Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitrol slimme energiemeter start in 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

    Tja ze kunnen je meter lezen, niet je stopcontacten
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #62
      Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

      Een HPS lamp is denk ik vrij constant in verbruik, een computer/droger of andere engerie slupers zullen over het algemeen hele tijd pieken en dalen geven; hangt er vanaf waar die mee bezig is.

      Ik denk dat een constante verhoging van 400W of 600W , er eenvoudig uit te filteren is, of in ieder geval een paar belletjes doet rinkelen.

      Hoef je geen stop contact voor uit te lezen.



      Wellicht mogen ze niet aan de hand daarvan je een bezoekje brengen (privacy-schending)

      Maar een over-ijverige rechercheur, zou dan zelf een belletje doen naar meld misdaad anoniem kunnen doen, en is dat gat ook weer gevuld.

      Dit is misschien een overdreven voorbeeld, maar dit zou nu al mogelijk kunnen zijn.

      Maar wie weet watvoor wetswijzigingen er nog komen.

      Onder het mom van terrorisme bestrijding, of onder het mom van fraude (eigen teelt = verkapt inkomen?)

      https://www.security.nl/posting/4241...pelen+gegevens




      Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn...

      Comment


        #63
        Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

        Ik zei al eerder, je hebt werkelijk geen idee wat er al mogelijk is.
        Met realtime elektra-data kunnen ze zelfs zien welk tv programma je kijkt, om maar een voorbeeld te geven.
        Het is al gedaan, jaren geleden op een hackers "beurs" in Duitsland.

        Je bent zeker niet verdacht als je zo'n meter weigert, er zijn tienduizenden huishoudens die 'm weigeren.
        Ik weiger dat ivm. m'n privacy. Meer hoeven ze niet te weten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #64
          Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

          Dat er is een moderator met een borsteltje door gaat he, daar zijn ze voor.

          Comment


            #65
            Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Ik zei al eerder, je hebt werkelijk geen idee wat er al mogelijk is.
            Met realtime elektra-data kunnen ze zelfs zien welk tv programma je kijkt, om maar een voorbeeld te geven.
            Het is al gedaan, jaren geleden op een hackers "beurs" in Duitsland.
            Voor de geinteresseerden:

            http://www.cnet.com/news/researchers...rite-tv-shows/

            Ik dacht dat je hiervoor wel je stopcontact zou moeten meten.. maar gewoon data van de slimme meter...

            *edit*

            Ok, het is iets genuanceerder... dus zou eigenlijk wel stopcontact moeten zijn (of misschien groep?)...

            "Our test results show that two 5-minute chunks of consecutive viewing without major interference by other appliances is sufficient to identify the content,"

            Maar ok... het gaat om het concept; het stroomverbruik/-schommelingen van je TV om te achterhalen welk programma je kijkt... dan zal een HPS lampje, die constante hoeveelheid stroom verbruikt, niet zo lastig zijn hoor


            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Je bent zeker niet verdacht als je zo'n meter weigert, er zijn tienduizenden huishoudens die 'm weigeren.
            Ik weiger dat ivm. m'n privacy. Meer hoeven ze niet te weten.
            Dat bedoelde ik niet zo direct... maar meer dat de politiek dat soort spelletjes speelt; en de algemene gedachtengang langzaam probeert te beinvloeden.

            "Wil je geen slimme meter, ondanks alle voordelen die het je oplevert??? Dan zal je wel iets te verbergen hebben...privacy is gewoon een smoes"

            En mensen denken op een gegeven moment "Achja... waarom niet.. is toch ook wel handig... ik heb geen kwekerij en ben geen terrorist...waar ben ik ook bang voor"


            Zelfde dat ze nu iedereen angst in proberen te boezemen over de brandgevaarlijkheid van thuiskwekers, en mensen gaan graag tippen..



            En ook al heb je geen slimme meter, hun acties zullen toch meer doelgericht kunnen worden.

            Slimme meter? Even uitlezen.. nee, verkeerde tip...

            Geen slimme meter? Extra verdacht.. even kijkje nemen....



            .
            Last edited by Faach Viechuur; 11 April 2015, 07:18.

            Comment


              #66
              Re: Uitrol slimme energiemeter start in 2015

              [QUOTE=QnQ;518759]Ik zei al eerder, je hebt werkelijk geen idee wat er al mogelijk is.
              Met realtime elektra-data kunnen ze zelfs zien welk tv programma je kijkt, om maar een voorbeeld te geven.
              Het is al gedaan, jaren geleden op een hackers "beurs" in Duitsland.

              QenQ ben jij ook naar de beurs geweest in Duitsland?
              Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

              Comment

              Bezig...
              X