Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

    Ja dat zei Tuinbroek ook al, maar ik ben toch bang dat jullie je dan teveel voorstellen van dat "automatiseren"

    Ik neem aan dat je lamp toch ook automatisch aan en uit gaat? Je zult ook een fan controller hebben? Als je al een verwaming nodig hebt dan zal die ook wel automatisch aan gaan als de temperatuur te laag is.

    Het enige wat dit apparaatje extra "automatiseert" is dat het een pomp aan kan zetten voor de bewatering. Ik neem aan dat dat vooral is voor eb & vloed kwekers en die hebben daar toch ook wel een secondetimer voor.

    Verder is het meer dat je met een datalogger beter inzicht krijgt in wat het klimaat in je hok/tent doet dan met een min/max thermometer. Plus waarschuwingen op je telefoon als er iets mis gaat.

    Ik heb dan zelf wel nog iets meer geautomatiseerd, maar dat zijn toch ook de domme klusjes die je juist niet voor de lol doet (bak water aanzuren, voedingswater aanvullen etc). Nou heb ik dus juist meer tijd over voor mijn plantjes

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #92
      2015-07-28 13.30.07.jpg2015-07-28 13.30.43.jpg




      Aan de grafiek zijn ook een paar aanpassing gemaakt. Vooral in de bloei is het erg handig om te weten wat de luchtvochtigheid doet, deze is dus toegevoegd aan de grafiek. Verder kun je nu ook zien wanneer de verlichting heeft gebrand en wanneer de bewatering is gestart, dit is de zien aan respectievelijk het gele vlak en de blauwe spike.


      2015-07-28 13.28.05.jpg


      Het is een keer voorgekomen dat de verlichting niet is uitgegaan omdat er een relais was blijven hangen/plakken. Dit is was erg vervelend omdat de verlichting toen iets van 24 uur heeft aangestaan...
      Uiteraard is het relais gelijk vervangen, maar het had ook erg handig geweest als we hier een melding van hadden gehad. Ik heb daarop besloten om een feedback signaal van het relais in te lezen om altijd
      te kunnen zien of het relais in- of uitgeschakeld staat. Wanneer het relais nu niet opkomt of afvalt wanneer dit wel zou moeten, dan krijg je hier een melding van. Hopelijk komt het niet voor, maar is toch erg handig!


      De fan controller die nu gebruikt wordt is relatief duur en regelt eigenlijk helemaal niet zo mooi. Ik ben daarom eens gaan kijken of ik een controller kon integreren en dat is gelukt .
      Je kan een minimale snelheid invoeren en een maximale snelheid. aan de hand van de actuele en de gewenste temperatuur regelt hij vervolgens keurig tussen de minimale en maximaal ingestelde snelheid. Door met de verterkingsfactor te spelen kan je zelf bepalen hoe sterk er op een temperatuurverschil moet worden geregeld. In het plaatje hieronder is te zien dat de fan lekker rustig op 25% staat te draaien.


      2015-07-28 13.28.31.jpg2015-07-28 13.29.44.jpg


      Helaas was de vorige ronde bijna klaar toen mijn nieuwe controller werd getest, dus we hebben maar een paar dagen kunnen testen. Binnenkort wordt er weer gestart en kunnen we weer een volle ronde kijken hoe het functioneert.
      Uiteraard zal ik hier de uitkomst van posten.

      Greetz

      Comment


        #93
        Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

        Hallo mensen!

        Afgelopen tijd heb ik o.a. wat aanpassingen gemaakt aan de layout van het scherm zodat het er net weer even wat strakker uitziet. Ik maak nu bijvoorbeeld duidelijk verschil tussen events en waarschuwingen. Een event is bijvoorbeeld dat de verlichting is ingeschakeld of dat de bewatering is gestart, deze wordt altijd onderaan het scherm weergegeven. Een waarschuwing, zoals bijvoorbeeld een lage temperatuur, wordt in het rood bovenaan het scherm weergegeven zodat dit duidelijk zichtbaar is. (In de foto hieronder is alles perfect onder controle, dus er is nu geen alarm te zien)

        Een zeer handige toevoeging, waar ik verbazingwekkend genoeg niet eerder aan heb gedacht, is het bijhouden van de kweekduur. Bovenaan het scherm (zie foto) wordt nu het aantal weken en het aantal dagen bijgehouden dat de kweek bezig is. Iedere keer dat er een kweekdag voorbij is wordt er een dag opgeteld. Super handig, want dit scheelt weer bijhouden op de kalender.

        Screenshot_20151205-211549.jpg

        Comment


          #94
          Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

          Dus een week heeft 8 dagen, of 6 ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #95
            Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

            Je zit in de buurt, het antwoord is 7. Snel terug naar school.

            Comment


              #96
              Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

              Omdat ik op het display zie: Week 8 dag 0
              Is dag 0 de zondag, maandag, of heb je er een dag bij verzonnen dat die teller toch op 7 komt als de week om is ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #97
                Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                Inderdaad, als de 1e dag op 0 start in je app dan is de 7e dag in je app eigenlijk de 8e Terug naar school?
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #98
                  Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                  Wat er staat is eigenlijk precies zoals het is. Ik kan zo snel niks beters verzinnen eigenlijk.
                  Stel je bent 6 dagen aan het kweken, dan zou er dus "week 0 dag 6" staan. Bij 7 dagen "week 1 dag 0" en bij 8 dagen "week 1 dag 1". Of het maandag of donderdag is maakt verder eigenlijk niet uit, het gaat erom hoever je bent .

                  Ik snap denk de verwarring. Misschien moet ik dag alleen laten zien als deze ongelijk is aan 0
                  Last edited by Bass82; 6 December 2015, 11:54.

                  Comment


                    #99
                    Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                    Er is geen dag 0. Evenals er geen week 0 is of geen jaar 0. Remember milennium, was eigenlijk in 2001 en niet in 2000. Dus ja, je kan het zo proberen interpreteren ook als jij het hebt staan. Maar eigenlijk start je op week 1, dag 1. Als je 6 dagen bezig bent is dat week 1, dag 6. Bij 7 dagen week 1, dag 7. Bij 8 dagen is dat dan week 2, dag 1.

                    Comment


                      Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                      Ik biedt mijn nederige excuses aan. Door de omschrijving lijkt het net alsof je in de week of dag zit. Wat er eigenlijk in dit geval zou moeten staan is "8 weken en 0 dagen achter de rug".
                      Het is namelijk een telling van het aantal dagen die geweest zijn. Dit is een bewuste keuze omdat er vaak snachts gedraaid wordt. Als je dan wakker wordt heb je dan dus 1 dag gehad. De vraag is nu even, wat is het handigst?

                      Comment


                        Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                        Het is uw app he Dan zou ik het het gemakkelijkst vinden als je gewoon de dagen optelt, zonder iets van weken erbij. En dan apart de bloei.

                        Comment


                          Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                          Ik denk zelf dat die weken wel handig zijn omdat je vaak in weken praat en niet zo zeer in dagen.
                          Een aparte teller voor de bloei kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik ga er eens over nadenken hoe dat moet gaan werken.

                          Comment


                          • rackerij
                            rackerij commented
                            Editing a comment
                            He Bass82 ben benieuwd naar de status van je project - ziet er al heel mooi uit!! Ben met iets soortgelijks bezig om mijn eigen groententuin beter - op geschikte tijden - te kunnen verzorgen. Heb interesse in je project ben je ergens te bereiken?

                          Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                          Geniaal man mijn compliment

                          Comment

                          Bezig...
                          X