Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lucht en licht uit mijn kweek kast. Graag ideeën AUB.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lucht en licht uit mijn kweek kast. Graag ideeën AUB.

    Korting op 420shop
    Hallo hobbyisten van de fijne kweek...

    Ik heb een kast al 5 jaar draaien, nou kwam ik al. 1 ronde eerder er echter dat het iets stonk... Niet extreem maar wel een puf van verse heerlijk weed..
    Dat is niet fijn voor mijn leef omgeving..
    Mijn vraag aan jullie hoe of wat.
    Ik denk zelf een overkapping van de 2 deur die elkaar sluiten...
    Heb foto's genomen wat er loos is er komt licht uit de kast bij de deuren ​​​​​​. Ik merk niet dat ze krom zijn. Maar trek vals lucht.. Sluiten wel normaal..
    Heb ikea deur sluiting die ik altijd kan stellen. Tot juist positie..

    20220310_205628.jpg
    20220310_205605.jpg 20220310_205614.jpg 20220310_205654.jpg 20220310_205659.jpg 20220310_205642.jpg
    Dus de linker deur overlapt de rechter met dat houte latje. Maar nu licht en lucht door laten.
    Mijn vraag aan jullie afstelling nog een x. Of wat daar over heen zetten voor beter afsluiten..

    Hoor het graag wat jullie bevindingen zijn..
    Vr Gr knettermug
    ​​​​​​.
    ​​​​​​.

    #2
    Verbaast me een beetje dat je door zo'n kleine opening geur lekt. Je filter ziet er ook hagelnieuw uit
    Zijn de aansluitingen tussen filter, afzuiger en slangen allemaal dicht?
    Maak je toevallig gebruik van een actieve inlaat? Misschien dat je per ongeluk overdruk in plaats van onderdruk hebt..

    Misschien kan je de deuren op spanning zetten door met een schuifje aan de boven en onderkant te werken. Even testen of dat helpt tegen het lichtlek door er tegenaan te duwen.. Anders is het zoeken naar een andere oplossing Enkel een tochtstrip zorgt er waarschijnlijk voor dat je deuren helemaal niet meer goed sluiten , tenzij je met schuifjes kan werken om de deuren dicht te houden.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Afplakken met isolatietape en ook even de slangen checken van je filter. Heb iets soortgelijks gehad en ben toen door het oog van de naald gekropen dankzij geschikte buren.

      Succes!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Buurtjes ruiken alleen maar weed hier zijn wel. Gewend na 11 jaar😁
        ..

      #4
      Ik ruik gewoon de weed in die kamer, dat komt wel daar door. Moet wel als lichtbuit gaaten de fan. Staat alleen de afzuig aan.en dan ruik ik het als ik binnen kom in die kamer. En de slangen naar de afzuig van af filt alles met slang klem gedaan. En ik zie geen lek van opnieuw ophangen van de slang. En dat filt had ik El er tussen gedaan.
      Ga denk toch x die deur ophanging draaien dan.
      Het moet daar vandaan komen...



      Comment


        #5
        Warme vuile lucht moet naar buiten,door raam of schoorsteen,gat in de muur noem maar op
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Dat bedoel ik niet, gaat om vals lucht/licht bij de deur..
          Rest is dicht voor alles

        #6
        Als je onderduk hebt kan er geen lucht via de deur lekken. Tjek ff of je wel de goede filter hebt? Als je te hard blaast door een te kleine filter kan de kool niet genoeg absorberen.

        hoge lv is mindere werking kool

        Zijn je slangen echt luchtdicht? Er zijn slangen die geperforeerd zijn, die zitten bijv in de sonodec slangen

        Meer kan ik niet verzinnen
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Klopt desondanks kan er wel geur ontsnappen als er een lek in de uitblaas zit, bijvoorbeeld in de slang of een hele kleine kier in de wand. Helaas kunnen er dan toch geurtjes ontsnappen zo ondervond ik aan den lijve. Sindsdien werk ik met dubbele afzuiging.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Aansluiting filter afzuiger en aansluiting afzuiger en slang, daar kan het inzitten.
          Als je onderdruk hebt ontsnapt er niks via de kieren, dan komt er alleen lucht in.

        #7
        Degelijke tochtstrips die de deuren doen klemmen ietwat bij toedoen . Zou ik doen ...
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #8

          Avond hobbyisten
          Sorry voor laat reactie van mijn kant.

          Ik heb een nieuwe slang gehaald toen ik deze ronde begon. En heb de slang met slangen klemmen vast gezet.
          Aan filter naar mof. Mof door me dak plaat vandaar naar mijn afzuigbox. Ik ruik het daar ook niet en de deur trekt wel door de afzuiging..
          En de luchtvochtigheid is niet hoger als 40%. Al heel de tijd.
          Wat ik meschien wel kan doen een x de deur opnieuw afstellen..

          Kom er op terug bedankt voor het mee denken
          ​​​​​​​

          ​​​​​

          Comment


            #9
            Avond hobbyisten

            Heb alle deurscharnieren weer opnieuw afgesteld.
            Dat moet maar vaker na kijken. Anders nieuwe scharnier er op...

            ​​​​​Hier bij is het probleem opgelost voor zover..

            Gr knettermug

            Comment

            Bezig...
            X