Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn vraagen over temperatuur in een nieuw tent op zolder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn vraagen over temperatuur in een nieuw tent op zolder

Korting op 420shop
    Hoi Allemaal

Ik heb een SecretGardin DS90 II (90x90x180), 400W HPI/HPS met een 400W digitaal belast. Deze staat op zolder. De dak van de zolder is vrij goed geisoleert.
    Voor de afzuiging heb ik 420m3 G-Tools buisafzuiger met een Rhino (300m3) filter. De afzuiging gaat door de dak van de tent naar de zelfde afvoer kanaal dat gebruikt word door onze droger, deze komt uit op de dak van het huis.
    Voor de lucht toevoer heb ik een gaat gemaakt (125mm) door de afdek platten en isolatie materiaal van de dak van het huis zodat ik uitkwam onder de dakpannen. Om te zorgen dat ik altijd genoeg verse lucht kan krijgen heb ik ook een kleine buisventilator van de bouwmarkt gekocht (€20). Dit alles werd aangesloten op een een lage opening in de tent dwars tegen over de filter.
    Alles aangesloten, lamp (400W HPI) aan op ongeveer 80cm van de bodem van de kast, ventilatie en aanzuiging aan, thermo/hydro-meter neer gezet, deur dicht een kijken wat er gebeurt.
    Al snel was de temperatuur rond de 33 graden! Nog een clip fan toegevoegd en gericht op de lamp maar dat hielp niet.
    Ik heb veel gelezen om te kijken wat ik dan fout doe. Nu heb ik het door (hoop ik).

Vanaf het begin twijfelde ik over het manier van temperatuur meten. Ik zie overal fotos waar het metertje hangt aan een draadje onder de lamp op het zelfde hoogte als de topjes.

Nu mijn vragen:
    In deze opstelling staat de meter blootgesteld aan de stralings-warmte van de lamp, toch?
    Wij willen de lucht temperatuur meten niet hoe de lamp mijn goedkoop metertje opwarmt?
    Ik zou toch in de schaduw moeten meten?

Enfin, ik heb een karton afdakje gemaakt en de meter (en sensor voor de afzuiger) daar onder gezet en nu meet ik temperaturen onder de 28 graaden.
    Klopt dit of hou ik mezelf voor de gek?

Sorry voor taal fouten, ben geen native speaker en heb nooit het verschil tussen de en het geleerd.

Groeten

DR

Re: Mijn vraagen over temperatuur in een nieuw tent op zolder

Ik dacht dat het gebruikelijk was om in de schaduw te meten. Dus dat kun je eens proberen. De gemiddelde waarde van zo'n 4 plekken in je hok (in de schaduw) kun je verrekenen tot een gemiddelde temperatuur. Als je heel precies wilt werken, doe je dit op verschillende dagen met verschillende omgevingstemperaturen (buiten je hok, waar de lucht vandaan komt) dan weet je ook meteen hoeveel je verwarmt per X-aantal graden buitentemp. Zo kun je de ventilatie daarop afstellen. Als het straks buiten -10 is, wil je het natuurlijk warm houden in je hok, dus dan mag de ventilator wat rustiger draaien.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
    X