Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Project stille afzuiger en de fan controller by-pass.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Project stille afzuiger en de fan controller by-pass.

    Korting op 420shop
    Een bekende had een softbox die te veel lawaai maakte en er niets meer mee deed.
    Nu zijn er wel dure frequentieregelaars en dempers, maar kopen is altijd minder leuk en bovendien komt een demper na de box dus zal je het meeste geluid
    overhouden als daar eerst weer slang tussen komt.
    Gefascineerd door het geluidsprobleem, toch eens aan zijn kop gezeurd of ik hem niet mocht hebben.
    Hij loopt niet geheel soepel maar dat maakte hem des te meer geschikt om te proberen of je die ook stil kan krijgen.
    Nu was het idee om hem met een by-pass aan te sturen zodat je de motor niet (ver) terug hoeft te dimmen (mogelijk i.s.w met http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...977#post208977) maar dat idee zet ik voorlopig in de kast.
    Ook omdat mijn creativiteit en dat van Blani een beetje op was http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...130#post263130

    #2
    Re: Project stille afzuiger en de fan controller by-pass.

    Interessant, maar wat bedoel je met "Aluminium radiator afwerking" en waar op de foto is die te zien?
    En nog een vraagje, dat gaas, komt daar verder niks in?

    Ik wil namelijk ook zo iets gaan maken voor mijn buisventilator van G-tools, die maakt ook veel herrie

    Comment


      #3
      Re: Project stille afzuiger en de fan controller by-pass.

      Oorspronkelijk geplaatst door West2010 View Post
      Interessant, maar wat bedoel je met "Aluminium radiator afwerking" en waar op de foto is die te zien?
      En nog een vraagje, dat gaas, komt daar verder niks in?

      Ik wil namelijk ook zo iets gaan maken voor mijn buisventilator van G-tools, die maakt ook veel herrie
      Nummer 1,2, en 3 in de bovenste afbeelding.
      Aluminium radiator afwerking is zo iets als op de rechterkant van pagina 4 plaatje7
      http://www.karwei.nl/documents/pdf/P...der_Karwei.pdf
      Er zijn vast wel meer soorten gaas te vinden wat je ook zou kunnen gebruiken.
      Let wel dat als je deel 1 gaat vullen dat dit materiaal ook in het compartiment blijft anders is je motor stuk
      en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
      Last edited by Ayrton S; 7 April 2012, 21:09.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Project stille afzuiger en de fan controller by-pass.

          Je ziet in de laatste afbeelding glaswol, dat kan je in deel 1 voor de motor het beste weglaten en alleen van dat noppen spul gebruiken.
          Een panty zal door vocht en warmte vergaan op den duur.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Project stille afzuiger en de fan controller by-pass.

              Een bekende had een softbox die te veel lawaai maakte
              Wat veroorzaakt die herrie dan ?
              Normaal maakt zo'n slak totaal geen geluid, hooguit windgeraas. Als er een slang op de flens gaat, een belasting, dan wordt dat geluid wel luider.
              Als je de in/uit flens diameter vergroot, scheelt het vaak al veel geruis.
              De motor zelf maakt geen geluid toch, als-ie dat wel doet, is die motor niet goed meer denk ik ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Project stille afzuiger en de fan controller by-pass.

                vind dit leuken handig

                Comment


                  #9
                  Re: Project stille afzuiger en de fan controller by-pass.

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Wat veroorzaakt die herrie dan ?
                  Normaal maakt zo'n slak totaal geen geluid, hooguit windgeraas. Als er een slang op de flens gaat, een belasting, dan wordt dat geluid wel luider.
                  Als je de in/uit flens diameter vergroot, scheelt het vaak al veel geruis.
                  De motor zelf maakt geen geluid toch, als-ie dat wel doet, is die motor niet goed meer denk ik ?
                  Het geluid wat overblijft is dat van de slak.
                  Ik heb deze niet gedimd meer kunnen testen maar met dimmer klonk hij nog erger.
                  Ook voelt hij niet geheel fris als je er aan draait maar het lijkt wel beter te worden kwa geluid.
                  of ik wen er aan
                  Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                  vind dit leuken handig
                  Thnx!!


                  Last edited by Ayrton S; 7 April 2012, 23:57.

                  Comment


                    #10
                    Re: Project stille afzuiger en de fan controller by-pass.

                    Okidoki, maar de slak zelf maakt geen geluid zonder dimmer, behalve dan dat je het hoort waaien
                    Het geluid wat je hoort, een soort diepe brom, wordt dan veroorzaakt door de (minder geschikte) dimmer, en wordt erger naarmate je meer dimt.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Project stille afzuiger en de fan controller by-pass.

                      Deze slak maakt een geluidje, misschien vochtig geweest en ergens iets geoxideerd.
                      Waai geluid maken doet deze niet meer en hij draait full speed.
                      Een app op de telefoon laat minder decibels zien als de koelkast die aanslaat.
                      Niet dat de getalen/waardes veel zeggen,47db voor de koelkast en 43db voor de fullspeed afzuiger.

                      Ik heb bij de gs aan de koffietafel iemands interesse kunnen wekken
                      die dit wil testen met zijn eigen slak 1000m3 dus moet even gaan zoeken of dat past.
                      Last edited by Ayrton S; 10 April 2012, 22:12.

                      Comment

                      Bezig...
                      X