Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek de perfecte lamp, kan er mij iemand helpen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik zoek de perfecte lamp, kan er mij iemand helpen?

    Korting op 420shop
    Hallo, ik zoek de perfecte lamp , en loop eventjes verloren in alle modellen.

    Ik zou maximum 500 euro aan de haak willen hangen.

    De ruimte is 2x3 meter ongeveer waar er 6 plantjes centraal zouden staan.

    Alle tips welkom , weet nog zeer weinig over cobs , zelfbouw, e.a.

    chinese en hps hebben we geprobeerd en zou ik niet meer willen gebruiken .

    met balken , centraal, 2 langs elkaar, tips over merken e.d. Zeer gewaardeerd, dank bij voorbaat !!

    zie nu dat mars hydro veel modellen heeft en goed van prijs , maar welkeen dan. Zeus hier ook gelezen maar is 1000 euro. Dus alles onder de 500 met ruime lichtspreiding zou ik wel in geintresseerd zijn.
    Ganja always does the trick.

    #2
    G bars of weske bars, , de ene bij g tools en de andere uit china, weske heeft in een van zijn vorige verslagen een screenshot staan, daar staat de naam van de verkoper op ali in, daar moet je op zoeken want de links werken niet meer.

    Die uit china zijn stukken goedkoper en werken prima, en je kan verschillende lengtes en lichtfrequenties krijgen.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, 4 g bars van 50 watt en een connector en een stekkerkabel, kost ongeveer E 475, voor oppervlakte 80 x 60!
      Dus kijk maar even op alibaba voor weske bars.

    #3
    denk dat je er niet gaat geraken voor 500 euro , voor die oppervlakte
    of ben ik mis lees dat de plantjes centraal zouden staan !
    over welke lichtspreiding gaat het ?
    is het de bedoeling dat je rondom de 6 plantjes kan ?

    ook rekening houden met de afzuiging voor die ruimte , zal ook niet mis zijn !!!
    Last edited by Jura; 12 July 2020, 17:59.

    Comment


      #4
      Rreppellsteeltjam dank u , zal effen opzoeken . Ben nog ne goeien in ali opzoekwerk .@Jura idd om errond te kunnen dus eigenlijk een grote m2 zal er meer op trekken qua lichtoppervlak. En afzuiging valt goed mee hoor, heb wel tgoedkoopste genomen voor 800m3. Thx voor de reacties !
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #5
        1000W hps en klaar...
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Aansluitingen die geklemd worden mag je ook niet solderen.
          Daar gaat het wel vaker fout.

          Dat 1000W hps was ook alleen omdat ik zomaar wat wilde roepen.
          Het verbruik van 1000W HPS is net zo hoog als van 1000W led.
          Alleen kan led iets meer opbrengen, maar wel tegen een meervoud van de aanschafprijs van hps.

          (LEd en COB hebben ook een EVSA net als HPS alleen zit die vaak ingebouwd)

          HPS, COBS, LED, TL, Spaarlampen, ze zijn allemaal even gevaarlijk als je het niet goed aansluit, alleen TL en spaarlampen worden niet zo warm, maarja .. dan moet je er wel erg veel ophangen.

          Je moet niet alleen rekening houden met de oppervlakte die je wil dekken, maar ook met je kweekmethode.
          Wil je scroggen dan heb je de toppen op dezelfde hoogte, en dan voldoen de meeste leds.
          Wil je niet scroggen zul je een lamp met voldoende power moeten hebben die op (bijv) 50cm boven de plant toch nog voldoende licht geeft voor de toppen die een meter van het licht afzitten en daarbij geen bleaching veroorzaakt op de toppen die dichterbij zitten.

          Zou ik iets nieuws voor de kelder zoeken dan zou ik dat zelf bouwen, met cobs.
          Niet de highpower cobs, vanwege die bleaching, maar meerdere cobs met iets minder intensiteit.
          voorbeeld: Ik zou liever voor 9x 3070 cobs gaan op 120x120 dan voor 4x 3590

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ah wist ik niet van dat solderen , kon niet anders of slecht aflopen dan . Geaard huis wel dus gebeurde er niet veel , hier is dit anders... terug een hoop info alweer , ga alles es goed onderzoeken, zit dan met een verhuis eind dit jaar , dus ga ik wel nog enkele kweekjes met deze lampen doen. En dan een beslissing nemen. Thx!

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          QnQ Om nog even terug te keren op scroggen of niet , ben dit nu aan het testen . De ene plant bij de andere leent zich graag om te scroggen, de andere niet , toch ? Nu de 2 e kweek wel eens getopt, maar verder gerust gelaten om het verschil eens te zien bij de vorige ronde, die scrog was. Zoek je dit op voor je ze zet of probeer je ze gewoon en lukken ze allemaal uiteindelijk wel? Ik hou wel een verslagje bij van elke soort... en inderdaad die cobs zien er wel goed uit he, staat wel in top 3 voorlopig.

        #6
        Heb hier dit gevonden , mss dat Weske me kan verder helpen of het zoiets is van hem ? Old dawg klinkt alleszins chinees dat voor mij lol, ben ni goed mee... ff opzoeken of ik iets vind erover..

        https://m.dutch.alibaba.com/p-detail...ailShare%22%7D
        Last edited by Wesley pipes; 12 July 2020, 20:28. Reden: Link vergeten
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Ik heb losse balken en zelf een frame gemaakt ik denk dat dit wel in de buurt komt ik zou wel kijken of er samsung leds in zitten dat zijn op het moment de betere...

          https://m.dutch.alibaba.com/p-detail...295f3a16kIourH

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          En ff checken of ze iets van een roHs verklaring hebben.
          Chinese verkopers willen je nog wel eens voor de gek houden..

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Heb wel al veel gekocht op aliexpress maar niet op alibaba, gaat dit ook zo gemakkelijk? Merci voor de tips!

        #7
        gewoon een e vsa kopen van 600 watt heb een van de eerste gekocht van een tuinder die op 220 liep en na 9 jaar aan een maat gegeven daar draai ie nu ook al een paar jaar en dan flink sparen tot je 4 balken van 200 watt led van todoledgrow ken kopen daar beschijn je 220 breed en 1 meter diep goed mee.je ken beter eerst leren kweken voordat je zulk duur spul aanschaft.led is geen wonder middel
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Inderdaad , zou uiteindelijk wel willen weten wat het beste resultaat kan zijn met de lampen die ik heb nu. Eerste kweekje maar rond de 200 gr, ruimte voor verbetering he. Als ik nu 3 rondes na elkaar maar dat resultaat behaal, met verschillende technieken en voeding toegepast, zou ik toch beginnen twijfelen aan de lampen en minder aan mezelf. Todoledgrow ook erns opzoeken , thx!

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          joremkrank beetje zitten opzoeken een deftige e vsa vragen ze ook al 160 euro voor... goedkope ballast 55 maar zie ik dan niet meer zitten, maar evsa 180 hier? weet jij ergens een set goedkoop staan?

        #8
        Ik zoek al heel lang de perfecte lamp.. Voor de goeie prijs dan ook he
        Deze week tot de conclusie gekomen dat de perfecte lamp voor mij niet bestaat en dat ik gewoon een knoop moet doorhakken.


        Ben nu bezig met een DIY projectje met 3000/5000k strips.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rd#post1525003 Dit is hoe dat ontstaan is trouwens..
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Sorry

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Superveel info, die rubol vond ik k wel interessant , en zelfbouw ook al zeker. Thx Nederhigh

        #9
        deze is perfect voor jou oppervlakte , de prijs valt ook mee vind ik

        https://www.mars-hydro.com/led-grow-...led-grow-light


        deze ga ik bestellen ( 2stuks )

        https://www.migrolight.com/product/m...+%2B+red+Osram
        Last edited by Jura; 13 July 2020, 06:14.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Wat reclame al niet kan doen he

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Idd QnQ , maar raar is dat hij alle andere lampen ook reviewd , en aanprijsd, maar dan zijn eigen lamp ook op de markt brengt? Ben nog ni heel goe mee in zijn verhaal...

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Hij zal daar wel wat aan overhouden he..
          Net als cnnbs die goeie reviews schrijft als je schuift.

        #10
        Op nr 1 voorlopig, zal mss wel nog veranderen in de komende maanden , hopelijk zakken in prijs ook!

        https://www.migrolight.com/product/m...iii-bar-light/

        Voor dat geld zou ik wel iets beter zelf kunnen samenstellen maar heel nieuwe wereld voor mij. Todogrowled vind ik maar rare site en duur ook. Die samsung panelen van rubol zien er al gedateerd uit, al bestaan ze mss maar nog maar net, vind ik nu na een paar dagen ..

        Op plaats 2 zou ik 6 of 9 cobs willen plaatsen verspreid over 2x1m , daar ga ik nu over inlezen !
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #11
          Wat is nou precies je kweek oppervlakte dan?
          De ruimte is 2x3m en je wilt cobs verspreiden over 2x1m.
          Denk dat het handig is om het oppervlakte te bepalen dat je gaat gebruiken voor het kweken.
          Ik zou dat dan ook aschermen met iets van reflecterend materiaal, of een witte plaat ofzo.
          Aan de hand daarvan kun je goed bepalen wat voor lampjes nou goed bij jou passen.

          Als je kweekruimte 2x1m zou zijn, dan heb je denk ik wel 2 van die 240W, en 2 120W array's nodig. Dan zit rond de 1900 euries..
          Al hoewel het lastig te bepalen is, Want op een meter kom je eigenlijk wat ongelukkig uit met die array's.

          Die Quantum boards van Rubol zijn qua efficiency niet gedateert. Maar ik zou ze niet draaien op vol vermogen. 100W per board is redelijker.
          Vind wel dat ze qua spectrum wat onder doen. Dat zou je kunnen oplossen door er wat van deze strips doorheen te mikken:

          https://www.rubol.nl/product/rubol-s...p-50w-diy-kit/
          https://www.rubol.nl/product/1x-rubo...red-led-strip/

          En dan heb je ineens bijna precies hetzelfe als die Migro Array's. behalve dan dat het geen strips maar boards zijn.
          Lichtverdeling van boards is wel minder goed dan van balken/strips.
          Last edited by Nederhigh; 18 July 2020, 13:38.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • WillyWally
            WillyWally commented
            Editing a comment
            NederhighWesley pipes
            Ga je lang kunnen wachten want ik hou geen verslagen bij haha
            Heb net een week geleden Bubble Gum van Serious Seeds geplant.
            Ik zit met 13 omdat ik nadien farred apart heb bijgekocht terwijl m'n kweek al draaide.
            Moest ik nu herbeginnen zou ik die meteen in de mcp integreren wat ik trouwens ga doen als ik naar de 24 ga.
            https://www.rubol.nl/product/rubol-mcp-12-m-v2/
            Hiermee zit je aan 240w en een kleine 330€ eens je de btw er bij telt.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Maar wel in een vast paneel hier. Zou ik daar genoeg spreiding mee hebben? 2 is dan alweer over mijn budget dan. Denk dat losse cobs toch mijn voorkeur geven dan, denk ik....

          • WillyWally
            WillyWally commented
            Editing a comment
            Je vroeg gewoon de prijs he lol
            Ik vind 240w zowiezo veel te weinig voor een ruimte van 2 op 3.
            Je kan 1000-1200w kwijt per vierkante meter...

          #12
          goed nadenken !!!!!!!!!!!!!!!!!

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Inderdaad! En er meer of een nachtje laten overgaan... wie weet komt er binnenkort nog iets nieuwer en goedkoper op de markt.

          #13
          En ben je er al uit Wesley pipes ? Ik ben ook maar alvast begonnen met zoeken, hoop dan in September wel klaar te zijn. Op dit moment neig ik naar strips of CObs.
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            De zoektocht gaat verder , balken of cobs geven nu de voorkeur , al heb ik nog weinig opgezocht over strips . Moeilijk en veel keuze he. Hopelijk valt er iets die uitspringt uit de bus, zal ik zeker posten dan!

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Ja dat is inderdaad niet zo simpel, ik denk dat strips wel de goedkoopste oplossing is om eerlijk te zijn.

          #14
          zou dit iets waard zijn ?

          zit met een kapotte lamp en zoek eigenlijk sneller iets dicht ook ..2-300 euro. zou ik dan later gebruiken als groeilamp misschien.
          1000W Volledig Spectrum LED Kweeklampen / Kweek verlichting, van LUMERI.
          Last edited by Wesley pipes; 21 July 2020, 10:45.
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            1000w opbrengt voor 250w verbruiik. Deze lamp heeft het energieprobleem opgelost!! Infinite energy maybe ff snel iets van rubol of mars dan?
            Last edited by Nederhigh; 21 July 2020, 11:16.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Had een licht vermoeden . Een van de weinige belgische makers, ofwel moet ik beter zoeken...

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Ik ben al ver gekomen in mijn research naar cobs en led strips, t is mogelijk om voor minder dan 200 euro een 200w lamp te bouwen die minstens 30.000 lumen geeft. dus ik zou toch eerder daar naar zoeken dan iets wat al kant en klaar is. De mogelijkheden zijn ook eindeloos.

          #15
          Ja die Migro zijn wel het efficientste. 2.4 tegenover bijvoorbeeld 1.9 voor de beste cobs.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Italbri dat wou ik idd vermijden met de balken van migro. Nu bij de test was de verste ( en slechtste) uithoek nog verrassend sterk van de mars hydro , dus straalt hij redelijk breed maar ook diep, wat leuk is !

          • kapsalon
            kapsalon commented
            Editing a comment
            Ze hebben de Mars SP250 getest en die heeft een par van 1,8, niet slecht maar niet zo goed als de 2,4 van Migro en net iets minder voor andere recente lampen.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Idd kapsalon maar sp3000 is het nieuwste en verbeterd met extra rood , tschijnt dat hij veel beter scoort dan 250
        Bezig...
        X