Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke invloed heeft infrarood van camera op je kweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke invloed heeft infrarood van camera op je kweek?

    Korting op 420shop
    Hoi hoi,


    Ik zit in de plannings-fase voor een nieuwe binnenkweek op te starten. Het is alweer meer dan 10 jaar geleden en ik ben nu dus een beetje aan de research en planning.
    Nu kwam ik bij een vraag terecht die ik niet beantwoord krijg door te googlen of te hier te zoeken. Ik zou namelijk graag een camera hangen in m'n kweektent, eentje met 'night-vision' voor de donkere momenten. Die 'night-vision' is eigenlijk gewoon infrarrood natuurlijk. Ik gebruik deze camera's over m'n hele huis.
    Nu vraag ik me dus af welke invloed deze infrarood-leds kunnen hebben op m'n kweek. Vooral tijdens de bloei dan. Want voor ons is het dan wel donker maar is het dat dan ook voor de plant?
    De infraroodstraling is natuurlijk niet zo hoog, maar wel hoog genoeg om de tent voldoende te 'belichten' zodat je duidelijk alles ziet in de camera. Het zijn een tiental infrarood-leds die rond de lens zitten waarmee je makkelijk 10m ver in de donker kunt zien. (dus zeker in een m'n tent)

    Iemand die me hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik heb ondertussen al zo veel gelezen over het lichtspectrum en infrarood dat ik bijna blind ben geworden

    Alvast bedankt voor de bijdrages!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    #2
    Tot zover ik weet heeft de plant geen last van groen licht, maar infrarood weet ik zo niet, ik zou gokken op wel last van en de nachtcamera niet plaatsen!!!

    je wacht maar tot het licht aan gaat, techfreak.

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Hahaha je bent een echte kweker als je niet kan wachten tot de lichten aan zijn

    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Hahaha @Rreppellsteeltjam en Weske Inderdaad, ben wel beetje techfreak en ook beetje te veel controlefreak. En ik plan de donkere uren in de namiddag, dus ik dacht het wel handig te vinden dat ik dan een kijkje kan nemen zonder de nachtrust te verstoren van de planten. En ook om vanop afstand (als ik niet thuis ben) even te kunnen piepen naar m'n dames

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gewone camera met groen licht, dat is wat rood licht voor ons is qua nachtzicht.

    #3
    Ik denk dat ze wel degelijk last gaan krijgen van het infrarood licht, in mijn viparspectra zit ook infrarood.

    Infrarood of infrarode straling, is voor het menselijk oog niet waarneembare elektromagnetische straling, met golflengtentussen circa 780 nanometer (nm.) en 1 millimeter (106 nm.), dus tussen het (zichtbare) rode licht en de microgolven.

    De ledbalken die ik besteld heb hebben een verhouding van 4:1:1 daar zit 2700k in 660nm en 720 nm
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Hmm, da's wel een interessante piste! Die green working lights lijken me wel iets. Want ik was van plan om een simpele 1-led bureaulampje (uit ikea) met schakelaar buiten de tent te installeren. Voor die momenten waarop je echt in de tent moet zijn maar dat de lampen af staan. (ik weet dat je dat moet vermijden, maar je hebt altijd van die 'oh shit momenten' en dan is het handig om licht te hebben)

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja klopt zeker hoor ik heb mijn schakeltijden best rot staan ik ben er eigenlijk nooit als ze uit gaan ivm met werk dus ik kan ook nooit sprayen of dergelijke snap heel goed wat je bedoeld.
      Zit er zelf ook aan te denken om zo een green workinglight te halen

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Qnq heeft groen licht in zijn kweekkelder.

    #4
    Welke invloed het heeft durf ik niet te zeggen, maar de kans dat het invloed heeft lijkt mij redelijk aanwezig.

    Volgens mij zijn er wel studies naar hoe een plant reageert op infrarood. Sommigen beweren zelfs dat licht van 706 nanometer (net buiten het zichtbare lichtspectrum,aan de rode kant dus)
    het meest efficient zou zijn voor planten in bloei (niet cannabis specifiek).

    Maar of 1 camera IR lamp nou sterk genoeg is dat dit iets uit maakt... Geen idee. Misschien kun je een kleine testronde draaien om te experimenteren?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Klopt Nederhigh
      Last edited by OudHollander; 1 September 2019, 16:27.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Onder het mom van Better safe than sorry lijkt mij dat inderdaad heel wijs.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gebruik nou gewoon groen liiiiicht, eigenwijsje, groen ledlampje er in en klaar.

    #5
    Stukje uit Wiki:

    Schermafbeelding 2019-09-01 om 17.32.17.png
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Assimilatieverlichting


    Een camera (zonder infrarood) en een groen ledlampje in je tentje zouden zonder problemen de truc moeten doen
    2e
    3e

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Joepie! Topidee! Ik was net al aan het denken om een groen ledlampje te kopen als 'working light' dus inderdaad, dat kan ik ook gebruiken voor de camera!

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      En zo simpel kan het zijn soms

    #6

    Comment


      #7
      Ik heb ondertussen de oplossing gevonden

      Kost niets en lijkt me heel erg handig!

      https://onlinetopgarden.com/nl/verli...ornet-werklamp

      Bedankt voor de tips!!
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        bestel er 10 van aliexpress voor de helft vd prijs

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Moet je er dan geen 30 weken op wachten ganjagast?

        Heb nog nooit besteld bij Ali, ben argwanend, een cheap copy of the real thing... en je moet toch lang wachten tot de levering uit het verre oosten komt, niet?

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        30 weken ghehe Zo voelt het soms wel ja, zeker als je er echt op aan het wachten bent. Ben dan ook net een kind met pakjesavond zodra het binnen is.. dat was trouwens niet het geval met die lampjes hoor Moet zeggen dat ze net zo goed werken als de real thing! misschien kwalitatief iets minder stevig.
        Als je geluk hebt dan is het met 7 dagen binnen, meestal met 14 dagen en als wat uitloopt tot 21 dagen, en als je echt pech hebt tussen 21 en 50 dagen. De pakketten kom veelal direct uit China klopt. Ook vanuit Duitsland en Rusland.

      #8
      Ze hebben zelfs verschillende modellen, heb me er ook eentje besteld

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Oh juist ja, die had ik gezien. Maar ik heb geen standaard E27 fitting in mijn tent (wil ik ook niet)
        Ik had gehoopt dat jij andere LED modellen had gevonden, misschien een knijp-versie ofzo

      • WillyWally
        WillyWally commented
        Editing a comment
        Sorry om je te teleurstellen haha
        Maar die groene werklamp bestaat ook met gewoon witte leds en daar zit een haak aan dus hopelijk hier ook.
        Is geen knijp-versie maar is toch al iets

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Haha, je hebt me niet teleurgesteld hoor Handig dat je de links erbij hebt gezet van beide modellen, zo kunnen anderen de lampen ook makkelijk vinden

        Die haak lijkt me wel iets ja, maar als er niets voorzien wordt, zal ik er zelf wel voor zorgen dat die ergens omhoog kan gehangen worden. Het dient uiteindelijk toch maar om effe snel iets te doen als de lampen uit staan. Dus zelfs gewoon omhoog hangen met een spanbandje moet voldoende zijn denk ik. Op m'n hoofd zetten wordt em niet, da's al zeker

      #9
      OudHollander Speciaal voor jou ff een foto gemaakt hier thuis in het donker met dat lampje.
      Is ongeveer 2,5 meter van de muur af.

      Geen idee hoe groot jou tent is, Maar het licht is niet super goed verspreid, wel fel.
      IMG_20190908_173318.jpg

      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Hey wat een service Nederhigh !
        Tof dat je dit even voor me wilde doen Echt top want nu heb ik er een idee van.
        Mijn tent is 120x120x200 dus dit zal perfect zijn. Leuk om te weten, bedankt!
    Bezig...
    X