Nieuwste LED voor 120x120
Collapse
X
-
-
Mars Hydro FC 6500 is het hier geworden.
De FC 8000dacht ik ook aan maar na het zien van wat info op YouTube omtrent de PAR en EPAR test vond ik die iets te veel voor mijn opervlakte 120x130 zonder CO2 te gebruiken.
Als ik co2 zou gebruiken moet ik gesloten gaan werken (wat hier mogelijk is) en er boven op moeten zitten en dát staat me niet meer aan!
Mars Hydro FC 8000 https://youtu.be/LjCz2yr0pX4
Mars Hydro FC 6500 :https://youtu.be/lzYzn8syPo8
En de allernieuwste: Mars Hydro FC 1000 :https://youtu.be/LG-7KPwkSAULast edited by PH donner; 19 July 2023, 09:45. -
Okay dat is iets om over na te denken...
Ik heb dezelfde afmetingen ongeveer.. wel de 120breed maar de lengte kan ik variëren rijtje potten erbij ofzo..
Ik wil eigenlijk zo zorgeloos mogelijk kweken ðŸ˜
M'n stiefzoon heeft ook net de 6500 aangeschaft maar geeft die van jouw ook veel warmte af?
Hij heeft een 150x150 tent...
-
-
Naar alles vergeleken te hebben kwam ik uit op de mars hydro fc serie
of de lumatek pro 2.9 serie
Nu test ik de fc:8000
En de lumatek pro 600 2.9
Nu heb ik van de fc8000 2 balken afgehaald
En er naast gehangen
Om dezelfde aantal watten per m2 te creëren
Voor een eerlijkere vergelijkingComment
-
Zijn temperatuur tikte de 35 graden aan gisteren.. met de driver buiten de tent 🤔ik denk zelf dat de afzuiging te krap is...
zelf heb ik nog ff de tijd om de juiste lamp te kiezen...de laatste hps geknipt gisteren..nu eerst de panelen op het dak en op vakantie..Comment
-
-
PH donner Als je een Lumatek Zeus 600Wpro in een 120x120 gaat hangen........en gaat dimmen omdat de lichtdruk te hoog is op 100%.......dan moet je dus dimmen naar 75%..........en dan kun je dus beter de Lumatek Zeus 465pro nemen en 100% draaien.
En CO2 toevoegen? hoe dan? met zo'n zakje of emmertje? werkt toch niet.Comment
-
Ik kan zeggen uit ervaring dat de 465w pro op 100% ook te veel licht geeft, maximum hoogte, planten krijgen te veel stress door stralingswarmte en het directe licht, de verdeling is immens goed. Ik heb nu al de 3de keer geprobeerd op 100%, 3 dagen later banaantjes zoals we hier zeggen, en uiteraard andere tekenen van stress (hitte). -
Bobledsgrow misschien hier?
-
-
Klopt ik dim naar 80% lamp op 35 cm en dan zit ik op 550watt
ik val in herhaling 😂
Attached FilesComment
-
Comment
-
Comment
-
Ja, ik zie dat je tegenwoordig een zonnebril draagt...
In jouw ideale situatie, teneinde niet boven de 1000PPFD te komen, moet je de lamp > 40cm boven het gewas hangen.
Boven de 40cm heb je de buitenste 30cm rondom een ppfd van "slechts" 700 en dus strek
Maar goed....stoor je niet aan mij; ga lekker je gang en test het uit. Ik zie vanzelf wel de foto's met de blaadjes naar lucht happen
Comment
-
ken je de uitdrukking niet "naar lucht happen"
Maar goed....geef gerust aan waarom ik fout zit. Een leuke discussie ga je toch niet uit de wegComment
-
-
De lampen die je post, zijn hoogstwaarschijnlijk overkill voor een tent van 120 op 120, qua verdeling kan je idd niet beter zitten, mits je ook goede reflecterende wanden hebt.
Als je een van de 2 lampen die je postte kiest, zit je gebakken, maar uiteraard eerst op 25% en dan verhogen geleidelijk aan.
Als aanrader van merken zou ik zeggen, Lumatek Zeus (ongeveer zelfde prijsklasse en heeft zich al bewezen) ze zijn iets goedkoper zelfs, een 100 eurokes
En Mars hydro zeker ook bekijken, zeer tevreden van.
Wil je iets uniek? Apollo kweeklampen voor disco.Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
Jah, ik hou van planten.Comment
-





Comment