Een bekende had een softbox die te veel lawaai maakte en er niets meer mee deed.
Nu zijn er wel dure frequentieregelaars en dempers, maar kopen is altijd minder leuk en bovendien komt een demper na de box dus zal je het meeste geluid
overhouden als daar eerst weer slang tussen komt.
Gefascineerd door het geluidsprobleem, toch eens aan zijn kop gezeurd of ik hem niet mocht hebben.
Hij loopt niet geheel soepel maar dat maakte hem des te meer geschikt om te proberen of je die ook stil kan krijgen.
Nu was het idee om hem met een by-pass aan te sturen zodat je de motor niet (ver) terug hoeft te dimmen (mogelijk i.s.w met http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...977#post208977) maar dat idee zet ik voorlopig in de kast.
Ook omdat mijn creativiteit en dat van Blani een beetje op was http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...130#post263130 en met ziek en zeer in de familie weinig tijd heb geef ik jullie alvast deel één van het project.
Het deksel van de box is redelijk simpel afneembaar voor deel 2.
Hij lijkt nog even efficiënt, en is nu veel stiller als de wasdroger die hij op dit moment vervangt.
Ik test of het glaswol (compartiment A)niet in de motor terecht komt maar daar lijkt nog geen sprake van.
Versie1
1 softbox 35x35x36,5
1x mdf 244x122 15dik 20euro
4 stuks 100x36,5
3 stuks 35x35
Bison pur schuim sneldrogend 10 euro (of siliconenkit=beter)
Glaswol Sono connect uitgepakt (of steenwol=beter)
Geluidsisolatie 2x 12euro
Ducktape 5euro
Aluminium radiator afwerking 25euro
Spaanplaat schroeven 5euro
Lijmpatronen 2euro
Versie2
1 softbox 35x35x36,5
Mdf:4 stuks 100x43,5?
3stuks 42x42?
Isofix?geluids islatie platen 30 euro
Lijmpatronen 2euro
Steenwol
Siliconenkit
Gereedschap:
Steeksleutel 10
Decoupeerzaag
Haakse slijper (of ijzerzaag/metaalbad in decoupeerzaag)
Electriche schroefboor machine (of Hand..schroevendraaier)
Rolmaat (of timmermans oog)
Hetelijm pistool
Schaar (of stanley mes)
Verzinkboor
Reken op een bedrag tussen de 70 en 100 euro, dat is dan goedkoper als een demper en die weinig doet tegen het geluid van de motor.
De softbox is eerst gedemonteerd om de uitlaat groter te maken, zodat het gat dezelfde maat heeft als de uitgang van de torin ventilator.
Om het gaas vast te zetten heb ik purschuim en enkele schroeven gebruikt.
Op de randjes v/h gaas heb ik ducktape gebruikt om een gladde afwerking te krijgen
tegen gesuis.
Als ik het opnieuw moest doen had ik een siliconenkit genomen om het gaas vast te zetten,
en bij het door slijpen van het gaas geen # randjes over gelaten.
Beter is om de box versie 2 te maken dan heb je niet direct een dure (frequentie) dimmer nodig en die
zal beter zijn tegen transmissiegeluid.
Disclaimer: model en prijswijziging voorbehouden.
Als je op of aanmerkingen/ideeën hebt laat je horen! please don't flame!
Nu zijn er wel dure frequentieregelaars en dempers, maar kopen is altijd minder leuk en bovendien komt een demper na de box dus zal je het meeste geluid
overhouden als daar eerst weer slang tussen komt.
Gefascineerd door het geluidsprobleem, toch eens aan zijn kop gezeurd of ik hem niet mocht hebben.
Hij loopt niet geheel soepel maar dat maakte hem des te meer geschikt om te proberen of je die ook stil kan krijgen.
Nu was het idee om hem met een by-pass aan te sturen zodat je de motor niet (ver) terug hoeft te dimmen (mogelijk i.s.w met http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...977#post208977) maar dat idee zet ik voorlopig in de kast.
Ook omdat mijn creativiteit en dat van Blani een beetje op was http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...130#post263130 en met ziek en zeer in de familie weinig tijd heb geef ik jullie alvast deel één van het project.
Het deksel van de box is redelijk simpel afneembaar voor deel 2.
Hij lijkt nog even efficiënt, en is nu veel stiller als de wasdroger die hij op dit moment vervangt.
Ik test of het glaswol (compartiment A)niet in de motor terecht komt maar daar lijkt nog geen sprake van.
Versie1
1 softbox 35x35x36,5
4 stuks 100x36,5
3 stuks 35x35
Bison pur schuim sneldrogend 10 euro (of siliconenkit=beter)
Glaswol Sono connect uitgepakt (of steenwol=beter)
Ducktape 5euro
Lijmpatronen 2euro
Versie2
1 softbox 35x35x36,5
Mdf:4 stuks 100x43,5?
3stuks 42x42?
Isofix?geluids islatie platen 30 euro
Lijmpatronen 2euro
Steenwol
Siliconenkit
Gereedschap:
Steeksleutel 10
Decoupeerzaag
Haakse slijper (of ijzerzaag/metaalbad in decoupeerzaag)
Electriche schroefboor machine (of Hand..schroevendraaier)
Rolmaat (of timmermans oog)
Hetelijm pistool
Schaar (of stanley mes)
Verzinkboor
Reken op een bedrag tussen de 70 en 100 euro, dat is dan goedkoper als een demper en die weinig doet tegen het geluid van de motor.
De softbox is eerst gedemonteerd om de uitlaat groter te maken, zodat het gat dezelfde maat heeft als de uitgang van de torin ventilator.
Om het gaas vast te zetten heb ik purschuim en enkele schroeven gebruikt.
Op de randjes v/h gaas heb ik ducktape gebruikt om een gladde afwerking te krijgen
tegen gesuis.
Als ik het opnieuw moest doen had ik een siliconenkit genomen om het gaas vast te zetten,
en bij het door slijpen van het gaas geen # randjes over gelaten.
Beter is om de box versie 2 te maken dan heb je niet direct een dure (frequentie) dimmer nodig en die
zal beter zijn tegen transmissiegeluid.
Disclaimer: model en prijswijziging voorbehouden.
Als je op of aanmerkingen/ideeën hebt laat je horen! please don't flame!

en hij draait full speed.
Comment