Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke led 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke led 2019

    Korting op 420shop
    Beste vrienden,

    Ik zou graag de overstap naar led willen maken. Maar het is moeilijk om de knoop door te hakken en een keuze te maken welke ik nu ga aankopen. Ik zou een mooie set-up willen hebben voor een scrog kweek. drm was mijn gedacht een scrogmaster?

    Alvast bedankt.

    #2
    Even rechtsboven bij zoeken kijken.
    Weet zeker dan je daar wat kan vinden...

    Comment


    • Poemba
      Poemba commented
      Editing a comment
      Klopt, maar weinig up-to-date ervaring/uitleg. De ontwikkelingen van led staat niet stil.

    #3
    Hoe groot is je kweekruimte ?
    Pas als we dat weten valt er iets te zeggen.

    Ik kwam hier op JD dit topic uit 2016 tegen over dielamp.
    Ik weet niet of vaperke hem destijds aangeschaft heeft.

    Ze zijn wel reteduur man...pfffff
    Ik zou het er niet voor over hebben.
    Als je toch 15cm boven je gewas moet blijven kan je bijna net zo goed met T5 TLbuizen gaan kweken.
    Ik weet het niet hoor ...

    Het zal wel werken, ongetwijfeld...maar prijs en wat je ervoor krijgt...
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Poemba
      Poemba commented
      Editing a comment
      Ja sorry, mss wel handig om te weten. Ik heb een secret jardin 120x120. Ze zijn idd erg duur in aankoop de scrogmaster. Maar net daarom mijn vraag naar info. Als mensen mij iets anders kunnen aanraden ?!?!

    #4
    Al overwogen om zelf iets in elkaar te knutselen met LED bars?
    Een maat van mij heeft hier een mooi lampje mee kunnen maken.

    https://www.pacificlightconcepts.com/

    https://www.youtube.com/channel/UCH6...9FestxzUMnPA3g

    https://www.youtube.com/watch?v=XAFdc6WZF-g

    Niet al te moeilijk, niet al te prijzig.
    edit:- momenteel uitverkocht zie ik.
    Last edited by Nederhigh; 20 November 2019, 15:27. Reden: Uitverkocht
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #5
      QB boards (met samsung chips en met far red) of fluence led.. Maarruh die zijn aardig prjjzig.
      sigpic

      Comment


        #6
        Of kijk eens bij weske in zijn laatste verslag... hij heeft een zelfbouw ledstrips!

        gr,
        Ricky

        Comment


          #7
          Bedankt voor de reacties allemaal.
          Ook al is het wss goedkoper als je zelf dingen in elkaar gaat knutselen. Ik verkies toch liefst een kant en klaar systeempje. Daar electro de grootste oorzaak is van een hoop ellende, blijf ik er met mijn 2 linkerhanden doelbewust mooi vanaf.

          Had een vraag gedaan bij een led verkoop winkel. En deze kwam met het voorstel een spectrum king 400+ 90 graden. 700 eurotjes wel, maar volgens hun een topper op de markt ‍♂️

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Wat kost dat op een vierkante meter weske?

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Hoe bedoel je @Rreppellsteeltjam
            Hoeveel je kwijt bent?

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ja, Weske.

          #8
          Merci Weske ! Dat moet nog wel lukken denk ik . Dan ga nog meer eens zoeken op het web, of heb je nog een tip mss?

          alvast bedankt!

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Alie express/alibaba zijn de goedkopere leds alleen even zelf beetje goed kijken naar hoeveel watt etc etc ik heb zelf vorige week deze als extra erbij besteld en ik had al 8 balken gekocht dit word mijn eerste volledige ronde onder de balken.

            https://app.alibaba.com/dynamiclink?...areScene=buyer

          #9
          Weske bedankt nogmaals! Denk dat ik deze ook ga bestellen. Op papier ziet het er deftig uit. Sluit je ze zelf dan aan in parallel? Of laat je het zoals ze geleverd zijn. Per led bar 1 stekker?

          300W aan led.. betekend het dan dat 1 bar 300watt aan stroom verbruikt? Want als jij er dan 8 hebt hangen!?

          Bij de uitleg staat power consumption 300watt


          je neemt dan wss ook de full spectrum zoals in bijlage.

          Thanks Again
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by Poemba; 21 November 2019, 10:42.

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Die 300w moet je niet na kijken hun rekenen de aantal leds die erin zitten x zoveel wattage dan kom je erop volgens mij.

            De driver verbruikt 65w uit de muur geeft ie aan dat heb ik ook staan die advertentie zal wel verkeerd zijn want de andere waar je minstens 10 moet bestellen geeft wel goede verbruik etc aan.

            Ja ik heb de fullspectrum ik heb vandaag bericht gekregen het verzonden is ik heb het voor de 26e

          #10

          Comment


            #11
            De prijzenoorlog gaan we in europa zeker niet winnen. Maar ik blijf toch altijd wantrouwig naar waardes die hun geven aan hun producten. Led lampen lijken kwa uiterlijk allemaal wel op elkaar. Maar helaas is er meer voor nodig om een goede kweek te draaien.

            ben erg benieuwd naar u eerste kweek en wens u alvast veel succes !! Keep me posted


            Comment


            #12
            Tjah die 'prijzenoorlog'.. Ga er maar vanuit dat todogrowled ze ook gewoon heeft gekocht op Alibaba of een dergelijke site. Prijs verdubbelen en winst maken. Net zoals jou zullen er velen niet vertrouwen op de Chinese producten, terwijl het 'vertrouwde Europese product' gewoon exact hetzelfde is.

            Eigenlijk is het enige voordeel van een 'Europees product' de levertijd en het eventuele garantie-verhaal wat makkelijker is. Maar het is de vraag of je daar het dubbele voor wil betalen..?
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #13
              Woodiewood
              kroket

              Dat klopt idd wat jullie aanhalen. Wss komt de grote meerderheid van de producten uit china.

              je moet natuurlijk de juiste handelaars zoeken op zulke sites. Toevallig geen linkje die je kan plaatsen? Zou me al een pak verder helpen .

              Mvg

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment

              #14
              Hoi
              Ik weet niet of dit iets is maar ik heb een viparspectra tc 600 aangeschaft voor 288 euro.
              gisteren opgesteld en het ziet er goed uit.
              Van opbrengst of dergelijk nog geen ervaring , ben pas gestart met de eerste kweek.
              Maar ik hoor hier die er ook een hebben dus????
              Ter info.

              Comment


                #15
                Ik doe het met g-bars van g-tools, 3 full spectrum bars van 50 watt elk en twee secret jardin led bars van 26 watt. Heb je meer een zonlicht gevoel met full spectrum. Ik vind die kleurtjes niet zo aangenaam. Maar ik moet m’n 1e ronde nog afronden. Zijn ook niet zo gevoelig, mogen nat worden.

                Comment

                Bezig...
                X