Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dichting deuren zelfgemaakte kweekkast of kleerkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dichting deuren zelfgemaakte kweekkast of kleerkast

    Korting op 420shop
    hallo,
    Ben aan het nadenken een kast te bouwen of kleerkast om te bouwen van +-120x60x200 met daarin tgl 220 citizen of tgl 220 3590 (trouwens nu outletprijs...).
    Wat ik me afvraag bij de deuren...hoe maken jullie die luchtdicht bij sluiten zodat kweekruimte vaccuum is,lucht dus niet ontsnapt, moet volledig afgesloten zijn?










    hallo
    ik denk dat ik ongeveer weet wat ik wil wat betreft kast,belichting... zelfbouwkast of kleerkast 2de hands afmetingen +- 120 x 60 x 180 met TGL 220 citizen of TGL 220 3590.
    Wat ik me afvraag ... wat moet er gebeuren of aangepast worden zodat deuren goed afsluiten en kweekruimte vaccuum blijft,circuit gesloten is...
    veronderstel dat ik kleerkast koop moet er toch zeker en vast aangepast worden?

    tips zijn welkom

    grts Dragonfly











    #2

    Comment


      #3
      Luchtdicht niet super belangrijk, met een afzuiger heb je toch onderdruk. Dus er ontsnapt als het goed is geen geur.

      Lichtdicht wel belangrijk. Als je 10 min in je kast kan staan zonder ergens een klein kiertje licht te zien is het goed.

      Het kleinste beetje licht kan al teveel zijn.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Zoals Nederhigh zegt, luchtdicht is niet belangrijk, lichtdicht wel. Tenzij je met CO2 of overdruk gaat kweken maar daar ga ik niet vanuit

        Lichtdicht maken..
        Makkelijkste is een paar latjes tegen de binnenkant van de kast lijmen/timmeren/schroeven. Als je zorgt dat er een klein beetje ruimte tussen de latjes en deur zit, kan je daar een tochtstrip tegenaan plakken.
        Neem wel een rubberen strip, die schuim dingen kunnen alsnog licht doorlaten.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #5
          Topic verplaatst naar het forum de kweekruimte.
          Omdat het over een kweekruimte gaat.

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X