Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verlichting in je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: De verlichting in je kweekruimte

    ik heb een vraag waneer ben ik beter af met hps hpi 400 lamp
    of doe ik er beter aan om cooltube 400 te nemen kan iemand mij adviseren wat nu het beste werkt en wat verstandig is ook ivm stroomkosten
    ik gebruik ze voor vier plantjes
    alvast bedankt voor de hulp

    Comment


      Re: De velichting in je kweekruimte

      Hallo,

      Kan er iemand mij vertellen of je met plasma, inductie,
      leds of een combinatie hiervan reeds op hetzelfde niveau kan komen als kweken onder HPS ?

      Ik zou graag beginnen met een kweekje zonder hps namelijk, maar op het internet zie je door het bos de bomen niet meer ,

      en deze nieuwe trends moeten ondertussen toch ook al verder geevolueerd zijn dacht ik?

      Zou hps namelijk willen vermijden voor de overtollige warmte afgifte en het feit deze traceerbaar zijn wegens vervuiling die deze veroorzaken op het net.

      Weet iemand soms of plasma ook met dit probleem van vervuiling kan zitten ?

      Comment


        Re: De verlichting in je kweekruimte

        hey folks ik ben in de winkel een paar prachtige lampen tegen het lijf gelopen, de behuizing enal is prachtig en het geeft een mooi blauwachtig licht, maar ik vraag mij af of hij ook geschikt is om onder te kweken (groeien niet bloeien). het is een 32watt gasontladingslamp, 1800 lumen, socket type P4G01, lamp type: PL3U. Kleurcode staat er dus niet op, misschien dat iemand iets meer weet over deze veelbelovende lamp?

        grtz Celizz
        grow da weed, smoke it's buds

        Comment


          Re: De verlichting in je kweekruimte

          Zeer mooi topic, helder en duidelijk

          Comment


            Comment


              Re: De verlichting in je kweekruimte

              Ik denk die van 600, aangezien die de hoogste luwen/watt ratio hebben.

              Comment


                Re: De verlichting in je kweekruimte

                10m2 hobby ruimte? meer opbrengst 10x600W

                Comment


                  Re: De verlichting in je kweekruimte

                  Oorspronkelijk geplaatst door Quattro View Post
                  10m2 hobby ruimte? meer opbrengst 10x600W
                  Wel, liever 1 oogstje om wat langer toe te komen dan er heel de tijd mee bezig te blijven
                  (Off-topic: kan je het gewoon in je frigo ofzo bewaren? Hoe lang eventueel?)

                  Ik dacht voor de meerdere 250W's te gaan

                  Comment


                    Re: De verlichting in je kweekruimte

                    ik heb 4 planten hoeveel spaarlampen moet ik dan zetten
                    hoeveel watt per stuk ongeveer en welke kleur enz ik heb 4 kleine stekjes zou iemand me miss kunnen helpen aub

                    Comment


                      Re: De verlichting in je kweekruimte

                      een kleine plant in groei heeft zoon 1500 tot 2500 lumen nodig. een spaarlamp van 23 wat levert zoon 100 tot 1500 lumen. vuistregel voor de lichtdruk is minimaal 40000 lumen / m2
                      Last edited by monty; 5 February 2012, 22:49.

                      Comment


                        Re: De verlichting in je kweekruimte

                        Hey, iemand al ervaring met zo'n IR lampen van gavita toevallig ? (interne reflector)



                        Grtz

                        Comment


                          Re: De verlichting in je kweekruimte

                          Mooi peertje lijkt me, wel prijzig zeg. hun plasmalamp lijkt me ook erg intressant al staat dit nog in de kinderschoenen en is nog duurder

                          http://www.onlinekweken.nl/product/1..._300_WATT.aspx

                          Comment


                            Re: De verlichting in je kweekruimte

                            Ik ga die kopen mont de IR 400W samen met de kap en ballast en eens testen wat dat geeft, zag trouwens al zeer goede resultaten met een 250W.


                            Grtz

                            Comment


                              Re: De verlichting in je kweekruimte

                              Ik had de 600watt in gebruik, werkt heerlijk,kon hem 45/50 cm van de planten af houden, de warmte bllijft niet hangen zoals bij een reflector.
                              Nog een voordeel, wanneer je de bulb vervangt, vervang je ook gelijk de reflector, het vervangen van een reflector heeft doorgaans meer nut dan het vervangen van je bulb, deze is twee in een

                              Comment


                                Re: De verlichting in je kweekruimte

                                Hallo, tegenwoordig zie ik steeds meer kweekjes met LED verlichting, staat dit al op punt of is het nog afgeraden een pak geld te verdoen aan een LED lamp?

                                Comment

                                Bezig...
                                X