die groep kun je max op 3600 watt uitkomen.

                lekker wegwerken met een kabelgootje.
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment


                • Badslipper
                  Badslipper commented
                  Editing a comment
                  Ga ik zeker doen

                #12
                Kijk ook op de camping/per afdeling voor stekkerdozen , dit zijn spat waterdichte spullen.

                Comment


                  #13
                  Ketelhuis even gekeken maar zie alleen de kw. Dat is 22.8 kw. Maar 1 kw is toch 1000 watt ? Dan betekent het toch dat hij bijna 23 000 watt is ? Wat zoiezo niet zou kunnen neem ik aan want dat is wrl heel veel. Snap er geen fuck van haha. Ga er maar gewoon vanuit dat 1 lamp van 600 watt wel gaat anders ff kijken. knalt hij er uit dan weet ik dat ik minder moet gebruiken op die groep er staat ook nog een tv op.

                  Comment


                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Met 23.000 watt kun je de binnenstad van Arnhem verlichten!

                  • Meglow
                    Meglow commented
                    Editing a comment
                    Ik denk dat dit slaat op de energie (warmte) die je CV kan leveren door gas te verbranden. Een CV vraag hooguit wat stroom voor de pomp, ventilator en besturing en dat komt niet snel boven de 200W.

                  • Ketelhuis
                    Ketelhuis commented
                    Editing a comment
                    Dan zou ik me er geen zorgen over maken
                    Tv zal niet veel trekken maar heb je bijv. een wasmachine of magnetron op dezelfde groep dan trekt dat al gauw 3000watt

                  #14
                  Oorspronkelijk geplaatst door groot View Post
                  Kijk ook op de camping/per afdeling voor stekkerdozen , dit zijn spat waterdichte spullen.
                  Zal is kijken bedankt

                  Comment


                    #15
                    Zit dus wel goed, bedankt

                    Comment

                    Bezig...
                    X