Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verlichting in je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: De verlichting in je kweekruimte

    20 cm.

    Comment


      Re: De verlichting in je kweekruimte

      weet iemand waar ik een hps spaarlamp voor bloei kan kopen in belgie?

      Comment


        Comment


          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            Re: De verlichting in je kweekruimte

            heeft iemand enig idee hoeveel watt ik nodig heb op een oppervlakte 0,5 m2
            met TL lampen wand ik vermoed dat dat hellemaal niet hetzelfde is als de hps lampen
            dank u!

            Comment


              Re: De verlichting in je kweekruimte

              hoeveel CM ruimte moet er tussen een plant en een 150Watt HPS? ben ff aan het kijken voor PC kweekje....
              ik weet dat dit wel een beetje micro stuff is maar nu we het hier toch over verlichting hebben...
              ik ben maar nog het begin...

              Comment


                Re: De verlichting in je kweekruimte

                15 - 20 cm is ongeveer wat wordt aangehouden voor een 150 Watt HPS.

                Comment


                  Re: De verlichting in je kweekruimte

                  kan ik in belgie in gamma ofzo bloei lampen (spaarlampen) kopen? en hoeveel moet ik er van hangen ?

                  Comment


                    Re: De verlichting in je kweekruimte

                    beste kwekers
                    wat is een redelijk goedkope oplossing alsik lampen ga kopen bij de gamma , een lampen setje 25 euro en wat losse lampen voor groei en bloei , maar ik ben totaal geen electricien dus snap niks van al die lampen en dus welke ik moet aanschaffen. bv welke tl buis gewoon het beste is voor groei , en welke natrium lamp ik moet aanschaffen voor bloei.
                    de rest lukt wel

                    Comment


                      Re: De verlichting in je kweekruimte

                      @Smoker01 Ja, je kunt bij de gamma gewoon spaarlampen kopen, bijvoorbeeld de Philips Tornado 23 watt 827 (=2700K) die hier op het forum veel wordt gebruikt. Deze passen in standaard fittingen, dus ook die zijn gemakkelijk te vinden. Bij de kweekverslagen kun je de resultaten hiervan snel bekijken, wel de lamp wat dichter op de plant hangen (of eigenlijk... tot vlak boven de plant).

                      @sandie Een redelijk goedkope oplossing zijn de TL's van 60 centimeter (dus met armatuur die nog iets breder is) maar die moeten wel in je hokje passen. Ga je kleiner dan dat dan worden TL's snel veel duurder en worden spaarlampen waarschijnlijk een beter alternatief. De kleurcodes voor de groei (zoals uitgelegd in de eerste postjes van deze thread) zijn daglicht en koelwitte kleuren. Dus het liefst 6500K of anders 4000K. Voor de bloei ga je over naar de warm witte kleur van 2700K. De codes waar je naar kunt kijken zijn ook genoemd:

                      33 - neutraal - matig
                      82(7) - extra warm wit - goed
                      83(0) - warm wit - goed
                      84(0) - koelwit - goed
                      865 - daglicht - zeer goed
                      93(0) - warm wit - zeer goed
                      94(0) - koelwit - zeer goed
                      95(0) - daglicht - zeer goed
                      96(5) - daglicht - zeer goed

                      Comment


                        Re: De velichting in je kweekruimte

                        en als je natrium lampen in een kastopp. van 50 cm x 100 cm zou je zeggen dat 250 watt perfect is
                        is het dan nodig om 2 x 125 op te hangen of moet ik gewoon een grotere kast hebben met meer 250 watt lampen en meer planten?
                        is het resultaat van een autoflowering ook beter?(18-6 laten staan) ,
                        dan dat je een niet autoflowering gaat regelen met groei en bloei? (18-6 en 12-12 )

                        Comment


                          Re: De verlichting in je kweekruimte

                          hey mensen misschien stomme vraag maar waarom tegenwoordig niet gewoon nogsteeds met gloeilampen werken?

                          ik wil kamer van 1x1m bij 2 meter hoog en dacht hang gewoon gloeilamp/spaarlamp op?
                          en hoeveel moet je dan aan watt?

                          hoor jullie snel
                          live your life every singel day as you want, you never know when it is the end.

                          Comment


                            Re: De verlichting in je kweekruimte

                            gloeilampen produceren zeer weinig licht. je zou beter iets in de richting nemen van een 400 Watt HPS.
                            ook is de Lumen/Watt verhouding veel beter en hoe hoger hoe beter ^^
                            kijk anders even hierzo
                            ik ben maar nog het begin...

                            Comment


                              Re: De verlichting in je kweekruimte

                              Okey. gloeilampen dus niet.
                              En spaar lampen? want die hps lampen zijn niet te betalen €102,00 voor 600 watt.
                              stel je hebt dus die 1x1m 2mhoog hoeveel zou je dan bijv aan spaarlampen moeten hebben? of is dit ook geen optie?
                              en tl?
                              live your life every singel day as you want, you never know when it is the end.

                              Comment


                                Re: De verlichting in je kweekruimte

                                het zou technisch kunnen maar de omzet van je kweek zal heel erg laag zijn. ik raad je aan

                                - een HPS lamp te nemen van 400 Watt of meer

                                - een micro kweek te doen (zie het Micro Forum voor meer info)

                                - een half jaar wachten en dan een buiten kweek doen

                                spaar of gloeilampen daarmee kom de eigenlijk nergens is zo een grote kast.

                                als je niet bereid bent om rond de 200EUR+ uit te geven voor een kast kan je beter overschakelen naar een micro kweek of buiten.
                                een micro kweek kan ook wat geld kosten maar wel voor veeeeeel minder. wel zal de opbrengst minder worden,
                                maar daar staat micro bekent om...
                                ik ben maar nog het begin...

                                Comment

                                Bezig...
                                X