Help luchtvochtigheid te hoog!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • SmokeyHaze
    Elite Stoner
    • Jan 2011
    • 141

    #1

    Help luchtvochtigheid te hoog!!

    Korting op 420shop
    Hej,

    ik zit met het probleem dat men rv% te hoog ligt,
    men plantjes staan nu al 2weekjs id bloei en krijg de rv niet lager als 70%.

    Hoe komt dit? In de groei heb ik constant handdoeken moeten hangen om ze naar 70-80% te brengen en nu hangt er niets in en blijft het procent rond 70 hangen.

    Iemand oplossing buiten dure luchtontvochtiger kopen???????
    FF bij vermelden dat de ruimte waarin de tent zich bevind afgewerkt is met hout
  • kroket
    Moderator
    420 MemberLucky MemberModerator
    • Apr 2010
    • 1915

    #2
    Re: Help luchtvochtigheid te hoog!!

    Verwarming even een paar uurtjes aan in dezelfde kamer doet de LV drastisch dalen..
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment

    • Quattro
      Grower
      • Jan 2011
      • 669

      #3
      Re: Help luchtvochtigheid te hoog!!

      Hoe groot is je ruimte en heb je je afzuiger aan wanneer de lampen uit zijn?

      Gr Quattro

      Comment

      • SmokeyHaze
        Elite Stoner
        • Jan 2011
        • 141

        #4
        Re: Help luchtvochtigheid te hoog!!

        De ruimte is niet zo vrij groot denk 20-25m3
        en de afzuiger staat 24/24 aan

        Comment

        • Quattro
          Grower
          • Jan 2011
          • 669

          #5
          Re: Help luchtvochtigheid te hoog!!

          Hmm, dit is toch best een grote ruimte. LxBxH 3x3x2,4 meter ofzo. Hier heb ik absoluut geen ervaring mee. Een verwarming om het te verdampen en een grotere afzuiger misschien. Tevens schone lucht van een andere ruimte aanzuigen die minder vochting is.

          In ieder geval succes met je probleem. Dat dit snel opgelost mag zijn, het zou zonde zijn wanneer je toprot krijgt.

          Grtz Quattro

          Comment

          • SmokeyHaze
            Elite Stoner
            • Jan 2011
            • 141

            #6
            Re: Help luchtvochtigheid te hoog!!

            ja zoiets is de ruimte, de buisafzuiger is krachtig genoeg maar zal id mss lucht van ergens anders moeten binnenhalen,
            doe soms het venster open maar dan daalt de temperatuur drastisch door het koude weer.

            Heb al gedacht aan een bison vochtvreter maar weet niet in hoeverre deze de rv doet dalen
            Iemand ervaring?

            Comment

            • vJete
              Senior Stoner
              Member
              • Feb 2011
              • 32

              #7
              Re: Help luchtvochtigheid te hoog!!

              vochtvreter van bison is weggegooid geld.. jammergenoeg

              Comment

              • Cruzie
                Ultra Stoner
                • Mar 2011
                • 106

                #8
                Re: Help luchtvochtigheid te hoog!!

                Misschien helpt kijken naar de huidige luchtvochtigheid buiten iets en dit te vergelijken met binnen.

                buiten = 70%
                binnen = 30%

                Dan kun je beter drogere lucht van binnen halen...vooral als lampies uit zijn.

                Denk dat lucht van binnen (lagere luchtvochtigheid) dan beter is

                Comment

                Bezig...