Hoe regel ik de temperatuur?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Purefy
    Senior Stoner
    Member
    • Feb 2013
    • 28

    #1

    Hoe regel ik de temperatuur?

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers,

    Ik ben sinds kort beetje aan het hobbyen en knutselen met me eerste ww plantje.
    Nu heb ik zojuist wat dingetjes gekocht (weerstationtje, Lamp, Etc, Etc) om het allemaal een beetje te regelen.
    Nu bleef mijn temperatuur vrij hoog, hoe ken ik die redelijk geregeld houden zonder all te veel kosten?

    Ik heb nu 2 gaten onder in me kast En een pc fan aan de boven zijde.

    Iemand nog enige tips?

    Mvg Purefy

    IMAG0190.jpgIMAG0191.jpgIMAG0192.jpg
  • moreweed
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Dec 2009
    • 5939

    #2
    Re: Hoe regel ik de temperatuur?

    meer ventileren denk ik Purefy, dus een extra PC-fannetje.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment

    • Purefy
      Senior Stoner
      Member
      • Feb 2013
      • 28

      #3
      Re: Hoe regel ik de temperatuur?

      Bedankt voor de reactie

      Nu heb ik 2 15x15x2,5 pc fannetjes gekocht, Sillent.

      enkel deze aansluiten en laten draaien is neem ik aan niet genoeg? is er een maniertje dat ik de snelheid ken regelen.

      Mvg Purefy

      Comment

      • moreweed
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2009
        • 5939

        #4
        Re: Hoe regel ik de temperatuur?

        meer stroom ?

        wat is dat voor een lamp trouwens die daar zo mooi hangt te glimmen ? Hoe hoger het wattage van je lamp (in combinatie met een compact hokje als het jouwe), hoe hoger de temp en dus hoe hoger de eisen aan je ventilatie. Persoonlijk vraag ik me af of je het wel gaat redden met die PC-fannetjes <-wat niet wil zeggen dat het niet kan
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        • Rodigan
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • May 2012
          • 1536

          #5
          Re: Hoe regel ik de temperatuur?

          Buisventilatoren zijn heel wat krachtiger. Die lamp zou idd niet veel meer dan een 250 watter mogen zijn, anders wordt het lastig.
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

          Comment

          • Purefy
            Senior Stoner
            Member
            • Feb 2013
            • 28

            #6
            Re: Hoe regel ik de temperatuur?

            Het is een 400watt hps lamp, Ik dag dat dit de beste was in mijn situatie, Nu loopt mijn temperatuur aardig uit de hand mijn plantje is helemaal gaan liggen, Even eruit gehaald folie erover en hij begint gelukkig weer rechtovereind te staan (zichtbaar zie je hem met de minuut omhoog gaan)

            nu wil ik deze tijd gelijk benutten om de nieuwe fans te installeren, Iemand goede tips met het juist plaatsen van de fans?


            bvd mvg Purefy

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: Hoe regel ik de temperatuur?

              Omderin inblazen, bovenin afvoer van de warme lucht. Met 400W zit je qua lamp perfect, maar afzuiging lijkt mij ook een probleem. Je zult bijna 4 fans op de bovenkant moeten plaatsen voor voldoende afvoer, en dan hebben we het nog niet over lichtdichtheid en koolstoffilters. Dan is het misschien verstandiger om badkamerafzuiging oid. Te gebruiken. Ik zou het knap vinden als je een passende oplossing vind. Succes!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • Purefy
                Senior Stoner
                Member
                • Feb 2013
                • 28

                #8
                Re: Hoe regel ik de temperatuur?

                4 Fans moet geen probleem zijn, Ik heb nu zojuist een Max Adjust dimmer gehaald voor de fans die het ken dimmen en verhogen tot max 24, En dit is echt voor de aankomende tijd ik moet nog even tijd vinden om hier langs de bouwmarkt te rijden daar ga ik dan wel van die afzuigkapjes halen,

                Bij het plaatsen van de afvoer van de lucht welke hoogte denk ik dan aan? boven de lamp? onder de lamp?

                mvg Purefy

                Comment

                • Blani
                  Ultra Grower
                  • Jun 2011
                  • 2004

                  #9
                  Re: Hoe regel ik de temperatuur?

                  Je werkt blijkbaar zonder koolstoffilter? Ben benieuwd hoe lang je dat volhoudt...

                  Comment

                  • Purefy
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Feb 2013
                    • 28

                    #10
                    Re: Hoe regel ik de temperatuur?

                    Is dat niet alleen voor de geur? want zover ben ik nog niet

                    Comment

                    • Medical-Spliff
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2011
                      • 2061

                      #11
                      Re: Hoe regel ik de temperatuur?

                      met je 400watt ga je best een filter en een deftige afzuiger kopen, beetje investeren om alles smooth te laten lopen... en neen is niet enkel voor de geur, is ook om je lucht te verversen in je tent...
                      Wil je blowen, moet je het zelf growen

                      Comment

                      • Purefy
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Feb 2013
                        • 28

                        #12
                        Re: Hoe regel ik de temperatuur?

                        Bedankt voor je reactie,

                        Dat heb ik gemist, Ik dacht dat het enkel uiteindelijk voor de geur was hier ga ik dus even achteraan, En de lamp kon ik voor een prikkie kopen en had geen belichting, Ik wil nu zo goedkoop mogelijk me kast tunen want ik wil elke keer gewoon hooguit 2 plantjes doen omdat ik het wel een leuke hobby vindt.

                        Tips zijn van harte welkom!

                        bvd, Mvg Purefy

                        Comment

                        • Medical-Spliff
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2011
                          • 2061

                          #13
                          Re: Hoe regel ik de temperatuur?

                          afzuiger en koolstoffilter zijn tg wel de standaardbeginselen van je installatie vind ik samen met je lichtsysteem voor een 150€ heb je zeker een deftige afzuiger en filter en met die filter doeje 2-3 runs en met je afzuiger tja daar kan je wel wat jaartjes mee doen dus betaald zichzelf terug de investering
                          Wil je blowen, moet je het zelf growen

                          Comment

                          • Purefy
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Feb 2013
                            • 28

                            #14
                            Re: Hoe regel ik de temperatuur?

                            Bedankt voor je reactie,

                            Daar ben ik nu op de harde manier achter gekomen, En ben zeker dit allemaal verplan te doen, Maar financieel nu even niet mogelijk ik begon eigenlijk voor de grap met een seed-kit en vondt het intressant vandaar dat het allemaal even zo floeps loop maar wil toch het beste ervan te maken.

                            Ik weet niet als het handig is om te zeggen maar ik heb een werkplaats beneden met jaren lang spulletjes die zijn blijven liggen over de jaren met het klussen, Miss nog tips om een bepaald iets in elkaar te flansen

                            Tips zijn van harte welkom!

                            p.s
                            Om even terug te komen op de vraag waar moet ongeveer de afzuiging plaats vinden?

                            bvd, Mvg Purefy

                            Comment

                            • Medical-Spliff
                              Ultra Grower
                              MemberLucky Member
                              • Oct 2011
                              • 2061

                              #15
                              Re: Hoe regel ik de temperatuur?

                              hoe groot is dat hokkie van jou nu? met de lamp die je gebruikt kan je als je wil dezelfde kast maken maar dan iets groter bv 1x1x2m ofzo... kan je er ineens een stuk of 5 inzetten je filter en je zuiger komen dan in je dak te hangen, past je zuiger er niet bij dan kan je die altijd uit je hok monteren no prob...moet je maar eens in me topic kijken dan zie je er ergens een foto van hoe het eruit zit bij mij, heb je een idee
                              Wil je blowen, moet je het zelf growen

                              Comment

                              Bezig...