Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en LEDs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en LEDs

    Korting op 420shop
    Last edited by Jointjedraaien; 31 July 2014, 11:40.

    #2

    Comment


      #3
      Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

      Idd, die hash toppen zijn erg interessant en zo merken we door de jaren heen wat voor voordelen led miss nog meer heeft/brengt in de toekomst.

      Comment


        #4
        Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

        Ugh weer zo'n stuk vol met verkoperspraat.

        Een HPS met standaard 100lm/W? Standaard is 140 tot 150lm/W voor HPS. Die hoge lumen waards bij leds die ze noemen zijn "witte" leds. Bij leds van een enkele kleur is de efficientie veel lager.

        Levensduur van slechts 2000-3000 uur voor HPS lijkt me ook nogal overdreven. Dat is anderhalf a twee kweekjes. Zelfs al moet je de lamp wat vaker vervangen dat maakt nog steeds de extreem hoge aanschafprijs van een LED armatuur niet goed.

        Warmte verhaal is ook weer onzin. 400W aan led geeft over het geheel net zoveel warmte als 400W HPS. Aangezien HPS efficienter is heb je minder watts nodig aan HPS lampen om een bepaald gewicht te oogsten. Dus per saldo heb je minder warmte bij dezefde oogst in grammen.

        Dat een HPS lamp op zich warmer is dan een led armatuur (met ingebouwde ventilatie!) zegt verder niet zoveel. Het is net zoiets als een vrouw die op naaldhakken in de lift staat. Als ze met die naaldhak op je voet gaat staan doet dat veel meer zeer dan als ze gymschoenen draagt, maar voor het totaalgewicht in de lift maakt het niets uit.

        Wat je wel vaak ziet is dat ze een led armatuur in een veel te grote tent hangen voor de hoeveelheid licht+warmte die eraf komt. Dan is de temperatuur wel veel makkelijker te beheersen. Krijg je ook wel een grotere oogst door. Al is het dan wel wat meer fluffy. Dat zie je dan ook eigenlijk altijd bij die led oogsten. Een zooi kleine fluffy topjes. Zo heb ik ook HPS kwekers een resultaat van 2.35 gram per Watt zien halen door met een 600W lamp een oppervlak van meerdere vierkante meters te beschijnen in een SOG.

        Het spectrum van HPS lampen werkt ook prima om planten af te bloeien. Bij LED zijn daar juist enorme problemen mee. Er zijn zat led armaturen die niet het juist spectrum geven, waardoor planten onder zo'n armatuur veel langer nodig hebben om af te bloeien.

        Of ontkleurde toppen nou echt iets is om na te streven zou ik niet weten. Ook niet of dat nou specifiek is voro LED. Lijkt me eerder een genetische fout, want ik heb bij HPS kweekverslagen ook wel eens gezien dat de toppen ineens wit kleurden.

        Denk dat het niet heel erg lang meer gaat duren voordat LED echt gaat economisch haalbaar is, maar vooralsnog is het er nog steeds niet. De eficientie is een stuk lager dan bij HPS en de prijs is absurd hoog. De witte leds gaan de laatste jaren wel heel snel omhoog in efficientie. Daar verwacht ik (zeker in de komende 5 jaar) dan meer van dan die dingen met al die kleurtjes erin.

        Heb zelf een paar van die witte led modules besteld te vervanging van de TL voorgroei lampen.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

          Of ontkleurde toppen nou echt iets is om na te streven zou ik niet weten. Ook niet of dat nou specifiek is voro LED. Lijkt me eerder een genetische fout, want ik heb bij HPS kweekverslagen ook wel eens gezien dat de toppen ineens wit kleurden.
          idd, mawy en is dan meestal omdat de top te dicht tegen de lamp gehangen heeft dus die top heeft het dan wat te warm gehad, onlangs nog een kweekverslag zien passeren met dit "probleem", voor de moment is led gewoonweg nog te duur voor een hobbykweker. toch zeker als je een goede wilt hebben.
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            #6
            Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

            In praktijk is de led iets vooruit gegaan,
            maar de prijs/kwaltijd is het nog steeds niet waard.
            ook blijf ik bij mijn stand,dat led nooit uit de kast kan halen wat hps wel kan.

            Wat wel een gruwelijke combinatie is en vooral in de tent kweek,
            is dat als je niet doet aan lollypoppen,

            en je hangt halverwege de tent 2speciale ledstrips en van boven af hps, dat je hele mooie bloeiende planten hebt,
            zonder popcorn en ook op het lagere gedeelte van de plant mooie harde buds vanplaats popcorn fluffy


            staff

            Comment


              #7
              Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

              De prijs van zo'n led installatie is gewoon onacceptabel..

              Heb nog geen ervaring in het binnenweken met hps of led maar zou me toch al stukke veiliger voelen met het aanschaffen van een degelijke hps lamp en een grote adjust wings avenger.

              Met een hps lamp kan je niet fout gaan en bij schade kan je zonder probleem een nieuwe aanschaffen, led daar integen is veel duurder en kzou echt gek worden moest die voor 1 of andere reden kapot gaan.

              Heb ook begrepen dat een hps een groter oppervlak bestraaldt, correct?

              Mvg

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door Groftick View Post
              Idd, die hash toppen zijn erg interessant en zo merken we door de jaren heen wat voor voordelen led miss nog meer heeft/brengt in de toekomst.
              Zou ze persoonlijk zelf niet willen oproken.

              Comment


                #8
                Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                Wietfrase bedankt voor je inhoudelijke reactie, top. Ik wist echt niet dat led net zo warm maakt als hps of bedoel je dat led niet warmer word dan 30 graden en hps wel? Kan de poppo het net zo makkelijk detecteren? wouw dat wist ik niet...

                Ik zelf vervang wel zo om de 2000-3000 uur me hps lampen, dat is voor mij om de twee oogsten, ik had begrepen dat ze achteruit gaan en niet meer de juiste lichtsterkte meer kunnen behalen en daardoor minder opbrengst, verbeter me aub als ik het fout heb.. Zou me wel wat centen besparen. Het is overgens niet zo dat ik deze lampen zo de prullenbak in gooi, ik gebruik ze bij de voorgroei.

                Ontkleurde toppen of hash toppen ik had er nooit van gehoord, kan je dat witte dan roken? ziet eruit als een schimmel, terwijl dat de hash toppen zijn? vind het echt interressant om te weten wat het nu is en door welk spectrum/golflengte van led het word opgewekt. Tja wat zijn hash toppen nu precies? er is geen echt onderzoek te vinden ofzo, zoals het in het artikel staat zou ik het graag roken maar als ik erover na denk wat het is kom ik er niet uit.


                Klopt wel dat led nog niet kan tippen aan de hps in de afbloei maar ik hoop persoonlijk dat er verandering in komt op korte termijn

                Comment


                  #9
                  Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                  De temperatuur van de armatuur veschilt wel. Een HPS lamp is beduidend heter, maar als je het over afzuiging van het hok/tent hebt dan komt er evenveel warmte vanaf. Alle energie die de lamp ingaat wordt namelijk omgezet in warmte. Danwel direct ofwel door het licht wat ergens opvalt en dat oppervlak dan opwarmt. Dat laatste is toch waar het uiteindelijk om gaat als je het hebt over klimaatbeheersing.

                  Moderne HPS lampen verouderen al een stuk minder snel dan vroeger. Volgens mij is elke 2 kweekjes vervangen niet meer nodig, maar goed zoveel geld kost zo'n lamp nou ook weer niet. Paar procent extra licht is dan wellicht wel de moeite.

                  Volgens mij zijn die witte toppen gewoon ontdaan van chlorofyl oid. Net zoals thugz zag ik laatst ook ergens een kweekverslag waar iemand dat had. Ben alleen even vergeten waar. Zal wel niet hier geweest zijn, want dan had iemand vast al een link gepost.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                    Oke duidelijk, ja dat klopt wel....het licht dat ergens opvalt en dat oppervlak dan opwarmt.........toch zal je je afzuiging maar voor 1/3 gebruiken bij led.

                    Moderne HPS lampen verouderen al een stuk minder snel dan vroeger maar ze verouderen wel alleen weet niemand nu exact wanneer te vervangen.

                    Die witte toppen gewoon ontdaan van chlorofyl oid, ik wist niet precies wat dat goedje chlorofyl oid was dus ff gegoogeld maar word er niet echt wijzer van.

                    Toen ik deze zin las(Uitsluitend LEDs brengen hasj toppen voort, omdat slechts een bepaalde golflengte hun formatie opwekt)was ik echt ff blij omdat ik hoopte dat uit led miss toch nog wat anders goeds kan voortkomen maar blijkbaar maken deze gasten reclame voor led terwijl het dus miss niet eens waar is dat hash toppen door led komen. Damn, was best teleurgesteld met je bericht dat het niet bevestigd werd dat hashtoppen door led komt, wou al wat leds aanschaffen en ik hoop ergens op een evolutie iets vernieuwens omtrent wiet maar de laaste ontwikkelingen zijn blijkbaar het maken van shatter. Jammer...........

                    Comment


                      #11
                      Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                      Chlorofyl is bladgroen, en ik snap totaal de positieve kant van deze "hasj toppen" niet.. de naam klopt niet en mense prate erover precies of het maakt je super high. In america denken ze bovendien dat dit DE nieuwe medical marijuana is, wat complete bullshit is.

                      Een LED kopen voor die zielige albino toppen.. liever niet.
                      Een HPS kopen voor een mooie prijs en lekker groene dikke toppen.. zoiezo!

                      Mvg.

                      Comment


                        #12
                        Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                        Het ziet er wel mooi uit van die witte toppen en het smaakt misschien ook wel beter als er geen chlorofyl in zit?

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                            Lol, bedankt LR2. Denk ik

                            Vroeg me inderdaad ook af hoe dat zou gaan met groeien en bloeien zonder chlorofyl. Mischien dat ze ze pas bleken als de top volgroeid is? Of inderdaad dat de toppen zelf niet afhankelijk zijn van hun eigen fotosynthese.

                            Heb zelf als test een stel led witte modules besteld in China. Die zouden een efficientie moeten hebben vergelijkbaar met een MH-lamp (90 tot 100 lm/W). 22 euro voor 10 van die 12W modules leek me ook wel te doen om het eens een keer te proberen. Daar kun je dus 400W van kopen voor minder dan 80 euro

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Is LED Kweeklampen, de toekomst van het binnen kweken van cannabis? en Hasj toppen en

                              Ja wat een goede reactie,s, bedankt.
                              wat ik me nog afvraag is dat niemand eingelijk weet wat het is die witte toppen, lijkt idd op schimmel maar nu las ik ergens dat je de plant kan misleiden om chlorofyl om te laten vormen in suikers, is dat ook niet het geval met die witte toppen? Veel suikers?

                              ik heb zelf nu twee led panelen van 250 w per paneel, deze heb ik heel erg dicht om me plant heen gehangen, aan de zijkant dus, boven een hogedruk kwiklamp met 4 x 18 w. Tis gewoon een test om te kijken of er nu echt van die witte toppen komen.

                              wat wel zo is dat die goedkopen ledpanelen zoals ik heb, daarin zijn de leds maar 1 watt per stuk terwijl er nu 5 watters op de markt zijn, scheel een hoop dacht ik zo.

                              Verschrikkelijk duur zijn de aangeprezen ledpanelen terwijl goedkoop of duur ze werken het zelfde.

                              Comment

                              Bezig...
                              X