Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N00B wil tent van 120x120x220cm met LED neerzetten en heeft veel vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    N00B wil tent van 120x120x220cm met LED neerzetten en heeft veel vragen

    Korting op 420shop
    ***Aangepaste post........

    deel 1 tent, hoogte, potinhoud
    deel 2 stroom, warmte
    deal 3 zaden, toppen
    deel 4 organische voeding, preventief kuren, hoe vaak en wanneer


    Mijn maandelijkse coffeeshopkosten lopen veel te ver op en m'n spaargeld wil ik niet oproken...

    Het idee is om een tent van L120x B120x H220cm of hoger. neer te zetten. De ruimte leent zich hier perfect voor. Er zijn 2 deuren en 2 ramen. De ramen zullen in de late herfst en winter dicht zijn vanwege de buitentemperatuur en dat de kamer onverwarmd is. Onverwarmd in de winter met de ramen dicht is het ongeveer 10-12graden. Ik heb geen idee hoe een ingerichte tent kwa positionering van lampen, het ophang mechanisme hiervan en afzuiger enzo binnen uitziet.
    • bestaan er tenten van 240 of 260cm hoog?
    • staan de afzuiger en het filter in of boven op de tent?
    • kan de hoogte van de tent voor meer opbrengst zorgen, iets langer doorgroeien voor grotere planten?
    • is er een verschil in opbrengst bij 11ltr of 18ltr potten?
    • zijn 11 of 18ltr potten groot genoeg?
    Er is 1 geaarde en 1 niet geaarde stekkeraansluitingen in de kamer.
    • wat is de max. veilige hoeveelheid stroom die uit een stopcontact kan komen?
    • hoeveel warmte zal de lamp en afzuigers bij elkaar genereren? (kamer is onverwarmd in de winter moet ik proberen de warmte vast te houden)
    Over de soort zaden twijfel ik nog: regulier gefeminiseerde zaden (18uur groei, 12uur bloei) of autoflowers XXL van Growerschoice. Gefeminiseerde zaden kan je toppen. Bij autoflowers wordt dit afgeraden als ik internet moet geloven.
    • leveren getopte planten meer dan ongetopte XXL autoflowers op?
    • is er een verschil in het kweekschema tussen gefeminiseerde en autoflowers?
    • heeft het invloed op de opbrengst als je bloeiende autoflowers 16 of 18uur ipv 12 uur licht geeft?
    Ik wil op een organische manier kweken. Hiervoor ga ik aarde met wat toegevoegde kokosvezel en als voeding een aantal Healthy Start 12-8-8 organic fertilizer tabletten gebruiken. Deze lossen langzaam in 6 tot 8 maanden op. Het huis waarin ik woon is 100 jaar oud en voorzien van verschillende soorten mijt en ongewtijfeld spint.
    • kan ik de gebruikte aarde op deze manier blijven herbruiken?
    • welk organisch wortelgroei supplement raad je aan?
    • kunnen de planten op deze manier overvoedt worden?
    • hoe kan ik de ph en ec waarde van de aarde testen?
    • welke preventieve kuren adviseer je met deze aarde setup?
    • in welke week moet ik preventief roofmijt gebruiken om spint te voorkomen?
    • is het noodzakelijk om per oogst meerdere keren roofmijt te gebruiken en/of kuren?
    • als ik de aarde wil herbruiken moet ik deze dan spoelen?


    edit: sorry guys, misschien hebben jullie dat ook wel eens dat je doorslaat in je idee en te overenthousiast ervan wordt?!?!?
    Last edited by TB303; 27 June 2020, 18:33.
    ...

    #2
    Sorry ik ga je niet helpen... beetje groot he? Daar is dit forum niet voor...

    1x1m is groot zat en kan je 1.5kg per jaar uit halen.

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      Een tent van 120x120 is toch niet groot ?

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Jura tekst is aangepast was 240x240?

    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      als hij er in gaat zitten valt het toch wel mee hehe

    #3
    Last edited by EasyW; 27 June 2020, 19:13. Reden: topic starter heeft de maten aangepast
    2e
    3e

    Comment


      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Rickysticky View Post
      Sorry ik ga je niet helpen... beetje groot he? Daar is dit forum niet voor...

      1x1m is groot zat en kan je 1.5kg per jaar uit halen.
      1,5kg van 1x1m op jaarbasis had ik niet verwacht....5 plantjes per keer?
      heb de afmetingen verkleind, was iets te enthousiast en het moet wel leuk blijven ja
      Last edited by TB303; 27 June 2020, 17:22.
      ...

      Comment


        #5
        Denk dat Rickysticky het formaat van de kamer waarin je de tent wilt zetten verwart met het formaat van je tent.

        Als je er ff overheen skimt lijkt het net alsof je 2x 600W hps wilt gaan gebruiken in een ruimte van L280xB260xH290cm. Maar vgm is dat niet zo..

        Je hebt een hele waslijst aan text en vragen. Maar als ik het goed begrijp wil je een tentje van max 120x120 inrichten.
        Volgens mij moet dat kunnen voor hobbymatig kweken voor eigen gebruik toch?

        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Jura
          Jura commented
          Editing a comment
          Inderdaad zal zo iets zijn

        #6
        Nee in de openingspost waren de afmetingen groter. Door mijn schuld is het niet duidelijk. Ik heb de afmetingen aangepast na de eerste 2 reacties. Heb me niet goed genoeg ingelezen om te weten dat je met 1x1m per jaar tot 1,5kg kan oogsten.....

        Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
        Denk dat Rickysticky het formaat van de kamer waarin je de tent wilt zetten verwart met het formaat van je tent.
        Als je er ff overheen skimt lijkt het net alsof je 2x 600W hps wilt gaan gebruiken in een ruimte van L280xB260xH290cm. Maar vgm is dat niet zo..

        Je hebt een hele waslijst aan text en vragen. Maar als ik het goed begrijp wil je een tentje van max 120x120 inrichten.
        Volgens mij moet dat kunnen voor hobbymatig kweken voor eigen gebruik toch?
        Nee, geen 600W HPS meer voor mij
        Het is nogal veel tekst met vragen geworden... ik ga nog ff editen en bewerken
        Last edited by TB303; 27 June 2020, 18:07.
        ...

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ah, ja dat kan natuurlijk ook nog srry rickie!

        #7
        Zoekfunctie op het forum gebruiken en kweekverslagen doorlezen. Als je daarna nog specifieke vragen hebt, wordt je hier graag geholpen. Is ook handiger voor jezelf......25 mensen die reageren met 25 meningen

        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

        Comment


          #8
          In 2uur heb ik al meer gepost dan in de laatste 4 jaar. Op weg naar sectie kweekverslagen (TY)
          ...

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik wilde al opmerken dat je de afgelopen 6 jaar dat je hier lid was duidelijk niet doorgebracht hebt met topics van anderen lezen ook.

          • TB303
            TB303 commented
            Editing a comment
            nee niet echt... meestal stoned onderuit op de bank ...

          • Nonsense
            Nonsense commented
            Editing a comment
            wel eerlijk

          #9
          voorbeeld van tent ( tent hoger maken geen probleem , daar heb ik een oplossing voor met aanzuig stukken van gtools )

          https://www.greensell.nl/a-54377721/...r/#description

          en led

          https://www.mars-hydro.com/led-grow-...led-grow-light

          afzuiging

          https://www.ventilatieshop.com/venti...r-150mm-160mm/
          Last edited by Jura; 27 June 2020, 18:51.

          Comment


            #10
            Alles te vinden op google, succes!!
            of bovenin bij vakje zoeken bij JD.......
            Last edited by Ipie; 27 June 2020, 18:59.

            Comment


              #11
              meet de temperatuur in de kamer,komt ie nu al in de buurt van de 30 graden dus 28 of 29 dan gaat kweken in die kamer in de zomer moeilijk worden
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


              • Jura
                Jura commented
                Editing a comment
                in de zomer periode altijd moeilijk , enkel de extreme temperaturen is niet altijd 30 graden buiten .

              #12
              Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
              meet de temperatuur in de kamer,komt ie nu al in de buurt van de 30 graden dus 28 of 29 dan gaat kweken in die kamer in de zomer moeilijk worden
              Verwacht op z'n vroegst eind augustus aan de slag te gaan. Nu zoveel mogelijk info tot me nemen, vragen stellen en afwegingen maken: welke voeding (organisch of niet), welke aarde soort, meerdere 11ltr of 5 20ltr potten, scroggen, toppen, dubbel toppen enz....
              ...

              Comment


                #13
                Thanks voor de links! De keus voor de lamp is gemaakt.

                Nergens kan ik terugvinden wat het reflectiepercentage is voor witte tenten zoals van Phantom. Iemand ervaring met witte, zilver en diamant tentvoeringen?

                Is het aantal m3 voor het koolstoffilter groter, gelijk of kleiner aan de afzuiger?


                ...

                Comment


                  #14
                  wit zoals phantom tent is zeer goed
                  en als je de tent wilt verhogen heb ik daar een oplossing voor met luchtinlaat van G-tools

                  G-Tools_Luchtinlaat.jpg








                  koolstof filter iets groter dan afzuiger ( bv afzuiger 400 m3 - koolstof filter 450/480 )


                  deze tent is iets hoger en ook van goede kwaliteit


                  https://www.greensell.nl/a-60071549/...r/#description
                  Last edited by Jura; 1 July 2020, 07:51.

                  Comment


                  • TB303
                    TB303 commented
                    Editing a comment
                    Thanks again! De tent van phantom is 215, het. plafond 270-280. Vraag me af of het langer voor groeien om ze langer te krijgen het in opbrengst waard zal zijn? Cyclus duurt minimaal een week langer, of niet? Moet je in de tent knippen en plakken om te verhogen? Krijg geen beeld voor, ben ook geen techneut, in gedachte voor me hoe dat zou werken...... Is er verschil tussen de lange smalle ronde en die compactere meer appelvorm filters?
                    Last edited by TB303; 4 July 2020, 20:28. Reden: juiste hoogte van de tent...

                  #15
                  Last edited by Jura; 1 July 2020, 11:49.

                  Comment

                  Bezig...
                  X