Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verlichting in je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: De verlichting in je kweekruimte

    Hallo ik heb een vraagje, ik ben pas begonnen met een microkweek kastje, en heb 2 spaarlampen gekocht, het zijn 42Watt Philips tornado's
    ( http://www.firstlight.nl/artikel/139...0220-240V.html
    Last edited by foempje; 22 May 2011, 11:16.

    Comment


      Re: De verlichting in je kweekruimte

      koop een 100 of 150 of 250 watt hps

      Comment


        Re: De verlichting in je kweekruimte

        Aan een hps lamp vind ik teveel risico aan zitten voor brandgevaar, die lampen worden een paar honderd graden, deze spaarlampen kan ik gewoon vastpakken. bovendien denk ik dat ik mijn kastje dan ook niet goed gekoeld krijg en dat de temperatuur voor het plantje veel te hoog word.

        Comment


          Re: De verlichting in je kweekruimte

          dan meer spaarlampen hangenzag een keer hier op het forum iemand die een lampekap voor een spaarlamp had gemaakt van een colablikje,dat geeft ook weer meer licht

          Comment


            Re: De verlichting in je kweekruimte

            colablikje? dat lijkt me een beetje klein aangezien deze lamp een diameter heeft van 100mm, maar heb ook aan een reflector gedacht, een stuk dakgoot beplakt met alutape. ik ga het gewoon proberen hiermee, gaat het niet lukken ga ik toch overwegen een 100 of 70w hps lamp.

            en heb voor deze spaarlampen gekozen omdat de meeste microkastjes hebben 6 lampen hangen van 23 watt, dat geeft ongeveer zoveel lumen als deze 2 van 42watt...
            Links een zaailing, BubbleCheese van een hermafrodiet, dit risico ga ik niet lopen en het plantje gaat daarom ook weg (naar buiten ergens).
            rechts het stekje van de amenesiahaze. (staat 1 dag in de grond, kreeg hem gister in een blokje glaswol)
            foto.jpg
            Last edited by foempje; 22 May 2011, 11:49.

            Comment


              Re: De verlichting in je kweekruimte

              ziet er heel erg space uitkan ook door me geblow komen natuurlijk

              Comment


                Re: De verlichting in je kweekruimte

                Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                ziet er heel erg space uitkan ook door me geblow komen natuurlijk
                dat ga ik nou ook maar eens doen ja!

                Comment


                  Re: De verlichting in je kweekruimte

                  ik heb 2x18w tl hangen voor een hok van 55x90x110(kan hoger) , isdat genoeg of ? wat kan ik nog doen?

                  Comment


                    Re: De verlichting in je kweekruimte

                    een 250 wat hps erin en minimaal 200 cub afzuigerof nogmeer tl erin natuurlijkmet maar 36 watt gaa je natuurlijk geen vette oogst halen.

                    Comment


                      Re: De verlichting in je kweekruimte

                      Ik ga nu zelf de minimax 150 watt evsa`s met diepstraalkappen gebruiken/testen, met drie verschillende bulds, mh,hps en superred voor alle fases van de teelt.
                      Ik laat wel weten of ze doen wat men beloofd, iemand trouwens al ervaring met deze???

                      Comment


                        Re: De verlichting in je kweekruimte

                        Kort vraagje..

                        Ik ga vandaag een complete growbox halen en eigenlijk zou hier een 2x een 600w lamp bijzitten. 1x HPS en 1x MH..
                        Nu zijn die voorlopig niet op voorraad en werd mij een Philips Master Son-t Pia GreenPower 600W aangeboden met de mededeling dat deze voor het gehele proces (groei en bloei) prima is. De box is 1x1x1.80m.
                        Klopt dit? Of is het beter te wachten tot beide lampen weer op voorraad zijn? Let wel, ik teel alleen voor eigen gebruik dus echt superprofessioneel of alles om zoveel mogelijk te kunnen telen is niet nodig.
                        Als ik maar genoeg kan kweken om de dag lekker knetter door te komen .

                        Comment


                          Re: De verlichting in je kweekruimte

                          kan je alvast vertellen dat die ene lamp meer dan genoeg is en een 600w is voor 1 vierkante meter, 2 600 watters denk niet dat je dat echt gekoeld gaat krijgen is allezins al beetje extreem
                          met de lampen zelf dat je hier vermeld ben ik niet bekend maar als de groeishop ze je aanbeveeld zal dat heus wel kunnen en hoeveelhede liggen volledig in je eigen handen hoeveel liefde je er aaan geeft, maar op zich is het met zo eentje meer dan mogelijk om een zeer goeie oogst te bekomen

                          Comment


                            Re: De verlichting in je kweekruimte

                            Hallo, wegens trage groei van mn plantje onder 1x18w 840 en 2x42watt 827 wil ik wat meer blauw licht in mn kastje gaan maken. Ik heb ergens nog xenon verlichting van de auto liggen. 6 of 8000K gaat dit werken of kan ik er beter een paar spaarlampjes kleur 840 bijhangen?Groetjes.

                            Comment


                              Re: De verlichting in je kweekruimte

                              Naar mijn oordeel heeft TL 865 (koud wit) in ieder geval een positieve uitwerking op de groei. Wat Xenon uitricht -en naar ik vermoed een ieder op dit forum- heb ik geen flauw benul. Probeer het maar uit en maak een topic. Overigens verbaast het me dat je een willekeurige vraag zo maar ergens in een ander topic stelt.

                              Comment


                                Re: De verlichting in je kweekruimte

                                Ow, ik dat dat dit over verlichting ging.. Maargoed ik kan er idd nergens iets over vinden, dus ik ga het uitproberen, als het werkt ga ik hier wel een topic over starten, bedankt in ieder geval!

                                Comment

                                Bezig...
                                X