Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drooghok restlicht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Drooghok restlicht

Korting op 420shop
    Ik ben bezig een nieuw kweekhok te bouwen echter wil ik deze keer mijn drooghok eraan vast maken zodat ik deze ook kan ventileren met mijn huidige afzuiger. Het kweekhok op zichzelf is nu aardig naar wens, ik ben nu aan het kijken waar ik zaken als filter, reservoir en lamp ophang. Nu is het hok nog lichtdicht echter ik zit eraan te denken om naast het kweekhok een extra ruimte te creëren van 70x70cm. Hier past dan precies mijn droognet in. Vanuit dit hok wil ik dan een opening maken naar mijn kweekhok (125mm) zodat de lucht uit het drooghok via mijn filter in het kweekhok de ruimte verlaat. Echter zal hierdoor wat licht vanuit mijn kweekhok de droogruimte in lekken. Hier kan ik wel een plaatje voor zetten zodat er geen direct licht binnen komt maar 100% donker zal het niet zijn. Is dit een probleem voor het drogen? Want dan zal ik van die g-tools luchtinlaten of iets vergelijkbaars er in moeten zetten wat ik om de prijs liever niet doe.
    Power Plant, Critical XXL & Blackberry Gum | Cookies&Cream + Amnesia

Waarom droog je niet in het kweekhok of stoom
    je gelijk door naar de volgende ronde.....

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik heb nu steeds 2 of 3 planten staan, ik wil niet boven de 5 totaal komen (boeit eigenlijk niet i.v.m. kunstlicht etc. maar toch). Ik kan mijn drooghok dan steeds gebruiken als drooghok maar ook om te ontkiemen en de eerste weken groei. Het idee is eigenlijk om in de loop van het jaar een tweede LED te kopen zodat ik steeds kan voorgroeien/drogen in het ene hok en afbloeien in het andere hok

• Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Aha, ik snap het helemaal! Succes!!

Ik zou verwachten dat een heel klein beetje licht bij het drogen niet zoveel uitmaakt. Direct licht en UV licht wel..

G-tools inlaten kan je zelf ook namaken met bijvoorbeeld een lucht-muurdoorvoer en einddeksels voor regenpijpen.
    Je kan ook met plankjes een labyrint bouwen waar geen licht doorheen komt.
    Of simpel met lamellenroosters + koolstofdoek (filterdoek) werken, zal niet 100% lichtdicht zijn, voor drogen wel voldoende denk ik.

Maar.. als je ook gaat groeien in het drooghok is het dus wel heel belangrijk dat de overgang volledig lichtdicht is.. Je wil niet dat het 18/6 lichtschema van het groeien je 12/12 schema voor het bloeien verstoord.
    - Kweekverslag: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

• Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Het punt is dat ieder op zijn eigen manier droogt
      als het maar donker is en de lucht zo rond de 50%
      aan vochtigheid, Dat is ideaal maar ik maak me nooit
      zo druk, de één droogt in een oud vissersnetje, de ander
      legt het donker op een schap, of wordt opgehangen op de
      kop.

Ik geloof niet dat het qua smaak veel uitmaakt als het
      in potten wordt gedaan met een redelijke luchtvochtigheid

Denk dat je best een appartement ruimte maakt om
    voor te groeien en te drogen dat gaat de minste problemen geven

als er ook maar iets van licht in de donkere periode
    doorlekt is het om zeep

hahaha zelfs niet gezien

bedoelde apparte ruimte (verdomde woordenboek )
    Last edited by Jura; 25th December 2019, 21:22.

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Een compleet appartement is misschien een beetje overdreven

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X