Re: De ideale lichtverdeling voor je kast
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De ideale lichtverdeling voor je kast
Collapse
X
-
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
-
UPDATE!
De Blani-kap is getest, door een ervaren kweker die ik niet bij naam wil noemen. Mijn tester draaide oogsten van zowat 700 tot 850 gram onder 1200 watt - tot 'ie de blanikap uitprobeerde en opeens 1150 gram uit zijn kast trok. 300 gram of 35% boven zijn laatste record; 0.96 gram per watt.
Ik beschouw dat als een succes.
--------------------------------
Paar losse flodders:
@MZZ: Wings worden uitgebreid besproken in dit topic. Blader even terug.
@LR2: Een plaat van 0.8 mm is best taai spul om te verwerken. Ik schat normaal kappenmateriaal op 0.1 mm. Ik zou even doorzoeken, Wietefras - of toch, net als ik, een handvol hamerslagkappen slopen.
Comment
-
Bedankt LR2. Vraag me alleen wel af of dat spiegelend blijft. Kaal aluminium is vrij snel de glans kwijt.
@Blani, Bizar dat het zoveel kan schelen, maar dat komt ook wel overeen met de toename aan licht die je zelf al gemeten had toch?
Ik had van die HPS kappen gekocht, maar die zijn een stuk te kort. Moet ik stukjes aan elkaar gaan puzzelen. Een adjustawing zou de juiste maat hebben, maar dat gaat me nou net even te ver
Comment
-
Ik had zelf iedere gram boven de 900 als "succes" beschouwd. Nooit gedacht dat er nog zo'n enorme winst te halen viel. Had ik dan toch een octrooi moeten aanvragen? Da's nu te laat: Door de foto's op dit forum is de kap nu oude, bekende technologie geworden die niet meer te patenteren valt. Weer een kans gemist om steenrijk te worden.
Natuurlijk is iedere gebruiker van het ontwerp welkom om een paar duizend euro mijn kant op te sturen. Het bedrag maakt niet uit, als het maar veel is. Stuur me een PM, dan regelen we iets.
Comment
-
Ik draaide zelf ook op 1200 watt Draaier, maar zonder Blanikap.
Ik kan niet veel vertellen over mijn testkweker; dat staat 'ie niet toe. Voor zover hij beweert is de blanikap het enige verschil met eerdere kweken, en heeft dat ene verschil die 300 gram opgeleverd. Meer kan ik er niet van maken.
Comment
-
Ik kan wel een link geven naar mijn laatste kweek, in 2013, maar die was zonder blanikap:
Alles over de blanikap staat toch echt in dit topic. In mijn verslag is er volgens mij niets over geschreven.
Wat je de meest interessante eenheid vindt is toch heel erg een kwestie van je eigen situatie. Zit je in een caravan met een 10A zekering, dan wil je zoveel mogelijk grammen per watt hebben. Maak je je zorgen over de rekening aan het eind van de maand, dan ik gram per kWh inderdaad handig. Maakt je dat allebei niks uit maar heb je een beperkt oppervlak, dan wil je weer grammen per vierkante meter.
Mijn tester streeft naar de meeste grammen per vierkante meter - maar dat je op een dikke vierkante meter (exacte binnenmaat 1.02x1.04m) 1150 gram kan oogsten, en dan ook nog 0.96 gram/watt halen, dat blijft leuk.
Comment
-
Hmm. Op de adjust a wing site staat dat dus met m2 de opbrengst omhoog gaat. Terwijl je de zelfde lampen gebruikt. Maar dan dus wel hun grote reflector gebruikt. We hebben het dan over 1,8*1,5m t.o.v regulie 1,2*1,2m voor een 600watt hps.
Maar als je het licht zoveel spreidt dan heb je toch nog maar amper doorstraling?
Ze moeten dan haast wel sog of scrog toe hebben gepast met 50 kleine plantjes ofzo? En totaal niet in de breedte laten groeien ofzo?
Comment
-
@Draaier: Ik begrijp dat dit een lang topic is, met ondertussen 8 pagina's, dus het is niet raar dat je niet alles gelezen hebt - maar al je vragen zijn beantwoord in dit topic. Lees maar eens terug over wat Wietefras en ik te zeggen hebben over oppervlak versus wattage versus opbrenst.
Over de onzin op de adjust-a-wing site is ook al vrij veel gezegd.
Ik neem aan dat ze in SOG of SCROG gekweekt hebben, want dat doet toch iedereen die een grote opbrengst wil van een klein oppervlak?
Comment

Comment